Home › Forum › Porsche Marktplaats › Porsche Te Koop › Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel2
- Dit onderwerp bevat 1,207 reacties, 124 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 12 maanden geleden door Kristof.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Ieder zijn ding ,de kunst bestaat erin de goede te vinden in het bos van beunhazen.
Wat misschien een punt zou kunnen zijn is dat de oudjes het kleine voordeel hebben in zake revisie dat er hier en daar nog vakmannen van de oude stempel rondlopen.
Die oudere vakman heeft perfect de kennis en het gereedschap nog om in zijn bescheiden werkplaats de revisie uit te voeren.(uurloon lager)
Liefhebbers van oldtimer nemen zelf soms een gedeelte van uit/inbouw voor hun rekening wat de prijs aanzienlijk kan drukken.
Nieuwere motoren zijn in principe het zelfde maar vragen om een meer software matig apparatuur en derg. achteraf dus minder simpel om hem zelf even gaan uit/in te sleutelen .
Zo ben je sneller toe gewezen aan de grotere gespecialiseerde zaken en dat kost flappen 😐idd ook paar jaar terug eens gaan kijken, had toen er nog maar 5 staan en ging ermee stoppen zei hij toen..
Wou zelfs de wagen nog niet starten omdat hij zoveel rook maakten… zei genoeg[quote=”bladerunner” post=147709]
Idd., +/- 70 u heeft het geduurd om mijn motor uit te bouwen, volledig te ontmantelen, alles te vernieuwen wat nodig was, terug samen te bouwen en terug in te bouwen. Uitgevoerd door specialisten en gelukkig niet aan “specialistentarieven” van 150 euro per uur en “specialisten” die maar ineens alles vervangen wat er vervangen kan worden zoals Gette schrijft. :coolness: :coolness:
[/quote]3500 euro voor een volledige revisie of alles te vernieuwen wat nodig was, laat ons er even vanuit gaan dat men aan jou 30 euro p/uur heeft gevraagt, dan wil dit zeggen dat je 1400 euro aan stukken hebt betaald.
Wetende dat er geen enkele pro voor 30 euro werkt en wetende dat de kopbouten bij een revisie moeten vervangen worden en deze +-500 euro kosten stel ik me bij dit verhaal toch vragen hoor.
Ik heb al veel gehoord en gelezen maar 150 euro p/uur voor een motorrevisie ben ik nog nergens tegen gekomen.
Lijkt me weer een sterk overdreven verhaal tenzij je dit kan staven natuurlijk.Hetgeen ik wel weet zijn de tarieven van de Porsche Classic afdeling in Stuttgart voor een revisie en die liggen lager dan het hierboven vermelde bedrag.
heb een mooie amerikaan gezien op de site van Jaak Veemboer, de witte van 1989, lijkt me wel in orde, ben zelf niet op zoek maar mss wel een interesante wagen voor wie er wel eentje zoekt,staat ook op kapaza, een zilvergrijze
He.. 😕 ..wat is dat ?
Lijken wel one piece windows gelijk ze bij de keverkes doen !Ramen gaan wel speciaal open…
http://www.2dehands.be/autos/autos/porsche/porsche-911-rsr-169284439.html
Gezien de huidige prijzen voor een Pre impact moeten al die mensen die geld hebben uitgegeven om zo eentje om te bouwen nu toch hun kas opvreten, niet?
Pics van de motor… Wie kijkt daar nu naar? 😉
Hmmm… Een 911T qua carrosserie met daar een 3,2 in. I feel a Singer coming up :popcorn:[quote=”Mushroom” post=147715]3,2?
‘t Is een 911T
Is toch een ideaal projectje om terug origineel te zetten?[/quote]Het motorblok is in iedergeval niet uit een 911T – en wss (wel) uit een Carrera 3.2
[quote=”Black_Pearl” post=147710]erg propere Kelly 3.2
http://www.2dehands.be/autos/autos/porsche/porsche-964-look-911t-1969-169434619.html
lijkt me zeer correcte prijs?[/quote]
3,2?
‘t Is een 911T
Is toch een ideaal projectje om terug origineel te zetten?[quote=”Gette” post=147711]Bij hem heeft geen enkele auto een ” roestpokje “. Ben er ooit naar 2 gaan zien en was zonde van de tijd :!:[/quote]
Das achter mijnen hoek en toch heb ik nooit de neiging gehad om daar te gaan kijken. Goede beslissing dus?
Bij hem heeft geen enkele auto een ” roestpokje “. Ben er ooit naar 2 gaan zien en was zonde van de tijd ❗
erg propere Kelly 3.2
http://www.2dehands.be/autos/autos/porsche/porsche-964-look-911t-1969-169434619.html
lijkt me zeer correcte prijs?
porsche schreef :
Als ik dan wat verder in een van de posts lees dat je voor 3500 euro een full motor revisie hebt, ja dat moet wel heel speciaal zijn.
Voor een perfecte volledige motorrevisie ben je toch +-70 uur bezig. Gelukkig is er nog veel liefdadigheid in deze wereld zo te lezen.Ik schrijf dat “mijn” volledige revisie +/-3500 euro gekost heeft, ik schrijf ook dat de ene revisie niet de andere is, dus vergelijken is moeilijk.
Idd., +/- 70 u heeft het geduurd om mijn motor uit te bouwen, volledig te ontmantelen, alles te vernieuwen wat nodig was, terug samen te bouwen en terug in te bouwen. Uitgevoerd door specialisten en gelukkig niet aan “specialistentarieven” van 150 euro per uur en “specialisten” die maar ineens alles vervangen wat er vervangen kan worden zoals Gette schrijft. :coolness: :coolness:[b]Gette schreef :
[/b]Gelukkig zijn er ook nog ” specialisten ” die veel werk hebben en die hun prijs voor bijvoorbeeld een boite revisie doen veranderen aan de hand van de windrichting.
Deze reviseren dan wel aan de “normale prijs” van 15000 euro een SC motorke. Jamaar, alles staat wel op factuur zeggen ze dan; 5 bussen remmenreiniger, 22 liter olie, 15 bougies en nog meer zottigheid.REVISIE is voor mij het vervangen van alle onderdelen die defect zijn of buiten tolerantie vallen.
NIEUWE MOTOR OPBOUWEN zijn die gasten die hun laten overtuigen om 6 nieuwe cilinders + koppen + al de rest te plaatsen omdat het anders niet goed gedaan is.
We hebben het op de bijeenkomsten er al veel over gehad en gelukkig maar want er zijn er een heel deel wie hun P. hersteld is zonder maanden droge boterhammen te moeten eten ….
De mens wie mijn boite heeft gereviseerd werkt al meer dan 30 jaar aan motoren met in het bijzonder de luchtgekoelde. 30% van zijn werk komt van specialisten die alles “zelf” uitvoeren.Het duurt even, maar na een tijdje vinden de mensen die hard genoeg hun best doen en wakker zijn gelukkig de juist wegen in het leven…… en dat geld ook voor Porsches
Gette +1000
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.