Kat in een zak

Home Forum Zeverhoekje Kat in een zak

  • Maker
    Discussie

  • Number1
    Deelnemer

      Sinds 27 december ben ik de eigenaar van mijn eerste niet Porsche 😉 …nl een BMW z3 coupé…particulier gekocht en met groene keuringskaart.
      Daar de achterste wielen nogal gecambered stonden ben ik het toch is gaan laten nakijken (er zit een KW schroefkit onder maar desondanks stonden ze te scheef).
      Resultaat vd check:

      “Hallo Dave,

      dit zijn de vaststellingen die onze werkplaatsleider Vital Stiers aan uw Z3 SVS921 (WBACK31010LD55393) heeft gedaan:

      Na uw klacht dat de achterste wielen heel erg schuin stonden werd de Z3 op de brug gezet. Zoals op de bijgaande foto’s ook duidelijk blijkt, is de achterasdrager volledig doorgescheurd. Op een heel onvakkundige manier is geprobeerd om met goedkope vijzen en een klein metalen plaatje de scheur te verdoezelen. Deze herstelling is levensgevaarlijk en kan tot enorme gevolgschade leiden!
      Het is heel duidelijk te zien dat deze herstelling al enige tijd geleden heeft plaatsgevonden. Gezien de wagen pas is aangekocht had dit ook moeten vastgesteld worden op de keuring, hetgeen blijkbaar niet gebeurd is (net zoals de wagen niet meer voorzien is van een niet-origineel uitlaatsysteem zonder attest wat blijkbaar voor de keuring ook geen probleem was)

      De wagen mag om veiligheidsredenen niet meer rijden.”

      De foto’s, het verslag vd garage en het aankoopbewijs is naar de verzekering gestuurd en nu maar hopen op rechtsbijstand (weet niet wat er juist onder valt 😕 )

      Heeft iemand dit al voorgehad? Autokeuring en verkoper aanklagen voor nalatigheid en verborgen gebreken? want dit is toch misdadig…als de achteras er zou uitvallen aan 130km/h en je vliegt de kant in…



    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
      • Vandaag telefoon gekregen vd expert die deze week nog zal langsgaan.
        Oa de vraag gekregen of de vorige eigenaar de eerste eigenaar was of niet.
        Ik weet dat dat niet het geval is en dan zou het dus moelijk zijn om te kunnen aantonen dat de vorige eigenaar er wel degelijk van op de hoogte was, hij kan het nl perfect op de vorgaande eigenaar steken..die uiteraard ook gaat zeggen dat hij van niks weet.
        Nu…is het niet zo dat een verkoper wettelijk ‘verantwoordelijk’ is voor de verkoop? Op die manier kan ik de wagen weer doorverkopen en zeggen dat ik van niks weet. Maar dan hoor ik het al komen…dan geraak je niet door de keuring (wat hier wel is gebeurd).

        Ik zie het al voor me dat het allemaal geen waterdicht systeem is en ik ga gezien zijn…

        4s

          als het voorgaande niet opgemerkt wordt door de keuring dan is er toch iets niet juist,

          ben al een pak naar de keuring gegaan …. ik heb al veel moeten terugkomen voor debiele zaken ….

          met de keuring van de porsche in perfecte staat hebben ze hem wel 30 keer op en neer laten gaan, speling op de wielen gecontroleerd en dergelijke meer ….

          nadien ben ik bij de keuringsmeester gegaan en gevraagd waarom een lamborgini nooit wordt opgekrikt (was toevallig een paar weken voordien ook op de keuring en zag hoe het eraan toe ging), zijn uitleg: er zijn overal afdekkingsplaten die het verhinderen alles na te gaan ….

          dikke zever want mijn porsche heeft eveneens afdekplaten zelfs tussen de triangels aan de vooras …

          toen ik hem dit vertelde was de keuringsmeester vlug weg ….

          het enige verschil was dat ik als particulier kwam en dat de lamboman een garagist had opgestuurd die ze daar blijkbaar meer zien

          ik blijft erbij de keuringsstations zouden meer doorgelicht moeten worden en een tuv als in duitsland zouden moeten afleveren

          alle gegevens opnemen in een officieel document enzovoort …

          het gezegde dat keuringspersoneel mislukte mechaniekers zijn is blijkbaar de waarheid aan het worden.

