Karmann Ghia met Porsche onderdelen project.

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Karmann Ghia met Porsche onderdelen project.

  • Maker
    Discussie

  • Wim
    Deelnemer

      Heb voor mij zelf een nieuw project opgestart aangezien ik toch wat vrije tijd over heb. 😆
      Het betreft een Karmann Ghia cabrio uit 1967 met de kleine lichten.
      Wat ga/heb ik al gedaan.
      Auto gekocht 3 maand geleden.
      Motor en bak van VW/Porsche 914 2.0 gekocht, moet nog wel geleverd worden. 😉
      Armaturen plaat gekocht voor klokken winkel 911 te plaatsen, dus krijgt een volwaardig 911 dashboard, en komt er aan via de post.
      Kabelboom laten maken voor 12V.
      VW chassis word omgebouwd naar IRS ophanging, steek assen e.d zodat ik alles van een Porsche 924 turbo of 944 kan plaatsen van remmen, schijven en ophanging, en zoek ik nog.
      Dus mijn bedoeling is een auto te bouwen die in het huidige verkeer zeer goed mee kan, betere wegligging heeft, maar wel met de klassieke looks aan de buiten kant.
      Hier al een paar foto’s van de auto en chassis.

      Hieronder al een paar foto’s van werk aan het chassis.
      Ze hadden al eens de oude bodem delen eruit geslepen, maar de punt lasnaden laten zitten.
      De reden zie je wel, en om daar op weer de nieuwe te lassen krijg je weer hoogte verschil, en zou op de lange duur toch niet goed gekomen zijn door het aanwezige roest.
      Bodemplaten voor de Karmann Ghia zijn ook besteld, dus kunnen we op korte termijn gaan inlassen.

      Hoop dat dit project jullie goedkeuring kan dragen, omdat ik natuurlijk de boel niet meer origineel ga maken.
      maar wat wil je met een 1200cc en 34PK nog in deze wereld. 💡

    15 reacties aan het bekijken - 676 tot 690 (van in totaal 709)
    • Anoniem

        cabrio wim schrijft:

        Maar dat het blok 15000 km gereviseerd zou zijn, heb ik wel mijn bedenkingen over. 😕
        Dan is dit gebeurt volgens mij met de ogen dichtgeplakt. 😆
        Want als je de nokkenas zou zien hoe die ingelopen is. 😥

        Alles wat de verkoper verteld is onzin, dat probeer ik altijd te onthouden als ik iets wil kopen.
        Echter doet het hart soms iets anders als ik het graag wil hebben 😕

        Wim

          Vandaag eens lekker doorgetrokken, en geen post beantwoord. :mrgreen:

          Heb het blok volledig open en al gewassen, ziet er weer als nieuw uit. 8)
          Dus op dat punt weer al een meevaller.
          Zit wel een andere nokkenas in, want kan merkteken Audi/VW niet vinden, maar heb de knoop doorgehakt, en ga hem echt snel maken nu.
          Dus heb geïnformeerd voor andere lichtere drijfstangen, nokkenas, zuigers en cilinders.
          Dellorto’s zijn weg voor revisie, en nu nog even kijken wat ik met de koppen ga doen.
          Zou volgens hem geen aanpassing voor nodig zijn.
          Licht vliegwiel is in overweging.

          En dan die prijzen van VW = 😆

          Maar dat het blok 15000 km gereviseerd zou zijn, heb ik wel mijn bedenkingen over. 😕
          Dan is dit gebeurt volgens mij met de ogen dichtgeplakt. 😆
          Want als je de nokkenas zou zien hoe die ingelopen is. 😥

          Hier al een paar foto’s van het blok.

          Wim

            Moet even wachten op de stukken voor de bak voor ik verder kan aan chassis, dus maar begonnen aan de motor.

            Nu zullen zich enkele afvragen, waarom was toch 15000 km geleden gereviseerd.
            De reden is, dat ik andermans werk niet vertrouw, en blijkt weer te kloppen. 😥
            De spullen die ze gebruikt hebben zal ik niks over zeggen, maar hoe het weer gedaan is.

            Zag al wat zweten op de koppen, dus wilde dit toch al doen.

            Maar toen zag ik dat de klepgeleiders er niet goed inzaten, de voetpakkingen van vloeibare pakking waren, en de rest kun je zelf zien.

            Dus totaal geen vertrouwen meer in de rest, en ga de motor nu splitsen en volledig opnieuw opbouwen.

            Deze is nog het leukst. 😆
            Afdichting van het freeswerk om Porsche koelvin te kunnen plaatsen.

            Een alu plaatje vol met kit. :bang:

              Ook een mooi gevulde dag gehad dus 🙂

              Wim

                Vandaag weer eens wat aan het hobbyen geweest, en de schakeling voor 901 bak aangepast.
                Eerst het ik een mal gemaakt van blik, omdat dit makkelijker verwerkt als 2mm plaat, en daarna van 2mm de mal nagemaakt en erin gelast.

                Hieronder zie je de Porsche stang gekoppeld aan het schakelmechanisme, maar deze is te kort, dus als straks de bak erin hangt kunnen we deze aanpassen.

                Hier het geheel met de aanpassingen van breedte in het chassis gelast.

