keuring!

• Maker
    Discussie
  • Hallo ik bezit een 911 coupe van ’84 die in 2005 is omgebouwd naar turbolook ( zeer professioneel gedaan). Ik lees voortdurend over de problemen en klachten bij de verschillende keuringscentra’s.
    Nu ben ik vandaag opnieuw naar de keuring geweest ( de derde maal al sinds de ombouw) en moet dus vaststellen dat ik geen enkel probleem ondervind hier in het KM in Brugge ( buiten de opmerking ‘of mijn banden gekrompen waren’). Ik laat de wagen wel uiteraard keuren met 185/70 VR15 en 215/60 VR 15 en zonder spoorverbreders.
    De man die keurde was zelfs de stationschef himself en vroeg nadat alles blanco gekeurd was of de wagen was verbreed. Ik antwoordde positief en vroeg of dit in de nabije toekomst problemen kon veroorzaken. Hij stelde me gerust en zei dat ik geen problemen ging krijgen. Hij stelde voor om een tunningsverslag op te maken ( kostprijs 6 euro) met vermelding ‘widebodykit’ zodoende moest ik eens kontole krijgen van de politie (uw vriend!), ik kon bewijzen dat de wagen (geldig) gekeurd was in deze staat in Brugge. En zeg nu nog eens dat het ‘ambetanterikken zijn bij de KM!! Wel vroeg ik me af of er iemand al iets gehoord heeft over het feit of men de leeftijd van oltimer ( in verband met de taks uiteraard) van 25 naar 30 jaar wil op trekken. Gelukkig wordt de mijnen dit jaar 25! mvg Janick uit Brugge

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
    • @Janick

http://www.autogids.be/artikel/wetgevin … -11765.htm

Dus wettelijk is er nog niets veranderd…

Bredere wielkassen dan normal en dat gecombineerd met smallere banden dan normaal (185 ipv 205)
        Datmoet een zicht zijn 😯

tiens, Janick,

pour le sport, zou je aub enkele fotootjes kunnen plaatsen van je wielen combinatie? Wat type velg, want met die maten denk ik spontaan aan 6 en 7 x 15?

hoe ziet dat eruit in de turbo look kit?

Groetjes,

Bert

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.