Karmann Ghia met Porsche onderdelen project.

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Karmann Ghia met Porsche onderdelen project.

  • Maker
    Discussie

  • Wim

      Heb voor mij zelf een nieuw project opgestart aangezien ik toch wat vrije tijd over heb. 😆
      Het betreft een Karmann Ghia cabrio uit 1967 met de kleine lichten.
      Wat ga/heb ik al gedaan.
      Auto gekocht 3 maand geleden.
      Motor en bak van VW/Porsche 914 2.0 gekocht, moet nog wel geleverd worden. 😉
      Armaturen plaat gekocht voor klokken winkel 911 te plaatsen, dus krijgt een volwaardig 911 dashboard, en komt er aan via de post.
      Kabelboom laten maken voor 12V.
      VW chassis word omgebouwd naar IRS ophanging, steek assen e.d zodat ik alles van een Porsche 924 turbo of 944 kan plaatsen van remmen, schijven en ophanging, en zoek ik nog.
      Dus mijn bedoeling is een auto te bouwen die in het huidige verkeer zeer goed mee kan, betere wegligging heeft, maar wel met de klassieke looks aan de buiten kant.
      Hier al een paar foto’s van de auto en chassis.

      Hieronder al een paar foto’s van werk aan het chassis.
      Ze hadden al eens de oude bodem delen eruit geslepen, maar de punt lasnaden laten zitten.
      De reden zie je wel, en om daar op weer de nieuwe te lassen krijg je weer hoogte verschil, en zou op de lange duur toch niet goed gekomen zijn door het aanwezige roest.
      Bodemplaten voor de Karmann Ghia zijn ook besteld, dus kunnen we op korte termijn gaan inlassen.

      Hoop dat dit project jullie goedkeuring kan dragen, omdat ik natuurlijk de boel niet meer origineel ga maken.
      maar wat wil je met een 1200cc en 34PK nog in deze wereld. 💡

    15 reacties aan het bekijken - 631 tot 645 (van in totaal 709)
    • Anoniem

        Welke kleur ❓

        Wim

          Was even om een paar boodschappen, en toen ik terug kwam was er een verrassing.

          Timo had nog wat tijd over. 8)

          Morgenvroeg gaat hij in de lak. 😀

          Wim

            Verder het chassis vandaag voor de 2de keer in de etch primer gezet en afgekit.

            Anoniem

              😯 euhh Wim indien er iets niet moest passen, geef gerust een belleke… 😕 😆

                En weer een hele stap verder richting eindresultaat 8)

                Wim

                  Deze morgen de bak helemaal passend gemaakt.
                  Verder aan de ophanging de opstaande rand weg geslepen, zodat da ophang rubbers van de versteviging mooi vlak liggen, dit met TIG gelast, want deze kwamen anders voor een kwart op de rand te liggen.
                  Dan even koppelstuk afgesteld, zodat ik zeker weet dat hij alle versnellingen pakt.

                  Verder is de constructie van de bak zo gemaakt, dat als ik hem eruit wil, de 4 inbusbouten onder moet los maken aan de versteviging voor, koppelstuk, dan de achterste 2 bouten los, de aandrijfassen lossen, en kan alles eruit gelijk bij een Porsche.

                  Verder zit er aan de onderkant nog een groot rivet vast voor de versteviging, zodat ook de rubber daar mooi op drukt.
                  Dan komt er ook nog een versteviging van bak naar draag armen, en een stabistang tussen de 2 schokbreker poten.

