Koppeling 996 GT3 cs

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Koppeling 996 GT3 cs

  • Maker
    Discussie
  • Grote vraag omtrent koppeling 1999 996 GT3 cs.
    Wie o wie weet er het fijne van.
    Mijn GT3 schakelde steeds moeilijker. Het leek ook dat die niet 100% ontkoppelde bij volledig ingedrukt koppelings pedaal.
    Bij 4 garages geweest met steeds hetzelfde probleem, echter steeds een andere uitleg.
    1 st een OPC bij aankoopkeuring, ontluchten koppelingssysteem, heb dan ook maar beide pompjes vervangen. resultaat niet ok.
    2 de vond het normaal 😯 3 jaar geleden, toen schakelde de bak nog goed maar vond ik het aangrijppunt niet ok.
    3 de wisselde de olie en zette er terug een standaard schakel systeem op ipv de short shifter. zij vonden het schakelen ok, ik niet.
    Nu de wagen de laatste 2 jaar maar 2000 km gereden heeft ging het nog moeilijker en ik wil zo niet verder rijden.
    4 de garage rijd 500 meter met mijn wagen en zegt dat er waarschijnlijk foutieve koppeling onderdelen inzitten 😯 ik geloof hem omdat het altijd al raar aanvoelde.
    Dus ik heb dinsdag mijn versnellingsbak gedemonteerd om te laten nakijken door Leo De Rijck (de man is net nu in verlof :bounce: )
    Dus nu ben ik ook op zoek naar de waarheid omtrent mijn koppeling + vliegwiel + bedieningsvork + druklager (wat eigenlijk een trek lager is 😀 ) Op de koppelings onderdelen staan enkel nummers van sachs op.
    Dus hoe weet ik of het de juiste koppeling is of niet. Ze is nog bijna nieuw. Wil 100% zeker zijn vooraleer terug te monteren.
    Heb al gedacht om gewoon een complete nieuwe set te kopen, echter een bijna nieuwe koppeling zomaar vervangen is ook te gek.

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 82)
    • Wim
      Ik heb alle lagers en alle syncroringen gehaald bij Porsche Paal.
      Niet goedkoop maar dan is alles terug tip top.
      Hoop vandaag of morgen mijn bak te kunnen halen bij Leo.

        De mooie septemberdagen zal je nog wel kunnen genieten! Nog niks dan goed gehoord over Leo, zal dik in orde komen! Veel stukken moeten bestellen Ghost?

          Bedankt voor de uitleg zo leer ik weer iets bij :up:

            @Rocco
            Normale slijtage is het niet echt.
            Echter wanneer er hard word gereden samen met snel schakelen is de bak erop voorzien dat de syncroringen als eerste verslijten.
            Ze zijn van brons. In de MKII zitten er stalen syncroringen maar die zijn niet beter want die durven breken met meestal grotere gevolgen.
            Wanneer er elke 30k km gewisseld word van olie in de bak zouden ze niet verslijten volgens leo De Rijck.
            Het slijten gaat steeds sneller omdat er metalen deeltjes in de olie terecht komen en dus steeds meer gaan schuren.


            @Harley
            G
            Ik hoop dus ook dat 6 september gaat lukken.
            De bak zou ergens volgende week klaar zijn.

              @ Ghost: 6 september is inderdaad een mooi streefdoel.
              Het wordt tijd dat we de GT3 eens in real life kunnen zien. :up:

                Is dat iets wat onder normale slijtage hoort voor een GT3 ? Ik wil ooit nog eens op circuit rijden maar als ik zie wat het mij nu al kost aan onderhoud ga ik nog wat wachten denk ik … :think:

                Je GT3 zal weer tiptop zijn Ghost :up:

                  Je hebt gelijk Ghost, beter wat trager en goed dan snel snel en half tegoei ! Cars&Coffee is inderdaad next in line dus tot dan …

                    Nee dat gaat wellicht niet meer lukken. Ik heb gisteren de onderdelen besteld bij OPC Paal.
                    Normaal mag ik die dan morgen ophalen en naar Leo doen.
                    Dan pas kan de bak terug worden in elkaar gezet.
                    Wanneer dat klaar is moet ik ze dan nog terug onder de wagen plaatsen.
                    Is een halve dag werk denk ik maar heb zeer weinig tijd volgende week dus :think: :think:
                    Zal niet lukken of Leo moet ze vrijdag nog kunnen afleveren.
                    Ik ga er in ieder geval geen druk opleggen, het moet goed gedaan worden niet snel snel.
                    Ik zal al blij zijn als het tegen 6 september oké is.
                    Dan kan ik Cars & koffie Antwerpen een keertje doen.

                      Dus echt niet op tijd voor de 27ste ?

                        Ja gelukkig zijn de grote stukken allemaal nog goed.
                        Dan zou het pas gaan geld kosten.
                        Tandwielen en dergelijke zijn zeer duur.

                          Valt dan toch mee Ghost. Heb bij LMM kortere eindoverbrenging, lichter vliegwiel en meteen ook bakrevisie gedaan…. Kost inderdaad wel een noot maar zoiets is nu eenmaal specialistenwerk…. Daarna kan je :driver: en genieten 😉

                            Intussen weet ik wat er dient te worden vervangen 😯 alle lagers.
                            Alle syncroringen nog wat dichtingen en wat kleine prul.
                            Zal een serieuze rekening worden.
                            Maar dan is het weer als nieuw.
                            Tandwielen en assen en dergelijle zijn nog in zeer goede staat.

                              Versnellingsbak is binnen bij Leo De Rijck.
                              Die man weet duidelijk waar ie mee bezig is.
                              Neemt ook de tijd om een en ander uit te leggen.
                              Heeft ook nog wat dingen laten zien die zoal binnen komen bij hem 😯
                              Uitgelopen lagers, kapot gevlogen drijfstangen en nog wat meer.
                              Soms met dramatische gevolgen 😯 heb ook de 912 blok gezien die hier al eens besproken is 😯 totaal naar de kl***n.

                                Ik heb dat ook al dikwijls gedacht om een wagen te kopen enkel voor circuit.
                                Al denk ik dat vele van die wagens al goed afgebeuld zijn en te koop staan om een niet vermelde reden 💡
                                Ik heb hier nog een BMW E92 335d staan die een beetje brandschade heeft onder motorkap.
                                Als die vrij komt misschien daarin wat investeren voor circuit klaar te maken.

                                  Ik heb eerlijk gezegd mijn buik wat vol van de vaak overdreven prijzen van straatwagens die een beetje trackready zijn. Daarom kijk ik tegenwoordig zo al eens naar (en vermits jij al een trailer hebt van bij pvdw) :
                                  http://www.raceautotekoop.nl/
                                  https://www.racecarsdirect.com/

                                15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 82)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.