Home › Forum › Porsche Marktplaats › Porsche Te Koop › Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel3
- Dit onderwerp bevat 1,224 reacties, 156 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 4 maanden geleden door icepo.
-
MakerDiscussie
-
24 november 2013 om 19:51
sorry, had de link niet gezien, ik dacht dat je met “deze”, de wagen in quote bedoelde.
-
MakerDiscussie
-
Indien de km-stand correct zou zijn, een ECHT koopje!
http://nl.autoscout24.be/details.aspx?smid=CoCo-SM-TL-S&id=248735729
kompleet mee eens, ik steek ongeveer 2000€ per jaar in mijn boxstertje omdat ik hem lang wil houden, hij heeft maar 100 000km maar dat wil niet zeggen dat ik op mijn lauweren mag rusten. Ik heb niet de grote middelen om dit te doen en doe dat stilletjes aan. Ik koop bijvoorbeeld sommige delen nu al omdat ik weet dat ik ze zal moeten vervangen, vroeg of laat. Hij is 15 jaar oud dus ik weet dat carrosserie nu moet bijgewerkt worden wil ik binnen de vijf jaar geen roestplekken hebben die om veeeel meer geld gaan vragen. Het is volgens mij steeds de onderhoud die je zelf aan de wagen geeft dat hem langer of minder lang doet leven. Olie moet er bij mij jaarlijks uit, kwestie van zekerheid in te bouwen en die kost nu niet zoveel dat ik hem daarvoor moet laten staan. Ik hou van mijn *porsche ook al is het een kleintje, daarom geef ik haar de nodige zorgen zodat ze gezond lang bij mij kan blijven, ook al is de ultieme droom een 911, ik heb haar zeker niet gekocht om effe te vlammen en dan door te verkopen.
Het is dus aan jou om zelf te bepalen wat je verwacht en wat je wil doen om hem een lang en gezond leven te schenken. Verwacht nooit een goedkope auto van dat type die dan perfect onderhouden is. 🙂Ook even, er zijn dus genoeg auto’s zoals vrachtwagens, Mercedes, Landrover, ….. die hebben geweldig sterke motoren…kunnen tonnen mee qua kilometers, de ouwe 911 moter kan ook tonnen mee als je het mij vraagt. Goed onderhoud is de voorwaarde (dat de carrosserie netjes blijft), en als om de 150.000 een motorrevisie doet van pak um beet 5.000-10.000 euries, dan kun je gewoon op naar de 300.000 km, enzo verder.
Porsche 911 heeft volgens mij de kwaliteit om tonnen mee te gaan …. weet zeker dat als ik wil de 964 tot mijn laatste eindje goed zal blijven presteren, echter het gaat erom hoe ermee gereden is (snelle auto’s kun je makkelijk slopen) en hoe hij gekoesterd en onderhouden is.
En wat maakt het lastig, de handel en knoeiknutselaars, je weet dus niet als leek wie er aan de auto heeft gezeten en hoe er mee om is gegaan. Maar bij een beetje normaal gebruik, kan die levenslang mee dus, ben ik van overtuigd. Veel mensen willen wel een P. rijden, maar niet P. koesteren (tijdig kundig onderhoud), daar gaat het mis … gebrek aan technische kennis, …, doorverkopen als de kosten er aan komen … nah! :driver:
Deze jongen zit op 35.000 km op 12 jaar, tegenwoordig nog maar 1.500 per jaar.
[quote=”Rocco” post=164761]stel dat de wagens even goed/slecht zijn en dat de P
25k en de jap5k kost … :mrgreen:[/quote]
Zo ziet een 964 Carrera 2 van 5k er uit blijkbaar 🙁 :
http://www.leboncoin.fr/voitures/639986181.htm?ca=17_s964 Carrera 4 aan 22.500€, bespreekbaar staande voor de wagen in Douai, 45 min van Kortrijk.
