Karmann Ghia met Porsche onderdelen project.

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Karmann Ghia met Porsche onderdelen project.

• Maker
    Discussie

• Wim

Heb voor mij zelf een nieuw project opgestart aangezien ik toch wat vrije tijd over heb. 😆
      Het betreft een Karmann Ghia cabrio uit 1967 met de kleine lichten.
      Wat ga/heb ik al gedaan.
      Auto gekocht 3 maand geleden.
      Motor en bak van VW/Porsche 914 2.0 gekocht, moet nog wel geleverd worden. 😉
      Armaturen plaat gekocht voor klokken winkel 911 te plaatsen, dus krijgt een volwaardig 911 dashboard, en komt er aan via de post.
      Kabelboom laten maken voor 12V.
      VW chassis word omgebouwd naar IRS ophanging, steek assen e.d zodat ik alles van een Porsche 924 turbo of 944 kan plaatsen van remmen, schijven en ophanging, en zoek ik nog.
      Dus mijn bedoeling is een auto te bouwen die in het huidige verkeer zeer goed mee kan, betere wegligging heeft, maar wel met de klassieke looks aan de buiten kant.
      Hier al een paar foto’s van de auto en chassis.

Hieronder al een paar foto’s van werk aan het chassis.
      Ze hadden al eens de oude bodem delen eruit geslepen, maar de punt lasnaden laten zitten.
      De reden zie je wel, en om daar op weer de nieuwe te lassen krijg je weer hoogte verschil, en zou op de lange duur toch niet goed gekomen zijn door het aanwezige roest.
      Bodemplaten voor de Karmann Ghia zijn ook besteld, dus kunnen we op korte termijn gaan inlassen.

Hoop dat dit project jullie goedkeuring kan dragen, omdat ik natuurlijk de boel niet meer origineel ga maken.
      maar wat wil je met een 1200cc en 34PK nog in deze wereld. 💡

15 reacties aan het bekijken - 691 tot 705 (van in totaal 709)
    • Wim

Planning is enigszins gewijzigt.
        Heb vandaag een getuned T4 2.0 blok gekocht, compleet draaiend met 15000 km na de bouw.
        Deze motor is gebouwd door Volksrepair en nadien opgebouwd met Porsche dynamo en koeling, is voorzien van Dellorto 44 carbs, en een vermogen van +/- 150 PK. :mrgreen:
        Ik ga alleen nog de kleppen deksel vervangen voor Alu deksel.
        Voor de rest is hij naar mijn zin. 8)
        Enige wat ik misschien nog wil aanschaffen is een programmeerbare ontsteking, zou nog eens 15 pk volgens hun bijkomen, maar ga mij daar eerst goed in verdiepen.
        Of is er iemand die daar ervaring met heeft. 💡

Zoals ik al verteld had, heb ik een Porsche 901 bak gescoord, deze word pas geadviseerd met +100pk, omdat ander top in 4de hoger is als in 5de versnelling, dus denk dat ik nu de goede combinatie heb voor onze Karmann Ghia.

Moet hier alleen het chassis aanpassen vanwege de onder schakeling, en een nieuw neus stuk kopen voor de 901 bak vanwege aansluiting KM teller, omdat deze ander niet aan te sluiten is vanwege plaatsgebrek.

Dus chassis komt er na ingreep zo uit te zien.

Moet ook nog de ophang beugel van de Porsche bak verlengen, anders moet ik een andere kopen, maar met deze komt motor en bak 3cm verder naar achter te liggen, dus gaan we zelf maken.

En zo ziet blokje er straks uit.

0

Zeker weten .
          Gaat fun puur zijn

0
          Wim

Porsche 914 motor, maar die ga ik nog een beetje helpen, wil uitkomen op zo’n 150 pk.
            Lijkt mij genoeg voor een oud beestje van nog geen 700 kg. 😉

0

Ik kan het overlezen hebben , maar welk blok komt erin ?

0
              Wim

Wil toch het gevoel houden hé Koen.
                Want 2 van die klokjes in de Karmann 😉

Heb trouwens nog een korte 901 bak gescoord. 8)

0

Nice 8)

0
                  Wim

Vandaag nog een setje mooi 912 klokken gescoord voor het project, en met garantie op werking. 😀

0

prachtig project! ik volg dit…

0
                      Wim

Gisteren avond nog alles even in de ets primer gezet, en kunnen we in de hobby uren de beplating gaan uitboren.
                        Want alles gaat eraf.

0

Jullie hebben echt de passie te pakken .
                          Volle respect

0
                          JMS

Jou kennende en Timo uiteraard, zal het wel weer allemaal perfect in orde komen 8)

Greetz JM

0
                            Wim

Vandaag de carrosserie gaan ophalen. 8)
                              Kunnen we weer verder met het project.
                              Op zich valt de carrosserie wel mee, maar is weer meer vervang werk van het slecht reparen, en daar bedoel ik mee, dat de nieuwe gemaakte delen er niet zijn ingelast, maar weer over gebakken zijn. 😥

Hier een paar foto’s

Hier het betere las en vertin werk. 🙄

Kunnen we ons nu weer gaan uitleven. 8)

0
                              Wim

Hier dan de beloofde foto’s.

Bodem delen waren van een zeer dubieuze kwaliteit omdat origineel niet meer te koop is, dus veel aanpassingen moeten doen.
                                Verder moet ik het achterstuk (laatste foto tussen carrosserie en bodem) zelf gaan maken omdat niet meer gemaakt word.
                                Maakt verder niet uit, kan het wat steviger gemaakt worden, omdat er straks toch andere krachten op komen. 😉
                                Dan om jullie een beetje jaloers te maken: heb net de bevestiging terug gekregen van de RDW, dat ik zolang onderdelen gebruik voor de ombouw die tot de originele van VW concern (VAG) behoren, ik gewoon door de keuring kom zonder problemen.
                                Dus alles wat wegligging en veiligheid bevorderend is, is bij ons zonder problemen toegestaan. 8)

0

Ik hoop er dit weekend ook een paar te zien op het aircooled treffen in Diepenbeek

0
                                  Wim

Ben er al aan begonnen, en nieuwe bodemplaten zitten er al in.
                                    Verder alles al van ophanging gevonden van Porsche voor op het IRS chassis.
                                    Carrosserie staat bij zandstraler, dus gaan echt wel vooruit.
                                    Maar werken hebben even verplicht stil gelegen.
                                    Zal binnenkort wel wat foto’s hier neer gooien. 😉

0
                                  15 reacties aan het bekijken - 691 tot 705 (van in totaal 709)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.