keuze 911

• Maker
    Discussie

• B @ssie
    Deelnemer

Beste forumleden.
      Eerst en vooral proficiat met het fantastisch forum.
      Dus ik ben nieuw zins vandaag en wil dat jullie mij een beetje thuis brengen in de Porsche wereld. 😀

Ik ben op zoek naar 911 oldtimer maar in degelijke staat.
      Heb al 2 redelijke modelen zien staan dus nu aan jullie wat je ervan denkt.
      Hier mijn eerste keuze
      porsche carrera 911 – 2,7 cc BJ 77
      motor in zeer goede staat
      carosserie – wat krassen
      rijdt zeer goed
      vraagprijs 13500€

Wat denken jullie ervan en wat zijn jullie opmerkingen.
      Naar wat moet ik kijken als ik naar deze wagens ga gaan kijken.

Mijn 2de keuze
      Deze prachtige porsche 911 3.0 sc is van 1981 en heeft 166000 km.
      De wagen is uitgerust met het type B motor, dus 204pk.
      De wagen zit vol opties; een lederen interieur,cd speler met wisselaar, elektrische ramen, automatisch schuifdak enz …
      Wagen is altijd goed onderhouden en draait dus tiptop.

Gaat weg wegens tijd -en plaatsgebrek.
      Ik heb ook nog een reserve set banden liggen (17inch cup velgen, met hagelnieuwe pirelli p zero’s op, waarde +- € 2000,00), deze krijgt de koper er gratis bij.
      vraagprijs 15000€

Wat vinden jullie ervan. Wat zijn jullie opmerkingen
      Naar wat moet ik kijken als ik naar de wagens ga gaan kijken??

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 66)
      • Bassie gauw gaan kijken…aparte kleur…helemaal leuk…ook de prijs 😉

Inderdaad, de Swa heeft de wagen bij mij gekocht.

Nee ik denk eerder dat de wagen van hem is geweest vroeger.
            Want hij staat in zijn portfolio op dekens zijne Johan.

Het zal dus de Swa wel geweest zijn die ik ken.
              Want als Johan de wagen nu heeft wil dat zeggen dat die dik in orde was en de prijs correct 😉

Ja heb gezien dat is een auto uit uw portfolio.
                Heb hij deze verkocht aan de persoon nu?

😉

Wagen ziet er goed uit op foto .
                    Prijs is ook aanvaardbaar .
                    En als het die Swa is die ik ken dan is het een zeer eerlijke mens met het hart op de juise plaats .
                    Die verkoopt enkel zijn eigen wagens en die zijn steeds in orde .
                    Hij heeft hobbymatig enorm veel autokennis . Heeft me ooit geholpen met mijn B Kadett (hij had er toen ook één) en met mijn autotrailer.
                    Als het de juiste is woont die in Balen (weg naar vliegveld) .
                    Vraag of hij Koen van pk-tuning kent en doe hem dan zeker de groeten .
                    Zo ja kan je misschien nog iets met hem regelen bij bezichtiging n interesse .

deze ziet er ook goed uit.
                      http://www.kapaza.be/Autos/Porsche/2184 … 3_000.html

911-lover ik ben niet haastig hoor ik wil gewoon jullie meningen hier zodat ik wat ervaring opdoe tijdens mijn zoek tocht.
                      Maar wie weet zit er iets tussen dat jullie zeggen deze mag je niet laten gaan of deze zou koopje zijn.

Buiten kant mag wat beschadigd zijn of krassen erop zitten. Dit kan ik zelf wel in orde stellen.
                      Juist laswerk en die toestanden kan ik minder en kruipt te veel werk in.
                      Motor uithalen en een koppeling insteken kan ik allemaal zelf.
                      Dus ik moet een gepast model vinden binnen mijn budget. Maar carrosserie en chassis mogen niet roest (rot) zijn.

Goh , hoelang staat die al niet te koop 🙄 🙁
                        Doe niet haatig en neem gerust je tijd .
                        Ik ken de verkoper van de link niet maar zie regelmatig foto’s van zijn te verkopen wagens op het net .
                        Als Porscheliefhebber krijg ik er steeds een raar gevoel bij .
                        Er zijn andere betrouwbaardere.
                        Neem bvb Johan Dekens (een paar posts hoger) .
                        Zelf enkel positieve ervaringen en anderen hier ook zover ik gehoord heb .
                        Zeg hem wat je zoekt en welk budget en laat hem rondkijken . Hij kent wel bijna elke 911 die te koop staat .
                        Die man is gedreven . Vindt hij iets en staat het je aan kunnen jullie nog verder handelen 💡

Deze wagen staat me ook wel aan, zit er perfect uit. Juist dat rood……binnenbekleding vind ik wel tof en valt binnen mijn budget.
                          http://www.kapaza.be/Autos/Porsche/1582 … od_80.html

Ik weet zelfs dat een klant van mijn nonkel desijds verwondert in zijn BMW keek en zei
                            “Oh , heb jij ook die gordels van Press , die zijn goed hé” 😆 😆 😆

En ja , wij zijn nog grootgebracht in auto’s zonder gordels en naderhand vooraan wel met gordels , maar zonder spanrol waardoor je steeds met je voeten bleef hangen bij het uitstappen 😈

Tuurlijk mag dat. Gewoon eentje kopen met gordels 🙂
                              Die achterbankjes zitten daar echt niet voor de show , die kunnen perfect voor klein mannen dienen.

En idd , voor de jongeren onder ons is het misschien moeilijk voor te stellen maar gordels was ooit iets ongewoons en geloof zelfs dat sommige merken ze in optie hebben aangeboden. Dus idd, als uw auto stamt van voor de verplichting kan het niet anders dat je ‘in orde’ bent voor de wet. Voor je eigen veiligheid is wat anders natuurlijk.

Maar kan de wagen dan wel verzekerd worden voor 4 personen?
                                Ik zou wel graag eens uitstapje maken mee mijne Porsche, vrouw en mijne tweeling van 6 jaar.
                                Mag dat dan wel?

Waarschijnlijk omdat deze wagens stammen van VOOR de gordelplicht .
                                  Ik had op mijn B Coupé Ralley ook gordels achter (1970)

En zelfs op mijn Record P2 (1060) geen gordels vooraan en geen enkel probleem op de keuring ondanks dat beiden een volwaardige achterbank hadden 💡

ik heb geen gordels achteraan in de 912 en 911 2.7. Nog nooit een opmerking over gehad 😉

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 66)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.