Keuze type hefbrug

Home Forum Zeverhoekje Keuze type hefbrug

  • Maker
    Discussie
  • Heb van de week een mooie schaarlift aangeboden gekregen.
    Eentje die ooit dienstdeed op keuring station. Ze heeft dus de hydrolische schuifplaten om speling op te zoeken in de ophanging.
    Ook heeft ze een lift in de brug zodat je de auto makkelijk met de wielen van de grond kan zetten om snel wielen te wisselen.
    Momenteel heb ik een 2 palen brug die lastig is om op te rijden.
    Ik moet steeds houten blokken leggen omdat mijn auto’s te laag zijn om over de midden balk te rijden.
    Dat is dus lastig en dus werk ik ook dikwijls op een krik en assteun omdat dit sneller werkt, maar dan zit je alweer op de grond.
    De schaarlift zou ik makkelijker moeten kunnen op en af rijden nadat ik de oprij plaatjes iets verleng.
    Ook zou ik de Porsche dan steeds op deze brug kunnen zetten en omhoog doen.
    Zit immers in een ondergrondse garage, je weet maar nooit dat de pompen een keertje falen.
    10 cm water heb ik al eens binnen gehad, zonder schade toen maar je weet maar nooit, het kan ook een keertje meer zijn.

    Zijn er eventueel ook nog nadelen aan zulk een schaarlift?
    Ga geen 2 hefbruggen houden 😀

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
    • Zal wel goed komen.
      Leen de buurman zijn lazer om alles te plaatsen.

        :up: vooral opletten dat je de kolommen goed zet ( uitlijnen )

          [quote=”giuliajultje” post=177028]hallo,
          Ik weet van een goeie brug die komt van een keuringsstation , met alles erop ( trilplaten , heftoestel)
          Schijnt gemakkelijk te verplaatsen met aanhangwagen ( vier kolommen en oprijplaten.)
          [/quote]
          Vandaag opgehaald 😀
          Nu kan ik zelf keuring station gaan spelen :relaxman: :relaxman:
          Zal wel enkel technische dingen nakijken.
          Papierwerk interesseert mij niet zo :engeltje:

            Wat ook zeer mooie bruggen zijn TWIN BUSCH
            http://www.twinbusch.nl/

              Ik ben de schaarlift toen mislopen.
              Iets te lang getwijfeld 😳
              Ben nu nog steeds op zoek. Zal dus Giuliajultje zijn tip eens bellen straks.
              Bedankt :respekt:

                De Maxjax heeft blijkbaar ook een verdeler voor Europa in de U.K.
                http://Www.maxjax.co.uk
                Ziet er wel gaaf uit.

                  hallo,
                  Ik weet van een goeie brug die komt van een keuringsstation , met alles erop ( trilplaten , heftoestel)
                  de vraagprijs is 1500 euro.
                  Schijnt gemakkelijk te verplaatsen met aanhangwagen ( vier kolommen en oprijplaten.)
                  tel : 0474 614070
                  Staat in Snaaskerke bij Oostende

                    :think:
                    Als ik een wagen onderaan wil bekijken of een klein beetje bijwerken heb ik altijd iemand nodig, dus ik denk er zelf over na. Een brug om 1) vooral te poetsen en 2)zo mogelijk ook banden wisselen en 3)degelijkheid is belangrijker dan prijs en zowel 3x230V als monofase kan, maar geen compressor om de veiligheidspal aan te drijven. De keuze is groot op internet: Vocor(NL), Twin Busch (NL), Metalced(B), Oreiko(B), … Datona(webwinkel NL), hefbrugshop(webwinkel B&NL), enz. ben ik in principe niet voor, noem me maar ouderwets, ik wil een echt adres met bereikbare mensen. Eigenlijk zoek ik iets verplaatsbaar en niet te hoog, ongeveer 3m met wagen inbegrepen. Dus is iets bovenop verankeringsbouten (die je dan laat zitten) ook verplaatsbaar genoeg. Zoals dit http://www.dannmar.com/dannmar-products/two-post-lifts/maxjax.asp , maar enkel in Amerika en Azië te koop lijkt het wel. Dan maar http://www.gforcelift.nl/garage-inrichting/bruggen/n-koloms-hefbrug/g-force-1-koloms-hefbrug-25-ton ?
                    Het gebouw is een oude loods die ofwel een nieuw dak krijgt ofwel binnen een paar jaar plat gaat. De betonnen vloer is niet echt dik met sintels eronder, de oude manier van vloerisolatie. Een beetje hakken en wat beton storten is te doen natuurlijk, maar ik zit er niet naar te verlangen. 😐
                    Iemand goede raad?

