Keramische value for money??

Home Forum Porscheforum On Track Trackday Circuit Talk Keramische value for money??

• Maker
    Discussie
  • Heren,

Ik zit op mijn 997 GT3 MKI met keramische remmen, zat er op toen ik hem kocht aan 14.5k kms dus heel tevreden van, remt goed, is wel een upgrade die dacht ik het sop de kolen waard was… maar nu doe ik iets teveel trackdays.

die remblokken bleven maar meegaan na aankoop! tot ik circuit begon te doen, eerst op 10k kms, en nu op 5k kms, gisteren een open pitlane dag op zolder halverwege moeten afbreken omdat ik zonder remmen zat, bedoeling was men banden op te rijden, de nieuwe lagen klaar, maar nooit aan die remmen gedacht omdat ze er nog maar pas op zaten! Is al de 2e keer dit jaar dat ik dat voorheb *oeps*

die dingen zijn ook zodanig duur dat je ze halverwege niet weggooit natuurlijk! Komt daar nu nog bij dat het markeerpunt van men achterste schijven ook te zien is (heb nu 69k kms) dus dat ik deze ook moet vervangen. Ik ga nog een setje achterste blokken erdoor rijden nu, tegen dan zijn de voorste ook versleten en ging ik de ganse mikmak vernieuwen war nodig in 1x…

Maar nu ben ik beginnen denken, het scheelt zodanig in prijs! dat ik voor dat geld (van minder of 2 keramische schijven) in de originele remklauwen gewoon stalen schijven met set blokken kan steken rondom!

Maar nu de vraag, hoeveel scheelt dat in remkracht en hoeveel minder lang gaan die mee?? Ik weet dat het meer gedaan wordt dus bij deze graag jullie ervaringen…

thx!

grtz
    René

11164640_10203912491242572_7243190689300531253_o.jpg

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • PDS

Ben benieuwd !

Dat gaat wel remmen met die grote schijven :up:

PDS

Ben benieuwd !

Dat gaat wel remmen met die grote schijven :up:

setje stalen schijven en blokken van een cup besteld via FG Porsche, met typering op hun aanraden, eens ik terug ben van gardameer monteren en testen uiteraard, kben zeer benieuwd! :driver:

setje stalen schijven en blokken van een cup besteld via FG Porsche, met typering op hun aanraden, eens ik terug ben van gardameer monteren en testen uiteraard, kben zeer benieuwd! :driver:

PDS

Hoe is het afgelopen ? :popcorn:

PDS

Hoe is het afgelopen ? :popcorn:

PDS

René dan kan je best eens bellen naar Jo Jamers van First Motorsport of naar Mosafrein

Die hebben daar hoop ervaring in.

Ik zou zwarte Pagids en stalen 380 schijven steken, dat gaat echt enorm bijten :salut:

Probleem van cup en origineel zijn de breuklijntjes bij perforaties, bij serieus remwerk scheuren ze stevig door en mag je na viertal trackdays alweer wisselen, niet versleten, wel afgeleefd door gebruik…. 5mm scheur is max toegestane.
                    Er bestaan alternatieven vooraan zoals tweedelige schijven girodisc, PFC, TAROX enz echter niet noodzakelijk goedkoper in vervanging.
                    Heb zelf gemodificeerde gesleuvde schijven vooraan staan, gaan een vijftiental trackdays mee….

mja ik vind nu al dat die carbon remmen niet echt bijten 🙄
                      ma ik schik mij nie blauw te betalen aan remmen als de standaard of cup remmen ook goed zijn zulle dus neig ik toch naar de std/cup remmen

Mm scheelt niets in remmen enkel de eerste aanvoel is iets brutter gevoel met carbon :coolness:

Owla, die optie heb ik nog niet bekeken… 😎

Voor circuit zou het nog beter zijn de cup remmen te gebruiken heb ik al gehoord.
                            Zouden zelfs goedkoper zijn dan de straatversie.

PB

Ik heb er absoluut geen ervaring mee, maar heb er wel over gelezen gehad.
                              Wat ik er uit opmaak is dat staal voor circuitgebruik toch de voorkeur krijgt, en voor straatgebruik dan weer de PCCB’s. 😉

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.