Geen onderhoudsboekje, maar facturen en van alles vervangen.
http://www.leboncoin.fr/voitures/644887293.htm?ca=17_s
Motor zweeteen beetje, lek te dichten links aan de carterbevestiging.
“Une étanchéité moteur sera à prévoir suite à suintement coté gauche (au niveau des joints toriques des goujons de fixation de carter).”stel dat de wagens even goed/slecht zijn en dat de P 25k en de jap 5k kost … van de P eigenaar wordt verwacht dat hij de revisie van 10k wel kan verdragen indien nodig en de jap eigenaar kan dan beter gewoon een andere kopen dus is de jap uiteindelijk minder waard geworden en de P meer… de P scene vraagt gewoon een andere manier van redeneren
Beste,
Draait natuurlijk allemaal omtrent exclusiviteit en jongensdromen. Een Toyota starlet was voor de meesten geen droom, een 911 daarentegen … .
Van een 911 met gebrek aan onderhoud gaat de motor uiteraard niet beter draaien na 250000 km dan bij een goed onderhouden Japanner. Goed onderhoud en een revisie zijn essentieel, ook en zeker bij een Porsche.
Waarom worden ze duurder?
– Zeker een gedeelte speculatie;
– Zelfs de 964 nadert de 25j en wordt binnenkort een old (young) timer;
– Er worden nu éénmaal geen luchtgekoelde 911’s meer gemaakt;
– zie helemaal boven;
– en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan …Betwijfel, dat de meesten 10k per jaar rijden met hun klassieker. Tussen de 3 en 5k lijkt mij realistischer, hoewel er heel wat nog minder kms bij doen.
Grts,
Gianni
soms, – is zelden – maar soms versta ik de porsche scene niet, als ik mijn jap met 200k km verkoop dan zegt mijn dealer : alle meneer, wie wilt er nu nog een wagen kopen met 200k op de teller. Dit geweten dat je met een jap gemakkelijk 300k tot 350 k km kan doen. Diene auto gaat dan de boot op richting afrika.
Als je dan een porsche koopt met 250k km zeggen ze allé tis toch ne Porsche.
wil dit dan zeggen dat de P motoren zoveel beter zijn als alle andere,? Wil dit zeggen dat je met een Porsche 350k km kan rijden. Ik weet het niet want ik heb voorlopig geen P 🙁 (komt pretty soon)
Als je dan ziet dat die wagen die concours verkocht worden niet meer dan 50k km op de teller hebben dan twijfel ik aan het verhaal van de meerwaarde en investering naar de toekomst toe.
Hoeveel km doet een P rijder hier op het forum? 10 k op een jaar ? Dwz zeggen dat die 911 er binnen 10 jaar er 350k km op de teller staan. En dan verwachten we er 80.000 euritjes van te krijgen ? 😕
I dont know, maar het zijn wel machtige bakken.
(ik wil hier niemand op zijn tenen trappen hé, ik ben hier juist noob)
mooie wagen , precies in goede staat maar 24k voor 250.000 km > is dat normaal :puke:
Voor degene die nog een 964 C2 zoeken, mss eens gaan kijken :salut: :salut: :salut:
http://www.hansbos.nl/products/porsche-carrera-2-964-1992
Denk da jullie weeral gelijk hebben, zal er vanaf blijven :salut: :salut: :salut:
Laat die maar heel snel staan! De manier waarop hij daar staat, het feit dat hij niet in zijn originele kleur gespoten is (en dan is het nog maar de vraag hoe..) en het feit dat een 964 targa van ’90 al zo een complete restauratie nodig heeft na 140k km, nee bedankt! Heb de mijne nog geen 5k meer betaald dit jaar en daar moest absoluut niks aan gebeuren!
Vermoed ook dat ze op wat probleempjes zijn gestuit Luc993Cabrio, waarmee ze er een prijs op hebben gezet dat ze zelf weer uit de kosten zijn en een ander met de ellende zit … ik word er alles behalve warm van! :wtf:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.