Knop aan pook ”traktionsprogramma”

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 Knop aan pook ”traktionsprogramma”

  • Maker
    Discussie
  • Aan je versnellingspook bij de C4 van 1991 heb je 2 draaiknoppen staan
    Links voor spoiler in en uit te zetten

    Knop rechts–> traktionsprogramma

    Nu,mijn duits is niet zo opperbest
    Mss iemand die t beknopt kan uitleggen in mensentaal?

    Thanks!

    kristof

    (wat ik er van verstaan heb is het een soort traktiewijziging om uit zand of sneeuw te kunnen vertrekken)?

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • De 964 heeft als enigste productie porsche manuele sperren (Sperdifferentieel)
      Met deze knop dus in of uit te schakelen

        nee das een feit 😆
        net terug thuis van een rustig avondritje
        mmmmm 😛

          Ibiz@ke schrijft:

          met andere woorden–> gewoon van afblijven 😆
          Thanks mannen!

          wijze woorden 😆
          ik heb er 45d km mee gereden en heb het geen enkele keer nodig gehad (trouwens gij gaat er toch nooit mee in de sneeuw of los zand rijden 😆 )

            met andere woorden–> gewoon van afblijven 😆
            Thanks mannen!

            Wim

              Nog wat gevonden op het zusterforum in Nederland. 😉

              Knop dient om weg te rijden in extreme situaties, sneeuw of modder.
              Knop dient om sper vast zetten, dit gaat alleen met de schakelaar,(gele lampje gaat dan aan)en schakelt zich idd rond de 40 weer uit.
              Is maar goed ook want het is niet de bedoeling om daar mee te rijden laat staan een bocht te nemen.

              Hoop dat je hier mee verder kunt.

              Anders Duitse beschrijving even inscannen, en hier plaatsen.
              Komen Koen en ik er wel uit met ons Duits. 😉

              Wim

                Klopt wat je schrijft, deze is dan instelbaar.
                Dit is wat ik gevonden heb:

                964 Carrera 4:
                permanente 4WD met centraal open differentieel met elektronisch gestuurde sper. Ook het achter differentieel is voorzien van een elektronisch gestuurde sper. De standaard koppelverdeling is 31/69, maar deze kan oplopen tot 50/50.
                Dus deze is met de schakelaar op de console regelbaar, en zal ook aangegeven worden op het dashboard.

                Hoe deze moet staan voor de verandering weet ik ook niet. 😳
                Maar zal dus op het display dashboard af te moeten aflezen zijn.

                  als ik mij niet vergis, maar hopelijk zal ik wel gecorrigeerd kunnen worden door anderen die het beter weten indien ik verkeerd ben, is ook de C4 een wagen die primair een achterwielaangedreven karakter heeft, doch waar bij tractieverlies tot een bepaald percentage naar de voorwielen kan doorgestuurd worden. Met die knop zou men dan kunnen er voor zorgen dat die doorkoppeling al meteen gebeurt, en dus niet eerst tractieverlies moet optreden. Situaties als uit los zand of modder geraken en dergelijke zouden inderdaad een mooi voorbeeld kunnen zijn…

                  Maar ik wacht voor alle zekerheid bevestiging af… 😉

                7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.