            Voor meer info ivm dit probleem vind je op het Z3 forum veel nuttige info:

            http://www.z3forum.nl/

            = registreren en zoeken op puntlas…..

              het is wel vreemd dat sommigen zeggen dat het absoluut moet opgevallen zijn bij de keuring en anderen dat ge al heel goed moet zien…

                ik heb het afgelopen jaar al twee keer een herkeuring gehad omdat iets aan het verslijten was, uitleg van de controleur “het is nog niet nodig maar ik ga u er toch al maar een rode kaart voor geven… in de garage zeiden ze me dan dat dat zonder reden was, ze maakten de onderdelen proper ik reed terug met dezelfde onderdelen en t was in orde.

                spreek mij niet meer van keuringsstations, de garagist van in mijn straat gaat met één wagen naar de keuring en 6 boorddocumenten van andere wagens, hij gaat na keuring van één wagen naar de kassa en betaald voor 6 groene kaarten keuring voor verkoop et voila, en zeg me niet dat dit in vlaanderen niet meer kan, ik was erbij…

                  [quote=”MichM3″:11fxr8vo]Dave’s wagen heeft 2 jaar terug de GOCA keuring of keuring-na-ongeval ondergaan wegens het plaatsen van een KW-kit…de ex-ex-eigenaar van Dave’s Z3 is een goede maat van me en die heeft die KW’s laten plaatsen en wou alles in orde dus heeft dat volgens het boekje bij de keuring aangevraagd…toen is er geen enkele opmerking van de achteras gegeven…hebben ze er toen ook overgezien?? Zou me verbazen, maar je weet maar nooit hé.[/quote]

                  Om de losse puntlassen op te merken of een gescheurde beugel waaraan het differentieel hangt moet je toch al specifiek gaan zoeken,als je vluchtig de ophanging controleert valt dit zeker niet op! 😉

                    Dave’s wagen heeft 2 jaar terug de GOCA keuring of keuring-na-ongeval ondergaan wegens het plaatsen van een KW-kit…de ex-ex-eigenaar van Dave’s Z3 is een goede maat van me en die heeft die KW’s laten plaatsen en wou alles in orde dus heeft dat volgens het boekje bij de keuring aangevraagd…toen is er geen enkele opmerking van de achteras gegeven…hebben ze er toen ook overgezien?? Zou me verbazen, maar je weet maar nooit hé.

                      [quote=”4s”:1kx98vfh][quote=”jack bauer”:1kx98vfh]DIT is een “kinderziekte” van de z3,en dan vooral de modellen met veel vermogen.
                      Ik heb zelf een z3m gehad waarvan de kofferbodem loskwam ter hoogte van het subframe ,op de plaats waar de lastenwissel het grootst is bij het versnellen,vertrekken en overschakelen.
                      Dit punt situeert zich aan de dwarsbalk waaraan het differentieel hangt.
                      Op de foto’s te zien lijkt mij dit toch wel een geval in een zeer gevorderde toestand dat zeker al enkele jaren aanwezig moet zijn.
                      Er zijn gevallen bekent van z3’s met minder dan 30000 km waarvan de puntlassen van de bodem loskomen,wat resulteert in het volledig loskomen van ophanging van het subframe en stabilisatiestang.
                      Voor verdere info over de herstelling van deze constructiefout—want dit is het wel,in America werden deze problemen doorgaans in garantie herstelt —kan je terecht op de verschillende bmw-fora.
                      De herstelling bij mijn Z3M koste mij toen 800 euro.[/quote]

                      leuk misschien om te weten dat het niet overdreven veel geld kost maar dat zou toch niet gekeurd mogen geraken, zeker niet als de keuringsstatios zoveel onnodige opmerkingen formuleren, dat ze zelfs niet weten wat origineel en niet origineel werd gemonteerd door fabrikant.

                      het komt bij de keuring op een ding aan, zoveel mogelijk poen pakken, zonder met kennis van zaken tewerk te gaan … zoals hier nogmaals gebleken is.

                      een keuringsstation, valt dat niet onder de bevoegdheid van FOD Mobiliteit?[/quote]M

                      OOK bij mij werd de BMW PROBLEEMLOOS gekeurd,terwijl dit toch wel tot gevaarlijke toestanden kon leiden.
                      Bijvoorbeeld als je in een bocht wat gas bijgaf kon ik duidelijk voelen dat de achteras niet stevig vastzat aan de chassis,ik voelde mij echt niet veilig in deze Z3M,baanligging liet ook wel te wensen over(kan misschien ook wel aan het feit liggen dat mijn wagen voor de Z3M een Opel Speedster turbo was die wel zeer goed op de baan lag)Elke keer ik wat gas gaf moest ik bijsturen,zowel bij het lossen van de gaspedaal als het induwen ervan.Dit was iets dat ik nog nooit ervaren had bij mijn vorige wagens zodat de link met de losgekomen puntlassen rap gelegd was.
                      Ik rij ondertussen met een Boxstertje en heb ook hier zeker geen opmerking over de wegligging,gewoon super…

