Koppeling 996 GT3 cs

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Koppeling 996 GT3 cs

  • Maker
    Discussie
  • Grote vraag omtrent koppeling 1999 996 GT3 cs.
    Wie o wie weet er het fijne van.
    Mijn GT3 schakelde steeds moeilijker. Het leek ook dat die niet 100% ontkoppelde bij volledig ingedrukt koppelings pedaal.
    Bij 4 garages geweest met steeds hetzelfde probleem, echter steeds een andere uitleg.
    1 st een OPC bij aankoopkeuring, ontluchten koppelingssysteem, heb dan ook maar beide pompjes vervangen. resultaat niet ok.
    2 de vond het normaal 😯 3 jaar geleden, toen schakelde de bak nog goed maar vond ik het aangrijppunt niet ok.
    3 de wisselde de olie en zette er terug een standaard schakel systeem op ipv de short shifter. zij vonden het schakelen ok, ik niet.
    Nu de wagen de laatste 2 jaar maar 2000 km gereden heeft ging het nog moeilijker en ik wil zo niet verder rijden.
    4 de garage rijd 500 meter met mijn wagen en zegt dat er waarschijnlijk foutieve koppeling onderdelen inzitten 😯 ik geloof hem omdat het altijd al raar aanvoelde.
    Dus ik heb dinsdag mijn versnellingsbak gedemonteerd om te laten nakijken door Leo De Rijck (de man is net nu in verlof :bounce: )
    Dus nu ben ik ook op zoek naar de waarheid omtrent mijn koppeling + vliegwiel + bedieningsvork + druklager (wat eigenlijk een trek lager is 😀 ) Op de koppelings onderdelen staan enkel nummers van sachs op.
    Dus hoe weet ik of het de juiste koppeling is of niet. Ze is nog bijna nieuw. Wil 100% zeker zijn vooraleer terug te monteren.
    Heb al gedacht om gewoon een complete nieuwe set te kopen, echter een bijna nieuwe koppeling zomaar vervangen is ook te gek.

7 reacties aan het bekijken - 76 tot 82 (van in totaal 82)
    • Beste mede forummers.
      Heb gisteren nog wat opzoekwerk gedaan.
      Over mijn master cilinder van mijn koppeling heb ik nu een vraag.
      Ik heb nr 99642317106 die ik heb gekocht bij OPC.
      Nu vind ik op enkele sites dat er verschil zou zijn tussen de gewone 911’s en de GT3’s.
      Als ik google kom ik steeds lijsten tegen waarin de GT3 niet vermeld staat.
      Ik vind wel nergens welke er dan wel moet inzitten.
      http://www.autoonderdelen24.be/automerken/onderdelen-porsche/911-996/10942/10161/hoofdcilinder.html
      Op deze site vermeld men duidelijk dat er verschil is.
      Die ik nu heb is die van 19.05 mm. Dus ik vermoed dat de andere dikker is.
      Wat denken jullie?

        Bedankt Bert.
        Ik heb daarnet ook even met Carnewal gebeld.
        Hij bevestigd mij de de schakelvork altijd dezelfde is gebleven en dus niet fout kan zijn.
        Alle genoemde nummers zijn juist.
        Hij raade mij wel aan de pedaalslag goed na te kijken en eventueel na te stellen.
        Als het ongeveer goed werkte voordien zouden de onderdelen van koppeling allemaal juist moeten zijn.
        Bedankt Carnewal, ik weet weeral wat te doen.

          Volgens de PET van Porsche heeft de schakelvork dit nummer 950 116 086 06 (Release Fork) :salut:

            Nogmaals bedankt deepee.
            Ik ga die mensen eens enkele vragen stellen.
            Enkel die schakel vork moet ik ook nog zeker van zijn dan.

              ni te rap hè william, m’n bericht was nog maar half klaar 😉

              aan de sales support van DEZE site vragen naar de Sachs partnumbers, of bel eens met Carnewal 💡

                Merci deepee.
                Maar op mijn onderdelen staan nummers van sachs.
                Ook op rose passion en fvd zie ik dezelfde onderdelen als die ik heb gedemonteerd van de mijne.
                Enkel mijn release fork lijkt een nummer van de 964 te hebben ( 950.116.712.3R )

                  mss heb je wat aan dit OEM lijstje

                  996 gt3 M030 Clubsport Clutch Parts:

                  Friction Plate: 996.116.015.32
                  Pressure Plate: 996.116.027.51
                  Screws: N.014.715.3 – 9 required
                  Release Bearing: 944.116.080.01
                  Guide Tube: 950.116.813.30
                  Flywheel: 964.102.239.31
                  Ring Gear: 964.114.143.31
                  Pan Head Screw: 928.102.151.01 – 9 required
                  Deep Groove Roller Bearing: 931.102.111.00

                7 reacties aan het bekijken - 76 tot 82 (van in totaal 82)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.