Karmann Ghia met Porsche onderdelen project.

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Karmann Ghia met Porsche onderdelen project.

  • Maker
    Discussie

  • Wim
    Deelnemer

      Heb voor mij zelf een nieuw project opgestart aangezien ik toch wat vrije tijd over heb. 😆
      Het betreft een Karmann Ghia cabrio uit 1967 met de kleine lichten.
      Wat ga/heb ik al gedaan.
      Auto gekocht 3 maand geleden.
      Motor en bak van VW/Porsche 914 2.0 gekocht, moet nog wel geleverd worden. 😉
      Armaturen plaat gekocht voor klokken winkel 911 te plaatsen, dus krijgt een volwaardig 911 dashboard, en komt er aan via de post.
      Kabelboom laten maken voor 12V.
      VW chassis word omgebouwd naar IRS ophanging, steek assen e.d zodat ik alles van een Porsche 924 turbo of 944 kan plaatsen van remmen, schijven en ophanging, en zoek ik nog.
      Dus mijn bedoeling is een auto te bouwen die in het huidige verkeer zeer goed mee kan, betere wegligging heeft, maar wel met de klassieke looks aan de buiten kant.
      Hier al een paar foto’s van de auto en chassis.

      Hieronder al een paar foto’s van werk aan het chassis.
      Ze hadden al eens de oude bodem delen eruit geslepen, maar de punt lasnaden laten zitten.
      De reden zie je wel, en om daar op weer de nieuwe te lassen krijg je weer hoogte verschil, en zou op de lange duur toch niet goed gekomen zijn door het aanwezige roest.
      Bodemplaten voor de Karmann Ghia zijn ook besteld, dus kunnen we op korte termijn gaan inlassen.

      Hoop dat dit project jullie goedkeuring kan dragen, omdat ik natuurlijk de boel niet meer origineel ga maken.
      maar wat wil je met een 1200cc en 34PK nog in deze wereld. 💡

    15 reacties aan het bekijken - 661 tot 675 (van in totaal 709)
    • Anoniem

        Mooie gas fabrieken 😀
        Die Karmann wil ik wel eens zien als hij ‘af’ is, wat hij zeker zal zijn.
        Keep up the good work Wim ❗

        Wim

          Zit je er inderdaad dicht bij. 😉 😆

            dacht eerst toch eventjes dat ik een familieportret van Wall-E zijn familie zag… 😉

              Nice 8)

              Wim

                Gisteren de carbs terug gekregen van BCCP, en zien er weer als nieuw uit.
                Dus als weer straks wat beter gaat worden, kunnen we weer eens wat gaan sleutelen.

                Anoniem

                  Dat is heel tof Wim dat je al je kennis met ons op een begrijpelijke en visuele manier wil delen .Alles wat je hier toont had ik nog nooit in het echt of via foto gezien.
                  Ik geeft het toe ik heb weinig technische kennis .

                  Anoniem

                    Dat siert U wim.
                    Doe zo verder.

                    Ik denk dat uw motor wel zal in orde komen.

                    Wim

                      porsche schrijft:

                      Vroeg of laat moet jij toch een boek uitbrengen vind ik 😀

                      Dit is te veel eer. 😳

                      Probeer gewoon zo eerlijk mogelijk te zijn, om zo mensen die zelf sleutelen zoveel mogelijk info te geven. 💡

                      Wim

                        vawilliam2003 schrijft:

                        Wim heb je dan gewicht weg gevijld van de drijfstangen?
                        Ik weet dat het zeer belangrijk is om alles in balans te hebben, kan de motor hogere toeren verdragen.

                        Ik heb inderdaad het gewicht aan de zijkanten van de drijfstangen weg gevijld, en geprobeerd dit aan beide kanten evenveel te doen.

                        Dus 1,6 gram verdeeld aan beide zijden van 0.8.
                        Was mooi te doen op de gietnaden.

                        Heb verder het gewicht wel bepaald met alle onderdelen die erin moeten zitten.
                        Dus lager schalen in de drijfstangen, en zuigerpen en borg ring in de zuigers.
                        Dus nu belangrijk dat er niks meer gewisseld gaat worden.

