Home › Forum › Porsche Marktplaats › Porsche Te Koop › Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel 6
- Dit onderwerp bevat 422 reacties, 52 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 jaar, 9 maanden geleden door Erwin.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Nog niet eerder zulk een tellerstand gezien. Beestje ziet er nog patent uit ook.
ok, maar je zei 2500 bij dit:
https://www.2dehands.be/autos/porsche/944/porsche-944-bj-1985-426664982.htmldas geen turbo of S2
[quote=”vandamme” post=267848][quote=”Woefke944″ post=267846]
En ja dan heb je nog ongeveer een 750€ over voor wat kleine meuk en een remschijf hier en remblokken daar.[/quote]
Nieuwe 944 sachs koppeling heb je voor 461 euro :)[/quote]
Zoek maar is voor s2 of turbo. Daar komt minstens 200-250€ bij. En niet te vergeten al het werk bij een 944 om een koppeling te doen. Labor time standaard is dacht ik een kleine 20h voor een niet turbo en 24 voor een turbo. Als doe het zelver of mechanieker die niet ervaring heeft met 944 + rotte en vaste bouten reken je dus maar wat bij
Klopt want die handelaar moet nog wat verdienen om te kunnen blijven bestaan en garantie te geven, daarom staan ook vele wagens altijd wat te duur bij een handelaar.
Als de boel in de soep draait kost het hem ook een paar k€ om het op te lossen.
[quote=”Woefke944″ post=267846]
En ja dan heb je nog ongeveer een 750€ over voor wat kleine meuk en een remschijf hier en remblokken daar.[/quote]
Nieuwe 944 sachs koppeling heb je voor 461 euro 🙂
:think: Er waren wel 2 boekjes (het rode en het groene) de autohandelaar gebruikte het ene voor de onderhandelingen bij aankoop en het andere voor onderhandelingen bij de verkoop.
[quote=”vandamme” post=267841]uurloon?? Woef eeft toch duidelijk al gezegd dat hij doe hetzelver is.
2500 op een 944 is dus een budget met heel ruime marge voor eventuele kosten waar je al een set banden, remmen , koppeling en groot onderhoud mee kan doen.. en reserve .[/quote]Die koppeling erbij voor dat bedrag is misschien wat veel van het goede maar met 2,5k€ kom je toch al ergens… distributie en koppeling begin ikzelf niet aan maar banden,remmen,vloeistoffen en filters lukt me wel. Voor 2,5k bij een 944 moet je zeker volgende zaken kunnen doen :
-Volledige distributie met alle loop en spanrollen incl bourages en incl waterpomp
-banden
-groot onderhoud met alle filters, vloeistoffen en bougiesEn ja dan heb je nog ongeveer een 750€ over voor wat kleine meuk en een remschijf hier en remblokken daar.
uurloon?? Woef eeft toch duidelijk al gezegd dat hij doe hetzelver is.
2500 op een 944 is dus een budget met heel ruime marge voor eventuele kosten waar je al een set banden, remmen , koppeling en groot onderhoud mee kan doen.. en reserve .Met Erzatzteile en zonder uurloon … of niet ? – 2 500.00 € !
To each his own zou ik zeggen… :popcorn:
Iemand een 981 GTS voor 64.700€ ?
Van 2016 en nauwelijks uit rodage. Ik had die denk ik al eerder gezien, maar een stuk duurder toen.
Dit is nog zo’n mooi voorbeeld.
Uiteraard zeer mooi maar voor concours te zijn zie ik toch al wel wat zaken die niet mogen…
Dan heb ik liever dit
ziet er strak uit en betaalbaar.
bod van €7k, uitkomen op 7.5-8€k
vermoedelijk ook weer 2.5€k te investeren voor je zorgeloos de baan op kan maar dan heb je wel een betaalbare mooie 944
Een goed voorbeeld voor die prijs kwalificaties :
Als je morgen als autohandelaar terug “het boekje” zou gebruiken zoals vroeger werd gedaan ben je bankroet binnen de 6 maanden…
Dan valt de mijne onder C zonder sleet op de zetels en dashboard dan 😳
de S waarover we spreken valt dan in feite ook onder C classificatie. ( onder voorbehoud de buitenkant eigenhandig bekeken te hebben )
Ik hou zo niet van de classificaties, ik vraag me altijd af voor ik een auto koop : Krijg ik mijn geld terug als ik hem morgen terug te koop zet…. velen denken zo niet en betalen soms te veel.
ik meen mij trouwens niet te herinneren dat ik zei dat hij het niet waard is, ik spreek over “word dit geld er voor betaald ongeacht de staat?”
en daar wringt nu net het schoentje ; effectieve verkoopprijs & theoretische waarde of vraagprijs ligt soms ver uit elkaar.
Ik spreek me hier nu alleen uit over 944 omdat ik daar wel wat van weet; maar evengoed vind ik het belachelijk €50k te betalen voor een 964 van 30 jaar oud.
Ik zie alleen D’s te koop staan aan A-prijzen
Het mes snijdt langs twee kanten 😉een echte A is gewoon een unicorn. Die dingen zijn zo zeldzaam dat je ze gewoon niet tegenkomt.
super low kms
unrestored origineel of volledig mint heel recent vanaf nul heropgebouwd (met documentatie)
concours conditie. (of iets van speciale historiek)Dat zijn auto’s waar niet mee gereden is, en ook niet mee zal gereden worden.
Ze worden met de trailer van en naar de veiling gebracht.Er kan geen krasje op zitten, op geen enkel onderdeel.
https://www.cars-on-line.com/how-to-buy-a-car-online/classic-car-condition-classes.html
B is een auto die wel gereden wordt, en die op het zicht eruit ziet als een A
je moet hem al naast een A zetten om het verschil te zien.
Geen roest, geen krasjes, er mag niks van sleet te zien zijn.
Bv afgebladderde verf op het inlaat spruitstuk : kan niet voor een B
leer van de zetels mag niks van sleet of ouderdom te zien zijn.C is een heel goede, onderhouden, en gebruikte auto.
interieur met sleet, maar redelijk ok
je kan op het onderstel hier en daar wel wat vlieg roest zien.D is een mechanisch goede, fun auto, maar er is werk aan, hij is cosmetisch niet 100/100
niet structureel roest, bepaalde dingen die niet of niet goed werken. interieur met scheurenE is een project. structureel roest, niet lopende motoren, etc etc
De meeste verkopers denken dat hun B een A is of dat hun C een B is.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.