                      4s

                        [quote=”jack bauer”:wmk79y60]DIT is een “kinderziekte” van de z3,en dan vooral de modellen met veel vermogen.
                        Ik heb zelf een z3m gehad waarvan de kofferbodem loskwam ter hoogte van het subframe ,op de plaats waar de lastenwissel het grootst is bij het versnellen,vertrekken en overschakelen.
                        Dit punt situeert zich aan de dwarsbalk waaraan het differentieel hangt.
                        Op de foto’s te zien lijkt mij dit toch wel een geval in een zeer gevorderde toestand dat zeker al enkele jaren aanwezig moet zijn.
                        Er zijn gevallen bekent van z3’s met minder dan 30000 km waarvan de puntlassen van de bodem loskomen,wat resulteert in het volledig loskomen van ophanging van het subframe en stabilisatiestang.
                        Voor verdere info over de herstelling van deze constructiefout—want dit is het wel,in America werden deze problemen doorgaans in garantie herstelt —kan je terecht op de verschillende bmw-fora.
                        De herstelling bij mijn Z3M koste mij toen 800 euro.[/quote]

                        leuk misschien om te weten dat het niet overdreven veel geld kost maar dat zou toch niet gekeurd mogen geraken, zeker niet als de keuringsstatios zoveel onnodige opmerkingen formuleren, dat ze zelfs niet weten wat origineel en niet origineel werd gemonteerd door fabrikant.

                        het komt bij de keuring op een ding aan, zoveel mogelijk poen pakken, zonder met kennis van zaken tewerk te gaan … zoals hier nogmaals gebleken is.

                        een keuringsstation, valt dat niet onder de bevoegdheid van FOD Mobiliteit?

                          DIT is een “kinderziekte” van de z3,en dan vooral de modellen met veel vermogen.
                          Ik heb zelf een z3m gehad waarvan de kofferbodem loskwam ter hoogte van het subframe ,op de plaats waar de lastenwissel het grootst is bij het versnellen,vertrekken en overschakelen.
                          Dit punt situeert zich aan de dwarsbalk waaraan het differentieel hangt.
                          Op de foto’s te zien lijkt mij dit toch wel een geval in een zeer gevorderde toestand dat zeker al enkele jaren aanwezig moet zijn.
                          Er zijn gevallen bekent van z3’s met minder dan 30000 km waarvan de puntlassen van de bodem loskomen,wat resulteert in het volledig loskomen van ophanging van het subframe en stabilisatiestang.
                          Voor verdere info over de herstelling van deze constructiefout—want dit is het wel,in America werden deze problemen doorgaans in garantie herstelt —kan je terecht op de verschillende bmw-fora.
                          De herstelling bij mijn Z3M koste mij toen 800 euro.

                            ik ga ook eens op zoek hoe je een keuringsstation in gebreke kan stellen…er zit ook geen kat in en in principe wordt dat ook steeds afgekeurd, in combinatie met wat er aan de ophanging is, is het idd ronduit schandalig

                            4s

                              toch maar eens met de rechtsbijstandsverzekering kijken wat hier mogelijk is,

                              het wordt toch eens hoog tijd als je dergelijke zaken bekijkt dat de keuringsstations eens doorgelicht worden … die zijn nog erger dan de mafia.

                                Inderdaad, indien je rechtsbijstand contractuele geschillen dekt t.o.v. professionele en niet professionele verkopers heb je altijd (wettelijk verplicht) vrije keuze zowel voor de expert als de advocaat. Men zal altijd eerst minnelijk proberen de belangen van de klant te verdedigen, dit hoeft niet nadelig te zijn voor u.
                                Indien de rechtsbijstandsmaatschappij negatief advies uitbrengt (hetgeen ik betwijfel) heb je nog altijd de objectiviteitclausule, d.w.z. je kan het advies inwinnen van een vrij gekozen advocaat, indien de advocaat jouw stelling bevestigt zal de verzekeraar de procedure (ereloon,…) ten laste nemen ongeacht de uitkomst van het proces.
                                Geloof erin en doe een aangifte, deze malafide praktijken kunnen echt niet 👿
                                Succes

                                  misschien kan Carrera4S je helpen in dit gerechtelijk kluwen, pm hem eens?

                                  sterkte en succes alvast!

                                    ja zoiets he…maar ik hoor het al aankomen: de verkoper gaat zeggen dat hij van niks wist en dat hij een groene kaart heeft gekregen, de keuring gaat zeggen dat het na de verkoop is gebeurd, de aangestelde expert gaat zeggen dat dat niet kan (laat ons hopen) en dan is het allemaal begonnen, wie is er verantwoordelijk…en dan duurt alles hopelijk geen maanden en wordt de koop tenietgedaan of worden de herstellingswerken vergoed (zo’n 2.000 euro op zn minst)

                                    ja…miserie

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.