Home › Forum › Porsche Marktplaats › Porsche Te Koop › Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay-…
- Dit onderwerp bevat 1,207 reacties, 97 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 10 maanden geleden door Bart.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
[quote=”Mikey” post=110806]Iemand deze al gezien?[/quote]
Neen, maar vind de prijs voor een US Import geen koopje :wtf:
Iemand deze al gezien?
http://nl.kapaza.be/antwerpen/porsche-912-swb-1968-68405077.htmvoor liefhebbers van specialekes
suchen.mobile.de/auto-inserat/porsche-91…amp;maxMileage=40000
[quote=”vankerchove” post=110662]De witte 912 van de link hierboven is wel erg knap[/quote]Die witte stond enkele jaren geleden bij een nederlandse porsche handelaar te koop voor 8500 euro, lak en interieur waren slecht, de rest was zeer goed, had wel jaren stilgestaan, kwam uit een verzameling samen met een ‘S’ als ik me niet vergis…
Veel te duur trouwens voor een niet originele auto… krijg je hier niet eens op de baan…
Bij mij is alles altijd in de aanbieding he :happy:
Alleen mijn madam, k’heb een vrouw om te stelen… Nu alleen den dief vinden :happy: 😆Beetje meer buitenkomen met jouw “smurf” !! :first: :drink:
@mark986: jij had nog een 996 4S in de aanbieding zeker? Hoeveel leg je op?! :sarcastisch :happy:Tuurlijk begrijp ik dat .
Afgelopen week met Jorgen even gecheckt en vastgesteld dat ik dit jaar 1560km met de blauwe heb gereden .
Een kleine 200€ per jaar aan benzine dus .
wie kan er nog zeggen dat zijn verbruik ongeveer 1/6 is van de vaste kosten (Tax en verzekering)Mja, we kunnen hier blijven goochelen met getallen, uiteindelijk heeft de markt altijd gelijk, en de markt vindt nu dat de luchtgekoelde meer waard zijn dan de watergekoelde.
‘t Is echt simpel hoor 🙂
Als we nu gewoon allemaal onze eigen keuzes blijven verdedigen, hier en daar een prikje (met knipoog ;)) uitdelend, is dat niet ‘t plezantste? :drink:‘t Eerste verschil begint al met waar de auto voor gebruikt wordt…
Zie jij je om de 2 weekends met een 912 naar Duitsland hossen? Ik zie ‘t mezelf niet doen. Is de 912 daarom slecht? Nee.
Wil ik dus als eerste Porsche een 912? Nee, want die doet niet waarvoor ik hem wil gebruiken. Daarvoor wil ik dan iets recenters dat -op dit ogenblik- nog eens goedkoper is ook. Mijn 912 is waarschijnlijk meer waard dan mijn 996 4S, maar ik weet wel welke ik eerst zou slachten als de nood hoog is 😉
Beghrijp je? 8)[quote=”Mushroom” post=110715]Mensen verdienden toen ook een pak minder dus procentueel bekeken zal dat een status quo zijn.[/quote]
Toen de 996 uitkwam verdienden we nog in Belgische frankjes en ook een pak minder dan nu 🙄
Procentueel bedoel ik met hoeveel procent is 12.000€ van de nieuwprijs van de SC en hoeveel procent is 16.000€ van de nieuwprijs van de 996
Prcent restwaarde dusDit lijkt een mooi exemplaar voor wie een G50 Targa zoekt. Laatste eigenaar had hem 18 jaar in bezit. Reed enkel met seizoenskenteken, wintergestald en veel vernieuwd.
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=215022855&cd=634870212150000000&asrc=fa
Heb die lucht vs water discussie hier al enige tijd gevolgd zonder te reageren. Iedereen hier denk uiteraard dat zijn Porsche de gouden en de beste is. Nu Porsche blijft Porsche, en hoe de motor ook gekoeld wordt daar merk je tijdens het rijden juist niks van.
Dat de waterkoeling er gekomen is was gewoon niet tegen te houden, das evolutie… Vergeet niet dat Porsche in de racerij al langer met watergekoelde wagens reed. De 911 GT-1 die in ’98 Le Mans won was watergekoeld.
Heb zelf momenteel nog een 964 en een 996. Nu qua looks gaat mijn voorkeur uit naar de 964, absoluut, maar qua rijplezier zeker en vast de 996.
