- Dit onderwerp bevat 13 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 6 maanden geleden door .
-
Discussie
-
1 juli 2015 om 10:58
Heren,
Ik zit op mijn 997 GT3 MKI met keramische remmen, zat er op toen ik hem kocht aan 14.5k kms dus heel tevreden van, remt goed, is wel een upgrade die dacht ik het sop de kolen waard was… maar nu doe ik iets teveel trackdays.
die remblokken bleven maar meegaan na aankoop! tot ik circuit begon te doen, eerst op 10k kms, en nu op 5k kms, gisteren een open pitlane dag op zolder halverwege moeten afbreken omdat ik zonder remmen zat, bedoeling was men banden op te rijden, de nieuwe lagen klaar, maar nooit aan die remmen gedacht omdat ze er nog maar pas op zaten! Is al de 2e keer dit jaar dat ik dat voorheb *oeps*
die dingen zijn ook zodanig duur dat je ze halverwege niet weggooit natuurlijk! Komt daar nu nog bij dat het markeerpunt van men achterste schijven ook te zien is (heb nu 69k kms) dus dat ik deze ook moet vervangen. Ik ga nog een setje achterste blokken erdoor rijden nu, tegen dan zijn de voorste ook versleten en ging ik de ganse mikmak vernieuwen war nodig in 1x…
Maar nu ben ik beginnen denken, het scheelt zodanig in prijs! dat ik voor dat geld (van minder of 2 keramische schijven) in de originele remklauwen gewoon stalen schijven met set blokken kan steken rondom!
Maar nu de vraag, hoeveel scheelt dat in remkracht en hoeveel minder lang gaan die mee?? Ik weet dat het meer gedaan wordt dus bij deze graag jullie ervaringen…
thx!
grtz
René
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.