Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › Klein waterprobleem
- Dit onderwerp bevat 16 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren, 11 maanden geleden door Daytonasunset.
-
MakerDiscussie
-
3 december 2007 om 23:33
Mijn 911 regent binnen, de vloeren achteraan zijn nat, tapijt is er reeds uit… heeft iemand ervaring hiermee? Typisch probleem? Welke rubber zou het zijn, deurrubbers of achterruitrubbers??
-
MakerDiscussie
-
[quote=”mcklusky”:23rp2xdb]Een nieuwe rubber zou niet te strak mogen zijn voor de bagetjes, wat wel kan is dat door de lage temperaturen deze rubber harder/stijver zal worden, even op de chauffage leggen kan dan wonderen doen, en voor de rest, veeeeeel zeepsop gebruiken, dat vergemakkelijkt het op zn plaats trekken van de rubbers.[/quote]
Zal het dus duidelijk eens opnieuw moeten doen, maar ja oefening baart kunst he 😉
Een nieuwe rubber zou niet te strak mogen zijn voor de bagetjes, wat wel kan is dat door de lage temperaturen deze rubber harder/stijver zal worden, even op de chauffage leggen kan dan wonderen doen, en voor de rest, veeeeeel zeepsop gebruiken, dat vergemakkelijkt het op zn plaats trekken van de rubbers.
[quote=”porschke”:3it2l1fs]hehe, lees het nu pas en het zijn inderdaad de voorste of achterste raamrubbers. Die worden meestal niet goed herplaatst bij vervanging of worden te broos.
ik ben blij dat uw probleem verholpen is. En is het gemakkelijk gegaan het plaatsen, want het kan een tijdje duren eer de voorste ruit geplaatst is. zeker bij een eerste keer 😉 [/quote]
Pfff, amai zenne, voor de eerste keer was dit wel een beulewerk hoor! De lijst heb ik zelfs niet op zijn plaats gekregen… de rubber was nog te strak en bleef niet op zijn plaats in de hoeken. Heb de achterruit voorlopig zonder lijst geplaatst, en binnen enkele weken wanneer de rubber wat gerokken is, haal ik hem er terug uit en doe ik het goed!
Ga eerst zien of hij dan waterdicht is, dan pas vervang ik de voorruitrubber want heb daa mijn twijfels over…
Ik heb ook al verschillende porsches gehad, en de een had het wel en de ander niet, dacht toen ook aan een vochtprobleem maar kon nooit iets ontdekken, en het zijn inderdaad altijd de meest linkse klokjes.
Dat van die sierlijsten kan ik begrijpen, als die er niet inzitten heb je inderdaad geen druk, velen denken die achteraf te plaatsen maar dat kun je vergeten.Heb die tellers er zelf al eens uitgetrokken en die staan toch droog net als de ruimte die er achter ligt, dus ik ga ervan uit dat ik toch geen water binnenkrijg. De metalen strips zitten ook op mijn ruiten.
die serlatjes spannen de rubber op zodat ook in de hoeken goed afgedicht word en op die manier voorkomen word dat er water binnenkomt, meestal haalt men die bagetjes eruit om de wagen een jongere look te geven (ook bij C2 ombouw gebeurd dit vaak) het is dan echter beter een C2 rubber te plaatsen of de bagetjes zwart te lakken en ze toch te plaatsen, wat condens in de tellers betreft, ik heb dat nog bij geen enkele van mijn 11 jes voor gehad, en heb er toch al een tiental gehad…
Vetor ben je zeker dat je geen vochtprobleem hebt ?
Daar heb ik sowieso condens, maar dit komt volgens mij omdat die tellertjes in de ruimte van de koffer (vooraan dus!) uitkomen en het temperatuursverschil tussen kofferruimte en interieur van de wagen mag er dus in resulteren dat er condens achter de glaasjes komt. Als je je tellertjes uittrekt kan je dit zien dat je uitkomt in die ruimte. Hopelijk is het in uw wagen toch wel warmer dan in de koffer. Ben nu zelf wel niet zo’n kenner maar…
Plausibele uitleg hoop ik ?[quote=”mcklusky”:an08rhin]
zitten de alu strips nog in de rubbers indien het een pré 89 is ?[/quote]Maakt dit zoveel uit dan?
Heb nl. ook water binnen vooraan, en heb wel de sierlijsten
van de voorruit los bij de wagen bijgekregen.
Maar ik heb sindsdien ook wel condens in de 2 linkse tellertjes.hehe, lees het nu pas en het zijn inderdaad de voorste of achterste raamrubbers. Die worden meestal niet goed herplaatst bij vervanging of worden te broos.
ik ben blij dat uw probleem verholpen is. En is het gemakkelijk gegaan het plaatsen, want het kan een tijdje duren eer de voorste ruit geplaatst is. zeker bij een eerste keer 😉
ik heb zo ook al heel wat duikbootjes terug waterdicht gemaakt 😉
[quote=”mcklusky”:34jenb5k]Mijn gok zit bij de raamrubbers, ik vermoed zelfs voorraamrubber, welk bouwjaar is je 911 ?
zitten de alu strips nog in de rubbers indien het een pré 89 is ?
Indien je via het achterraam water binnenkrijgt moeten de achterste zitkuipjes vol water komen te staan… anders komt het van je voorruit.
Of heb je een schuifdak ?[/quote]
Groot gelijk heb je, heb de achter”bank” en hoedeplank volledig weggenomen en inderdaad, je komt het water zo tegen… 😉
Heb het zekere voor het onzekere genomen en gewoon alle rubbers nieuw gekocht. ‘t kan maar ineens goed gedaan zijn… 🙂
ok, bedankt voor de info, zal het morgen eens grondig checken 😉
je kan schrikken welke afstand water kan afleggen, van de deurdrempel lijkt me sterk (opstaande rand) en indien het van je zijraam komt moet je zijpaneel al stilaan beginnen vervormen gezien ze van vrij dun karton zijn.
Ik las net dat je 911 van 1982 is, ik blijf denken aan voor of achterraam rubber, dat is een gekend probleem. zeker als de bagetjes eruit zijn of uit vorm zijn, als je je rubbers bekijkt en je ziet ergens een hoek die niet goed afdicht dan kan je al prijs hebben, ook verduurde of versteende rubbers lekken meestal altijd…
[quote=”mcklusky”:3lgmqdjb]Mijn gok zit bij de raamrubbers, ik vermoed zelfs voorraamrubber, welk bouwjaar is je 911 ?
zitten de alu strips nog in de rubbers indien het een pré 89 is ?
Indien je via het achterraam water binnenkrijgt moeten de achterste zitkuipjes vol water komen te staan… anders komt het van je voorruit.
Of heb je een schuifdak ?[/quote]
Er ligt enkel water op de bodem achteraan, heb wel de indruk dat het van de deurdrempel afdruipt, dus waarschijnlijk toch ergens ter hoogte van een zijraam of deur…
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.