- Dit onderwerp bevat 16 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren, 9 maanden geleden door .
-
Discussie
-
12 februari 2008 om 00:18
Sinds 27 december ben ik de eigenaar van mijn eerste niet Porsche 😉 …nl een BMW z3 coupé…particulier gekocht en met groene keuringskaart.
Daar de achterste wielen nogal gecambered stonden ben ik het toch is gaan laten nakijken (er zit een KW schroefkit onder maar desondanks stonden ze te scheef).
Resultaat vd check:“Hallo Dave,
dit zijn de vaststellingen die onze werkplaatsleider Vital Stiers aan uw Z3 SVS921 (WBACK31010LD55393) heeft gedaan:
Na uw klacht dat de achterste wielen heel erg schuin stonden werd de Z3 op de brug gezet. Zoals op de bijgaande foto’s ook duidelijk blijkt, is de achterasdrager volledig doorgescheurd. Op een heel onvakkundige manier is geprobeerd om met goedkope vijzen en een klein metalen plaatje de scheur te verdoezelen. Deze herstelling is levensgevaarlijk en kan tot enorme gevolgschade leiden!
Het is heel duidelijk te zien dat deze herstelling al enige tijd geleden heeft plaatsgevonden. Gezien de wagen pas is aangekocht had dit ook moeten vastgesteld worden op de keuring, hetgeen blijkbaar niet gebeurd is (net zoals de wagen niet meer voorzien is van een niet-origineel uitlaatsysteem zonder attest wat blijkbaar voor de keuring ook geen probleem was)De wagen mag om veiligheidsredenen niet meer rijden.”
De foto’s, het verslag vd garage en het aankoopbewijs is naar de verzekering gestuurd en nu maar hopen op rechtsbijstand (weet niet wat er juist onder valt 😕 )
Heeft iemand dit al voorgehad? Autokeuring en verkoper aanklagen voor nalatigheid en verborgen gebreken? want dit is toch misdadig…als de achteras er zou uitvallen aan 130km/h en je vliegt de kant in…
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.