                      De hoogte is altijd een probleem bij mij.
                      Plafond is maar 3 meter hoog dus kan de brug nooit hoog genoeg om echt recht onder de auto te kunnen staan.
                      Voor mij moet ze vooral dienen om wielen te wisselen.
                      Ook om de Ford keuring klaar te krijgen alle jaren :engeltje:
                      Dus wisselen van dempers en veren, remmen, uitlaat, wielen en verder wat gewoon onderhoud.
                      Het wisselen van de veerpoten zal op de 2 palen brug dan weer makkelijker zijn denk ik.

                        Mijn neef heeft een schaarbrug maar die word meestal gebruikt voor carrosserie werken en daar is die ideaal geschikt voor maar ik vind ze onhandig als je werken onder de wagen moet doen , ze rijkt zo hoog niet en je moet je moet er steeds omheen lopen .

                          De prijs is ok voor mij 😀
                          Enkel dacht ik dat er misschien nog nadelen zijn die ik vergeet.
                          Dat valt blijkbaar mee, motor en versnellingbak wisselen doe je nu ook weer niet alle jaren hé.
                          De schuifplaten lijken mij dan weer wel handig als ik weer eens iets voel aan een van mijn wagens.
                          Ook het makkelijkvan de grond zetten is handig. Zal dan beter slapen als het nog eens onweerd.

                            Persoonlijk werk ik liever op een 4 palenbrug dan op 2 palenbrug.
                            Maar zoals steeds heeft alles zijn voor en nadelen :popcorn:
                            Bij een 4 palenbrug kan je vrij rond de wagen en in de wagen, bij een 2 palenbrug hangt alles weer vrij qua wielen en het is toch wel gemakkelijker bij demontage van motor of versnellingsbak :think:
                            Denk dat je een schaarlift kan vergelijken met een 4 palenhefbrug, indien de prijs goed is zou ik gaan voor de schaarlift.

                              Je juist positioneren van de wagen is inderdaad lastig met een 2 palenbrug.
                              Ook mag je de wagen daar niet te lang laten ophangen omdat de vering dan onbelast is.
                              De 4 palen of schaar bruggen kan dat dan wel, wat een voordeel kan zijn bij noodweer in de ondergrondse garage. Ook antidiefstal mogelijkheden als de wagen van de grond staat.
                              Nu staat er ook steeds iets voor dat ik eerst met de heftruck moet verplaatsen. Je kan ze het niet moeilijk genoeg maken vind ik.

                                Ik loop ook al een tijdje met het gedacht een brug aan te schaffen maar zit ook wat met het dilemma welk model 😕
                                Ze hebben allen hun voor en nadelen .
                                – Een schaarlift zoals je ze voorstelt met een extra lift is wel mooi voor werkzaamheden aan wielen ,remmen en derg. maar je kan er niet of slecht onder .
                                – Een twee palen brug is daartegen weer ideaal om onder de wagen te werken en de wielen hangen vrij , nadeel vind ik persoonlijk dat het soms lastig is om telkens die armen met steunpad op de juiste (veilige) plaats te krijgen zodat je niks beschadigd .
                                Ook wel eens lastig bij verlaagde wagens zoals je al aangaf .
                                Als je werkzaamheden zoals bv. lassen aan de zij dorpel uitvoert zit die paal en draagarmen steeds in de weg.
                                -Een vierpalen brug met krik of wielvrij systeem lijkt me nog het beste maar neemt wel veel plaats in beslag .

                                  Lijkt hij op mijn nieuwe brug Willem?

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.