                Voor degene die denken dat alles geschroefd is een kleine toelichting.
                Aan het nieuwe stuk waar de schakel stang en geleider nu op geschroefd zit, is deze later vast gelast, zodat de schakel stang niet naar beneden valt als ik de pook verwijder.

                Wim

                  Hier weer een paar vorderingen van het project.

                  Chassis is terug van straal bedrijf, dus dit gelijk in de ets primer gezet.
                  Kunnen nu dan de aanpassingen voor de bak en schakelunit gaan maken.

                  Verder homokieneten in elkaar gezet en voorzien van nieuwe stofhoezen.
                  Schakel unit en pedalen box gereed gemaakt.

                  En een nieuw schakelpatroon gemaakt 😳 voor de 901 bak, omdat ik deze tot op dit moment nergens kunnen vinden heb.

                  Wim

                    Zo weer even wat vorderingen posten.
                    Heb verder de carrosserie weer op de bodem geplaatst en alles een vast geschroefd, om later geen verrassingen te hebben.
                    Blijkt ook weer at de after market bodemdelen weer van geen meter passen.
                    Verder de verstevigingen aangedraaid zodat ik deze even kan vastzetten.

                    De bevestiging achter was een klein beetje rot, maar moet toch verplaatst worden omdat deze anders 3 cm te laag zat en carrosserie niet tot bodem kwam.

                    Kan nu de carrosserie er weer vanaf, en kunnen we een beetje plaatwerk gaan doen. 😆

                    Gisteren nog flink gebaald, want ze brachten het Englisch wheel, en deze bleek door de vervoerder niet geheel zacht handig behandeld te zijn, met als gevolg dat gebogen arm gescheurd was. 👿
                    Dus gelukkig eerst uitgepakt voor we afgetekend hadden, en kon hij hem gelijk weer meenemen.

                    Wim

                      Leuk hè al die pakjes. 😉

                      Maar vandaag de carrosserie op de nieuwe boden geplaatst voor een perfecte passing.
                      Dan alles en hechten en kan de carrosserie er weer vanaf om alles af te lassen.
                      Zal morgen een foto daarvan plaatsen.
                      Verder in de ustates nights 😉 nog een complete ombouw kit naar Porsche schijven en remmen en spindels besteld.
                      Dus komen 4 schijfremmen op met steek 5×130 en op Fuchs ET waarde.
                      Heb verder een rem verdeler gescoord van een 3.2 dus ga proberen bekrachtigde remmen te fabriceren.
                      Verder heb het niet zo op die ombouw kits voor VW met een adapter plaat en tussenstuk voor de klauw.
                      Maar deze komen pas eind december binnen, dus een echt kerst gevoel dan. 😆

                        bij jou heerst het kerstgevoel al zeker; al die pakjes mogen opendoen met leuke speeltjes? 😉

                        Wim

                          Vandaag nog wat spullen binnen gekregen, een verstelbare vooras, en uitlaat van Vintage Speed. 8) (Porsche sound))

                          Kunnen we alles eens stillekes aan pas gaan maken.
                          En als dan alles past en goed bevonden is gaat het chassis eerst naar de zandstraler, en kunnen we het daarna in de ets primer zetten en aflakken.

                          Wim

                            Kende die site al, maar alsnog bedankt.
                            Maar heb al veel stukken, en de aanpassingen voor de bak ophanging ga ik zelf maken van het originele Porsche onderdeel.

                            Anoniem

                              http://www.flat4free.be/forum/viewtopic.php?t=66732&postdays=0&postorder=asc&start=0

                              Motor gescoord bij de kevermannen? Very nice indeed.

                              Voor ophangingsstukken van die boite moet je bij Francky’s vw service zijn. Deze heeft alles in zijn gamma om die boite’s te monteren in kevers of andere derivaten.
                              Als je het niet vind in de cataloog gewoon eens bellen en hij helpt U zeker verder.
                              Succes met het projekt.

                                Geweldig!! 😀 😀 😀
                                Mag het ook dienen als vervangvoertuig??? Dan wacht ik nog wel even om langs te komen…

                                Wim

                                  Mijne zal straks zo’n 800kg wegen, dus met 150 pk, zal goed vooruit gaan. 8)

                                  De boite, tsja……..dat is zoeken, maar zijn nog te vinden, en ik heb dan een 5 bak gevonden met de 1ste links onder.

                                  Met originele aangepaste Porsche ophanging komt de bak op dezelfde plaats als normaal, alleen met het nieuwe after market stuk komt hij 3cm verder naar achter.
                                  Maar zal van de aanpassing foto’s plaatsen.

                                  Keuring 😆 dat is hier een ander verhaal als in België.
                                  Heb RDW gebeld, en komt hier op neer > zolang ik originele spullen van het VAG concern gebruik van ophanging en remmen e.d, mag alles in Nederland, want is verkeers veiliger dan 4 trommelkes om te stoppen.
                                  Qua motor mag hier ook alles, zolang je het aantal cilinders maar niet verandert.

                                  Anoniem

                                    Ferm moterke, wat is de verhouding pk/gewicht?
                                    en boite 901, waar haal je zoiets?
                                    3 cm naar achteren, heeft dat dan geen invloed op het rijgedrag?
                                    En nog: wat met de keuring?

                                  15 reacties aan het bekijken - 676 tot 690 (van in totaal 709)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.