Koenc Porsche 997 GT3 Mk1

Home Forum Stel jezelf even voor ! Koenc Porsche 997 GT3 Mk1

• Maker
    Discussie
  • Hallo allen,

Mijn naam is Koen Claessens en ik woon in Vlaanderen. Constructiejaar 1970 en een beetje teveel (vlgs mijn vrouwke) bezig met auto’s…
    Hobbies: vintage Tamiya en wat recreatief sporten.
    Werk: Ik heb een klein bedrijfje dat rvs swembaden maakt.

Sinds vrijdag ben ik dus de gelukkige eigenaar van een (jaja, de zoveelste, ik weet het 😀 ) Porsche 997 GTS met Club Sport pakket
    Bouwjaar 06/2007
    Km stand (slechts) 18.300 km
    Kleur: Carrera White
    Opties: Leder, Clubsport (absolute eis van mij), Carbon zetels, Bixenon, Sport Crono, rode wijzerplaten en gordels, Sound package plus, …
    Volledige onderhoudsboekje etc.

Ik heb de wagen gekocht via Jean-Marc Gaban. Fantastische man trouwens.

Waarom een GT3? Ik probeer dit even chronologisch te schetsen:

1) eerst 8 jaar dit:
    koenTKM.jpg

2) dan 1 jaar dit:
    Dit is een originele Lancia Delta Integrale Evo 2 Giallo Ginestra!
    deltasunfrontinternet.jpg

3) dan 1 jaar dit
    Even leren spelen met dit toch wel niet te onderschatten racerke:
    Lotus Exige S 260 Roger Becker Edition. Snel bakse met handling 😯
    Exigemei2.jpg
    De wagen heb ik nog steeds in mijn bezit maar staat te koop op het moment

4) Uiteindelijk zocht ik een wagen waar alle 3 de vorige puntjes inzitten…(karting = competitie; Integrale = icoon; Exige = handlingen/prestaties)
    Bij het optellen van deze 3 kwam ik telkens uit op de GT3.
    Stom van mij, maar toch even Jokke Vlo zijn mening gevraagd… Hij natuurlijk mij volop aan het motiveren om te gaan voor de GT3.
    Dan nog eens gaan testrijden met Aston Martin, Ferrari 360 CS, Ferrari 430 en enkele GT3’s.
    Niets aan te doen. Het zou en moest een Porsche GT3 worden. Geen rs om niet te extreem te gaan. Met de professionele hulp van Jean-Marc Gaban erbij ben ik zo uiteindelijk bij een kennis van hem terecht gekomen die zijn wagen wel wou verkopen.
    Ik moet jullie waarschijnlijk niet zeggen dat ik een zeer tevreden man ben 8)

Bon, nu ga ik stoppen met zagen en enkele fotokes erbij zetten.
    groetjes, Koen

porGT32.jpg

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 61)
    • Heb ook nog naar een elise gekeken maar de wederhelft zag dit helemaal niet zitten, liever een porsche dan. Heb dit woorden niet laten koud worden :relaxman:

Ik heb een klein vraagje.
        Ik moet zowieso de vergeelde stickers tegen stone chip op de achterste spatborden vervangen. Deze zijn natuurlijk onder de GT3 sticker geplakt…
        Dus moet ik ook de GT3 sticker vervangen.

Daarom: GT3 sticker op de flanken. Wel of niet? Wat zouden julie doen?

Welkom hier! :drink:

En knappe, jawel nog eentje en nee we worden ze in de verste verte ni moe, GT3 !! :respect2:

Yep, dat het bij de Porsche wat makkelijker en dus eleganter maakt dan een Exige 😛

Groeten

[quote=”Spykerforce” post=88535]Heeft het misschien ook met de instap te maken[/quote]
              In de Exige bedoel je?
              Instappen? Dat gaat nog.
              MAAR uitstappen … :happy:

Porsches hebben dan toch iets vrouwelijk zeker

Integendeel

[video]http://www.youtube.com/watch?v=W9VsGjXkHeg[/video]

:mrgreen:

Heeft het misschien ook met de instap te maken 😎 ?

Groeten

De wagens zijn trouwens niet van mij hoor. In het atelier grenzend aan het onze staan ze nu te wachten op wat komen zal…
                    Er is voldoende plaats voor de GT3. En zo is ons madam ook tevreden want dan kan haar wagen terug in de garage.
                    En zo is iedereen tevreden! Allée, toch meer dan de dag dat ik haar vertelde dat ik een Porsche GT3 op het oog had :sarcastisch 😆
                    Trouwens, ik moet eerlijk bekennen dat ze het veel meer voor de Porsche heeft dan voor de Lotus Exige. Porsches hebben dan toch iets vrouwelijk zeker … zelfs een GT3 😕

Bij mij ook (maar dan wel in de vitrinekast … :relaxman: )

Ja, gewoon, staan er ook een paar bij mij thuis. :sleep: :sleep: :sleep: in my dreams

Oh, gewoon, een paar superLeague Formula’s. 3 startklaar trouwens 😎

Jawadde, wat staat daar allemaal in de garage 😯 😯

“U”, zeg gerust “je” hoor.
                              Wie de Lotus koopt weet ik natuurlijk nog niet. Degene die hem koopt heeft zeker een perfecte.

Dan zie ik u misschien op RLC? Jammer van die Lotus, prachtig uitgevoerd en zeldzaam ook 🙁 Gaat hij in België blijven denkt u?

Groeten

[quote=”Spykerforce” post=88420]Misschien zien we elkaar dan terug bij een evenement, ben o.a. uitgenodigd als fotograaf voor de YLD 🙂
                                  [/quote]
                                  tof evenement. Ik zal er niet meer bij zijn want de Lotus staat te koop…

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 61)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.