                        Ga morgen de cilinders in schuren op het onderblok.
                        Zal dan daar nog wel wat van plaatsen.

                          Wim je topics blijven ongelovelijk boeiend.

                          Ik kan er echt van genieten hoe jij alles beschrijft in detail en evolutie.

                          Vroeg of laat moet jij toch een boek uitbrengen vind ik 😀

                          Anoniem

                            Wim heb je dan gewicht weg gevijld van de drijfstangen?
                            Ik weet dat het zeer belangrijk is om alles in balans te hebben, kan de motor hogere toeren verdragen.

                            Ik heb enkele jaren geleden bij een Mercedes Unimog 404 lage compressie 2200cc de motor vervangen door een hoge compressie motor 2500 cc uit een 1973 250 coupe.
                            Ik heb toen alles moeten ombouwen van de oorspronkelijke motor, ook het vliegwiel moest eentje van een Unimog zijn om de versnellingsbak passend te krijgen.
                            Toen heeft een revisie bedrijf mij goed zitten gehad.
                            Zij vertelde mij dat de personen wagen motor een vliegwiel heeft dat in balans is, dat van de unimog daarentegen was een contragewicht wat samen met de krukas en het voorste contragewicht in balans was. Mijn nieuw unimog vliegwiel is toen mooi in balans gedraaid en geboord.
                            Na montage en heropbouw van de cabine en dergelijke bleek dat gans de Unimog trilde boven de 2500 tr.
                            Na enkele discussies en alles opnieuw demonteren bleek er 12 gram onbalans te zijn in het geheel van krukas en vliegwiel, wat toen netjes werk uitgebalanceerd.
                            Ik had toen een zeer zacht draaien de motor die vlot doortrok tot 6500 tr/m zonder trillen.

                            Wim

                              Deze morgen mij eens bezig gehouden om alles in balans te krijgen.

                              Krukas terug gekregen , maar moest niks aan gedaan worden, was al gebalanceerd, en dat dacht ik al aan de boringen te kunnen zien, maar wilde zekerheid.
                              Ben nu zo ver dat zuiger,drijfstang compleet met veren en bevestiging met clips nu allemaal aan het zelfde gewicht zitten.
                              Dus motor straks mooi in balans.

                              De zuigers ging maar over tienden van grammen.

                              Drijfstangen daarin tegen iets meer.

                              Daarna de combinaties mooi op gelijk gewicht gebracht.

                              Dus dit eind gewicht (1418,5) hebben alle vier de sets van zuiger en drijfstang.

                              In originele zuigers en drijfstangen zat maar liefst 25 gram verschil tussen hoogste en laagste combinatie.
                              Zal wel binnen de marge zijn, maar vond dit toch veel.

                              Kunnen dus nu gaan opbouwen. 8)

                                Jawadde , het echte spul .
                                De Wim gaat er voor 😉

                                Wim

                                  Vandaag 16 uur 30 de knoop doorgehakt, en wat racie spul gekocht.

                                  Gaan het voor mij allemaal uitzoeken wat er precies bij elkaar past, maar komt hier op neer.

                                  Nokkenas > Type 4 320 schleicher (ideaal voor straat gebruik)
                                  Verstevigde stoter stangen > Type 4 gehard schleicher
                                  Lichtgewicht drijfstangen > Type 4 schleicher
                                  Snelle zuigers met nieuwe cilinders > Mahle ik dacht 94 x 66 is dan 2.1L dacht ik dat ze mij vertelden
                                  Koppen worden aangepast met verstevigde assen > Tuimelaar Gene Berg geschroefd
                                  Porsche klep tuimelaars met klepstelboutjes Gene Berg (swivel-feet porsche)
                                  Klepveren set verzwaard Gene Berg
                                  Licht vliegwiel en aanpassing koppeling en drukgroep
                                  Extra ophanging achter aan motor, denk maar net als bij Porsche

                                  Verder werd mij verteld dat ik aan krukas niks moest veranderen buiten balanceren

                                    Hier doe ik nu mijn hoed voor af,als je dit allemaal zelf kan ben je een slimme kerel.
                                    Daar ben ik gezond jaloers op….

                                  15 reacties aan het bekijken - 661 tot 675 (van in totaal 709)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.