                  Heb dan vandaag de plaat onderaan nog gemaakt voor geleiding schakelas, maar dat post ik morgen dan nog wel even.

                    tja, het is… ‘anders’, moeilijk te beschrijven misschien aan mensen die er nooit mee gereden hebben? Ook ik betrap mezelf er toch weer steeds op dat ik met die motoren nooit lang braafjes kan rijden! Na 10 minuten begin ik al tussen de files te rijden, te ‘trage’ auto’s voorbij te steken enz enz. Ik had ooit het lumineuze idee een BMW-moto te kopen, toen ik voor de eerste keer vader werd, omdat ik dacht dat ik dan kalmer ging rijden… Ja, tarara; ik ging mij pas verongelukken met dat lompe ding, omdat die moto echt niet aankon wat ik er soms van verwachtte, andere dingen (ZX-9’s, Fireblades, RSV Mille R’s,…) gewoon zijnde. Dus weer verkocht, terug oudere Fireblade gekocht voor weinig geld. Maar nu met dus baby nr 2 op komst, grote twijfel… Maar ik ken mezelf, als hij weg is, zal het ergens ooit misschien weer beginnen kriebelen…?

                      vawilliam2003 schrijft:

                      Ik ben gestopt met moto rijden omdat ik er steeds te snel op reed.
                      Deed heel wat autostrade om naar werk te gaan en dan deed ik bijna dagelijks topsnelheid ‘s nachts 😳

                      Exact de reden waarom ik nooit een moto zal kopen

                      Anoniem

                        Vind ik zonde 😥
                        Maar ik begrijp u volledig.
                        Ik heb tot enkele jaren geleden ook een moto gehad.
                        Yamaha YZF Thunderace, zo een moto geeft natuurlijk andere kik’s dan en snelle auto.
                        Ik ben gestopt met moto rijden omdat ik er steeds te snel op reed.
                        Deed heel wat autostrade om naar werk te gaan en dan deed ik bijna dagelijks topsnelheid ‘s nachts 😳

                          nice bike!

                          Ikzelf sta nog steeds met mijn Fireblade, met amper 13.000 km op de teller, maar ik twijfel of ik er nog mee ga rijden, omdat ik de sensatie van de 996TT niet wil ‘bezoedelen’… Nu vind ik de TT best wel impressionant qua prestaties als ik van mijn 525d kom, maar ik weet genoeg uit ervaring dat, eens je je weer gewoon maakt aan de prestaties van zo’n klasse motoren, alle auto’s weer sloom lijken in vergelijking… dus misschien hem maar beter laten staan?

                            Zal wel lukken Wim 😉

                            En nu heb ik thuis ook een RS staan hé 😈

                            Wel geen Porsche maar een Triumph 955i

                            Wim

                              Mooi motor Koen, allen jammer dat je een helm op moet zetten, heb je het echte buiten gevoel niet. 😉

                              Maar lekker genieten zou ik zeggen. 8)

                                Maakt niet uit .
                                Genieten geblazen .

                                Ik heb me ook iets leuks voor de zomermaanden aangeschaft 😉

                                Wim

                                  Deze zomer zal inderdaad niet meer lukken, wat eigenlijk wel de planning was.
                                  Maar voor je aan het carrosserie werk kan beginnen moet je wel eerst het onderstel klaar hebben, dit om alle aanpassingen te realiseren.
                                  Maar wat wil je ook, als je bijna 6 maand op onderdelen moet wachten.
                                  Om niet te moeten balen heb ik toch voor deze zomer een cabrio gekocht, en wel een Alfa Romeo. 😳
                                  Deze was van een kennis, en ik weet wat ik heb. 😉
                                  Ik wilde weer niet meer hetzelfde meemaken als toen bij de restauratie van onze Porsche cabrio, toen was ik ook verplicht een zomer over te slaan. 👿

                                  Het is niet deze van onderstaande foto, maar wel de kleur en uitvoering, inclusief de zelfde velgen.

                                  Ik weet dat ik nu een beetje vloek omdat het geen Porsche is, maar vind meerdere auto’s mooi, en open rijden is voor mij weer het belangrijkste. 💡

                                  Anoniem

                                    Deze zomer zal nog niet direct gaan lukken vrees ik.

                                  15 reacties aan het bekijken - 631 tot 645 (van in totaal 709)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.