Ook dagelijks gebruik is de 996 tooh wel een pak aangenamer dan de 964. En ik heb meer dan 4 jaar dagelijks 964 gereden, door weer en wind.Dat de prijzen van de 996 momenteel zo laag staan wordt hier constant als iets negatiefs naar voor gebracht. Als je even anders denkt dan heb je nu de mogelijkheid om voor een zeer schappelijk budget en fantastische auto aan te schaffen!
Als je kijkt naar de verhouding rijplezier/euro is er IMHO momenteel geen betere deal dan de 996
En al dat gezever over het ploffen… zo heeft elke P wel zijn achillespees, De 964, de 993 en ook de 3.2, allemaal….zie hier genoeg topics over rebuilts van luchtgekoelde elfjes.
Als je nu een 996 hebt die ploft weet je wat het gaat kosten en dan worden ook ineens de nodige upgrades gedaan zodat je een bulletproof motor hebten hoeveel forummers zijn er hier die die dit effectief al hebben meegemaakt?
Zeg
Mushroom, euh, Rufie…
Ik hoor precies mezelf praten! 😉Don’t get me wrong, ik ben ook zot van de oudjes en ze spreken me zeker aan. Een 964 staat nog steeds op de verlanglijst voor “ooit”, maar zoals je zegt…
Ofwel is’t een wrak waar je veel meer gaat insteken dan je ooit voor mogelijk hield
Ofwel staat hij netjes en heeft hij weinig kilometers waarbij elke kilometer die je doet waardevermindering betekent.
Daarbij de kennis dat 80% van de oudjes die aangeboden wordt een kilometerstand heeft van tussen de 120.000 en 140.000 en dat voor auto’s van 15 tot 30 jaar oud en je *weet* gewoon dat dat niet kan kloppen. Dan liever een 996 met het echte kilometeraantal erop en die veel goedkoper is.
Moest ik geld hebben ik zou ook een 964 en een 993 (de dikke uitvoeringen) in mijn garage staan hebben, maar 30 à 35.000 voor een 964 en 40 à 50.000 voor een 993, terwijl een 996 (we moeten eerlijk zijn) een pak beter rijdt???
Zoals reeds maanden geleden gezegd: zij die er eentje hebben: geniet ervan! Verkoop hem zeker nog niet want ze blijven waarschijnlijk nog stijgen, maar zij die nu eentje willen kopen en daar toch wat meer willen mee rijden dan om de 2 maand een Porsche-treffen: 996, 997 is the way to go.
Uiteindelijk zijn’t allemaal schoontjes met allen hun eigen beperkingen en voordelen :first:Nu springt iedereen op de pré-impacts, maar zoals ik hier al zei, en zoals beaamd door Olaf: 10 jaar geleden wou geen kat zoiets. Toen ik mijn Targa ging bekijken (de dagen voor internet) wist ik maar één ding toen ik vertrok en dat was dat die Targa beugel in ‘t zwart moest zijn of anders wou ik hem niet. Nu zou ik me een targa kopen alleen al voor die blank metalen beugel…
Mensen veranderen, modes veranderen, smaken veranderen.
Zoals Magnus Walker nu de pré-impacts aan het pimpen is staat er misschien binnen afzienbare tijd iemand op die de 996 ineens “the next big thing” maakt. Misschien blijft de 996 heel zijn leven stiefmoederlijk behandeld worden… Wie weet het?Ben de afgelopen maanden op zoek gegaan naar een 911.
Lang zitten twijfelen tussen een 3.2, een 993 en een 964.
Uiteindelijk is het verrassend een 996 3.6 geworden.Qua looks misschien niet mijn ultieme droom, maar wat een rijplezier. Een moderne auto met alle comfort, mooi geluid met een orignele PSE sportuitlaat, open dakje, parkeersensoren, etc.
Voor hetgeen je vandaag betaalt voor een 996 krijg je heel veel auto.
Stel dat hij ploft, tja, dan laten herstellen, prijs daarvan is bekend, dus een berekend risico.Ik vind dat allemaal leuk om horen bijv. een 993 4S voor +/- 50k. Ik vind dat toch een bom geld voor een oude auto en er kunnen daar ook kosten aan komen. Probleem als je dan een prachtexemplaar vindt met weinig kms, dan durf je er ook niet meer met te rijden, want anders haal je je waarde naar beneden en verlies je er op bij een eventuele verkoop.
Of een oude 3.2 kopen en restaureren, mooi hoor, maar als je de budgetten hoort wat dat kost !
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.