Karmann Ghia met Porsche onderdelen project.

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Karmann Ghia met Porsche onderdelen project.

  • Maker
    Discussie

  • Wim
    Deelnemer

      Heb voor mij zelf een nieuw project opgestart aangezien ik toch wat vrije tijd over heb. 😆
      Het betreft een Karmann Ghia cabrio uit 1967 met de kleine lichten.
      Wat ga/heb ik al gedaan.
      Auto gekocht 3 maand geleden.
      Motor en bak van VW/Porsche 914 2.0 gekocht, moet nog wel geleverd worden. 😉
      Armaturen plaat gekocht voor klokken winkel 911 te plaatsen, dus krijgt een volwaardig 911 dashboard, en komt er aan via de post.
      Kabelboom laten maken voor 12V.
      VW chassis word omgebouwd naar IRS ophanging, steek assen e.d zodat ik alles van een Porsche 924 turbo of 944 kan plaatsen van remmen, schijven en ophanging, en zoek ik nog.
      Dus mijn bedoeling is een auto te bouwen die in het huidige verkeer zeer goed mee kan, betere wegligging heeft, maar wel met de klassieke looks aan de buiten kant.
      Hier al een paar foto’s van de auto en chassis.

      Hieronder al een paar foto’s van werk aan het chassis.
      Ze hadden al eens de oude bodem delen eruit geslepen, maar de punt lasnaden laten zitten.
      De reden zie je wel, en om daar op weer de nieuwe te lassen krijg je weer hoogte verschil, en zou op de lange duur toch niet goed gekomen zijn door het aanwezige roest.
      Bodemplaten voor de Karmann Ghia zijn ook besteld, dus kunnen we op korte termijn gaan inlassen.

      Hoop dat dit project jullie goedkeuring kan dragen, omdat ik natuurlijk de boel niet meer origineel ga maken.
      maar wat wil je met een 1200cc en 34PK nog in deze wereld. 💡

    15 reacties aan het bekijken - 616 tot 630 (van in totaal 709)
    • Wim

        Bijna hè Koen, morgen even nog de spindels voor vervangen. 😉

        Heb net ook nieuwe 16 inch 7 en 8J Fuchsen besteld. 😀

          Leuke progres .
          Het rollend chassis is dus klaar .
          Superrrrrrrrrr!!

          Wim

            Deze week weer wat gewerkt aan de VW/Porsche, en staat tijdelijk op de cookie cutters die ik nog liggen heb.
            Velgen ben ik nog niet over uit, eigenlijk staan de cookies er ook niet gek onder. 🙄
            Nu ben ik alleen niet tevreden van de verlaagde spindels, dus die gaan er onderuit, en komen er terug de originele.
            Ik ga niet aan de voorkant als een buikschuiver rijden. 😆

            Hier een paar foto’s van de vorderingen.

            Op de laatste foto zie je duidelijk dat de spindels in de 15 inch velgen de rand al bijna raakt, dus als ik hoger wil zetten loopt hij aan, en dat is niet de bedoeling.
            Ook al komt er straks misschien 17 inch onder, zal hij nog te laag liggen voor een oude man van mijn leeftijd. 😉
            Dus originele spindels, en kan ik hem nog aanpassen in de hoogte. 💡

            En dan het set van de remschijven achter, dat was best ook nog wat aanpassen hier en daar.
            Dit in verband met de armen en aandrijfassen van de 944, maar eindresultaat is mooi en goed.

            Op de achtergrond zien jullie mijn tijdelijke cabrio voor deze zomer, 😳 en daarachter een ratlook low light die verprutst is. 😥

            Wim

              Gisteren en vandaag rustig aan de opbouw chassis begonnen, wel wat weer meer werk als gedacht.
              In verlaagde spindels zitten geen gaten voor de remplaat bevestiging, dus deze moeten boren en tappen.

              Voor de rest de bak en schakel mechanisme nu officieel aangesloten, en alles wat mogelijk is al gemonteerd.

              Volgende week de aandrijving plaatsen, en kan hij op de wielen. 😀

                vakmanschap verheven tot Kunst

                Wim

                  Dank je Koen. 😳

                  Maar wil straks met wel iets moois op de weg komen, en niet zo iets van dat vlug in elkaar gefranst is. 😉

                    Prachtig werk .
                    Je ziet en leest dat dit met grote passie wordt opgebouwd

                    Wim

                      Toch wat veranderingen aangebracht bij het schakel mechanisme.
                      Volgen de VW mannen waar ik zoiets gezien had en daar de tekening van gedown load heb, was niet naar mijn zin.
                      Porsche kruis stuk van schakeling liep aan bij 1ste en achteruit.
                      Dus een nieuwe gemaakt en hiervan het prototype.
                      Nu is alles vrij en schakelt makkelijker doordat deze niet aanloopt.
                      Heb dan verder een zelfde diameter buis gezocht als dikte van het huis schakel as, en met rubber erover kan ik as en keerring stof/vuil vrij houden op deze manier.

                      Verder de kabel koppeling op maat gemaakt, dus deze werkt ook naar behoren.

                      Alles is nu naar mijn zin, dus kan ik het gaan afwerken, en de rest gaan opbouwen.
                      Was best nog een hele klus om dit systeem (901 bak) in te bouwen, maar de aanhouder wint.

                      Wim

                        Carrosserie moet nog gebeuren Jorg, en als je die ziet. 😥
                        Maar komt wel goed. 😆

                          met wat geluk kan je de nazomer nog lekker meepakken 🙂

                          (en als je dit tempo aanhoud nog veeeeeeel meer 😀

                          Wim

                            Deze morgen even vroeg uit de veren, en het chassis als in de grondlak gezet, daarna de laklagen, dit systeem noemt met nat in net spuiten, met dit als resultaat.

                            Op de foto hierboven zie je de fijne coating structuur.

                            Het opbouwen kan volgende week beginnen.
                            Daarna nog een leuk klusje, het carrosseriewerk, wat matig tot zeer rot is. 😆

                            En daar komen dan ook weer de Porsche onderdelen terug in verwerkt.

                              Gewoonweg geweldig .
                              Dat gaat en pronkstuk worden.

                                cabrio wim schrijft:

                                Was even om een paar boodschappen, en toen ik terug kwam was er een verrassing.
                                Timo had nog wat tijd over. 8)
                                Morgenvroeg gaat hij in de lak. 😀

                                Het gaat echt snel nu hé, fantastisch!

                                btw, we need to meet

                                  knap ! Schitterend om te volgen.
                                  Ben benieuwd naar het eindresultaat.

                                  Wim

                                    De kleur van de Karmann gaat diep zwart worden.

                                    Voor het interieur zijn we er nog niet uit, kan bordeaux rood of biscuit worden, inclusief de linnen kap dan ook in een van die kleuren. maar heel misschien ook swoeart. 😉

                                  15 reacties aan het bekijken - 616 tot 630 (van in totaal 709)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.