Koelmodificatie 996 / 997

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 997 Koelmodificatie 996 / 997

• Maker
    Discussie

• stefan
    Deelnemer

Na een bezoekje gisteren van een mede-forumlid van hier, die een bezoekje bracht met zijn 996 4S kwamen we op het gesprek “modificatie koelprobleem” op de 996 en 997 motoren… :geek:

Het viel mij gisterenavond dan ook op dat er op het forum bij de noorderburen een serieuze topic staat betreft het koelprobleem van cylinder 4 – 5 & 6, en kan op dit forum hier eigenlijk weinig van terugvinden 😕

Zijn hier maar weinig 996 & 997 rijders of zijn jullie hier helemaal gerust in dat het een storm is in een glas water….. :coolness: , want ik zou het niet weten daar ik niets van techniek of van een enigszins serieus problemen af weet van deze motoren, en kan ik hierover niet meespreken…. (ik ben maar een leek hierin)

Ik heb eens langs mijn neus weg gevraagd aan Bernard (Dossogne) en hij liet mij verstaan dat mocht je dit probleem hebben/krijgen dat je gewoon “pech” hebt zoals je geluk kan hebben met de 6 goeie op de lotto, hij was hier wel gerust in zo te verstaan… :popcorn:

Wat kunnen jullie mij hier van meedelen/vertellen? gewoon doorbollen of is deze modificatie toch een must om te laten uitvoeren op de motor?
      Is er hier iemand die hier al problemen mee gehad heeft ?

Alvast bedankt voor de reacties
      Stefan

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 42)
      • 996 mk2 is standaard.
        Gebruik de auto eigenlijk altijd voor langere ritten en vakantie.
        Warm rijden altijd, 20 km niet boven de 3000 t/m zoals hier meermaals vermeld is.

Water staat in mum van tijd altijd op 82 °C. In file bij warme omstandigheden loopt het op naar ongeveer 85 °C.
        In warme omstandigheden komen de ventilators zeer snel tussen beide, daar dienen ze voor :salut:

maar….., ik kan natuurlijk verkeerd zijn héé…. 🙄