Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › Kofferklep geblokkeerd
- Dit onderwerp bevat 19 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 10 maanden geleden door
vandenbussche franky.
-
MakerDiscussie
-
30 maart 2011 om 22:34
Hallo,Vandaag naar de keuring geweest na 1 jaar rondtoeren en wat blijkt,,,,,,,Ik krijg mijn kofferdeksel(voorkant) langs geen kanten meer open zodat ze het chassisnummer niet kunnen bekijken en ik rood kreeg 🙁 .Thuisgekomen nog maar eens geprobeerd,het slot hoor je mmar het opent niet,geklop,geduwd maar geen beweging erin gekregen.
Iemand op het forum die hetzelfde tegengekomen heeft?????? 😳 -
MakerDiscussie
-
lukt niet op foto te plaatsen..sluit maar af,maar toch bedankt voor de info via het forum.
T’is opgelost en we kunnen terug rijden,d’as het belangerijkste 😆Kan maa moet niet .
Ik kan het openlaten en bij geen interesse zakt het draadje vanzelf naar de vergetelheidOPGELOST!!!!!!!!
Mijn zoon kevin heeft met veel moeite het opgelost.Het probleem zat niet bij het slot of de trekker maar bij de windhaak,,,,,,,,Langs de bovenkant heb je een rechthoekig stuk waar de windhaak ingaat.Als je de klep hard toeduwd gaat hij tever en vergrendeld de windhaak zich in de onderste rechthoekige uitsnijding…..Dus,,,,bumper eraf,,,,gat slijpen onder slot,haak 1cm verduwen en,,,,opgelost.
Bedankt aan de mensen op het forum voor de hulp en zonder naar een garage gaan opgelost en dat is toch de bedoeling 😆
Hallo,
Stappenplan.
Stap 1: Iemand drukt (hard) de kofferklep naar beneden op het embleem terwijl iemand anders aan de hendel trekt. Als dit niet lukt, stap 2.
Stap 2: Het mechanisme werkt (NORMAAL) ook in omgekeerde zin, waarmee ik wil zeggen als de kabel lost zal het mechanisme ook los springen. Hiervoor moet je de hendel demonteren en de kabel naar achter drukken (zorg er wel voor dat je er nog steeds bij kan … niet te ver drukken). Druk ook (hard) op het embleem. Lukt dit niet, stap 3.
Stap 3: Demonteer je voorbumper en de zwarte “sier” lip. Vervolgens probeer je stap 1 en 2 opnieuw. (Daarom mocht je de kabel niet te ver drukken … zodat je de hendel nog kan monteren. Lukt dit niet, stap 4.
Stap 4: Gezamenlijk trekken aan de kabel, duwen en trekken aan de klep en met een (bij voorkeur) plastiek plaatje tussen de klep en de slotplaat “friemelen”. 😛
Succes!
Jack-in-the-boxporsche schrijft:
Al 10 posts over het probleem en mogelijke oplossingen die geen oplossingen zijn.
Goed bedoeld allemaal maar waarom niet even wagen binnenbrengen bij de Porsche dealer.Oplossingen die geen oplossingen zijn.
Ik heb hem zo met mijn beschreven manier, en ook zonder beschadigingen open gekregen bij een oudere Porsche. 💡
porsche schrijft:
Ik heb 4 jaar geleden hetzelfde voorgehad met een Porsche en hem gewoon binnengedaan bij Porsche Antwerpen en s’avonds mocht ik mijn wagen terug gaan halen zonder schade. Dus er zal ergens wel een oplossing zijn voor het probleem dat wij niet kennen.
Dit is nog geen Porsche met een modern trucje, die extra methodes zijn pas later gekomen omdat de dealers er meer met te maken kregen, en daar heeft dan porsche een oplossing voor gemaakt.
Tip voor degene die dit niet mee willen maken > koop bij de fietswinkel een remkabel setje, boor een gaatje in de haak, en doe dit draadje door een buitenkabel, en steek dat door een door voer rubber in het linker spatscherm, maak aan het eind een lusje, en stop dit dan weg achter het ruitensproeier reservoir, kun je daar altijd aan trekken als het originele het laat afweten.
Wil het binnenin hebben omdat je het aan de buitenkant te riskant vind, dan een langere nemen en onder dashboard naar binnen leggen.
Netjes vastleggen met tie-rips, en nooit geen probleem meer. 💡Hallo,ben van langemark,maandagavond komt een vriend langs met dezelfde wagen als die van mij en dan zien we wel.Gaatje boren ga ik niet doen,wel proberen en kijken of niemand met een oplossing komt.Naar een dealer gaan?mmmmm toch nog maar eens proberen,via het forum lukt het wel en is beter voor de geldbeugel 😆
Ik hou jullie op de hoogteAl 10 posts over het probleem en mogelijke oplossingen die geen oplossingen zijn.
Goed bedoeld allemaal maar waarom niet even wagen binnenbrengen bij de Porsche dealer.Ik heb 4 jaar geleden hetzelfde voorgehad met een Porsche en hem gewoon binnengedaan bij Porsche Antwerpen en s’avonds mocht ik mijn wagen terug gaan halen zonder schade. Dus er zal ergens wel een oplossing zijn voor het probleem dat wij niet kennen.
is zelfde slot, vrees enkel als je niet tussen de klep en bumper kunt, dat gaatje maken wordt. 🙁
Anoniem1 april 2011 om 13:26Is er niemand met eenzelfde auto in de buurt van Franky?
Als je het slot kan bekijken bij een geopende klep lijkt het mij makkelijker om een oplossing te vinden.http://www.porsche.com/all/media/pdf/originalparts/de/D_911_86_KATALOG.pdf
misschien heb je hier iets aan.In welke buurt woon jij Franky?
Zou mijn slot van mijn 911 turbo 1986 hetzelfde zijn?
Ik wil gerust langskomen als’t niet aan de andere kant van België is.Anoniem1 april 2011 om 02:14cabrio wim schrijft:
Dit is helaas bij een 3.2 niet, zo’n extra kabeltje.
Daar vreesde ik al voor. Ik heb het eens gehad bij m’n 964RS…ben toen ook naar de dealer moeten gaan, die mij dan het kabeltje aanwees 😕 Vandaar.
Gaten zou ik idd niet vlug boren!
Maar daarmee ben je geen stap verder, weet het 🙁@911 lover,neen,je hoort het slot werken,,,,alle,je hoort het als je aan de hendel trekt,het werkt maar dan op mijn zenuwen 😀 .@cabriowim,bedankt voor de moed,ga het eens proberen in het weekend…Ik hou jullie op de hoogte.
- Het onderwerp ‘Kofferklep geblokkeerd’ is gesloten voor nieuwe reacties.