koppeling druk /verversen ??????

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 koppeling druk /verversen ??????

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
    • Hallo ik heb weer even hulp nodig.Ik was met me remmen bezig.en dacht laat ik meteen even me koppeling vloeistof verversen.
      Ik heb de ontlucht nippel bij de motor losgedraaid en dacht hem zo door te pompen. Maar helaas jammerrrrr ik ben nu me druk kwijt.
      Hoe krijg ik deze weer op druk.?????

        Man Man Man toch, ik snap echt niet dat jullie dat allemaal zelf willen doen maar kom, je moet er een toestel op monteren dat de remolie er door drukt en dan gaat het van zelf of; draai de nippel toe bouw druk op met het pedaal en een 2 de persoon lost de nippel terwijl jij druk op de pedaal houd. Als de pedaal beneden is sluit je de nippel en los je het pedaal en maak je weer druk aan, zo ga je verder tot de olie proper is. Als de pedaal nu niet zou terug komen kan je hem nog bedienen het de hand en hem zo terug trekken. Dus druk opbouwen en dan onder druk lossen aan de nippen en dan weer druk opbouwen en weer lossen zo gaat het.

        Luc

          grappig is zoals bij een kart precies.

          remmen zou ik toch door specialist laten doen zoals Luc wil zeggen. Als motor niet start of stukgaat, nog geen probleem maar als je ineens ergens zonder remmen zit 😯

            Dan heb je een zwaar probleem

              Wat je zelf doet, doe je niet altijd beter 😀

                Gaan jullie nu een beetje grapjes met me maken.
                Bedank voor je reaktie kan ik zeker wat mee.
                vroeg me alleen af waar je hem kan aansluiten om hem door te persen en wat de druk dan is.
                Voor mij is het pure hobby en ik heb tijd genoeg.

                Mazzel Stefan

                  En daarom hebben wij 7 jaar school gelopen en alle curs. van Porsche gekocht om er toch van op de hoogte te blijven. En zoals ze hier vertellen moet je toch opletten bij veel zaken.

                    [quote=”RSR”:1vka6nrv]En daarom hebben wij 7 jaar school gelopen en alle curs. van Porsche gekocht om er toch van op de hoogte te blijven. En zoals ze hier vertellen moet je toch opletten bij veel zaken.[/quote]

                    he has a point 😉

                      [quote=”RSR”:1segizcp]En daarom hebben wij 7 jaar school gelopen en alle curs. van Porsche gekocht om er toch van op de hoogte te blijven. En zoals ze hier vertellen moet je toch opletten bij veel zaken.[/quote]

                      Voor remmen te ontluchten, had je niet echt de cursussen van Porsche moeten kopen hoor. Kan je met de cursus van Skoda ook 😉 😆

                        [quote=”ppp 356″:2vv2tgvc][quote=”RSR”:2vv2tgvc]En daarom hebben wij 7 jaar school gelopen en alle curs. van Porsche gekocht om er toch van op de hoogte te blijven. En zoals ze hier vertellen moet je toch opletten bij veel zaken.[/quote]

                        Voor remmen te ontluchten, had je niet echt de cursussen van Porsche moeten kopen hoor. Kan je met de cursus van Skoda ook 😉 😆 [/quote]

                        Denk je ? dan mag je eens met een cursus van een skoda een 993 proberen ontluchten en een 996. Paul het is niet zo simpel als je denk hoor. Trouwens 💡 kan ik met een cursus kippen slachten jou produkten maken ? denk het niet hé vriend 🙄 .

                        Luc

                          [quote=”RSR”:3hal81jx][quote=”ppp 356″:3hal81jx][quote=”RSR”:3hal81jx]En daarom hebben wij 7 jaar school gelopen en alle curs. van Porsche gekocht om er toch van op de hoogte te blijven. En zoals ze hier vertellen moet je toch opletten bij veel zaken.[/quote]

                          Voor remmen te ontluchten, had je niet echt de cursussen van Porsche moeten kopen hoor. Kan je met de cursus van Skoda ook 😉 😆 [/quote]

                          Denk je ? dan mag je eens met een cursus van een skoda een 993 proberen ontluchten en een 996. Paul het is niet zo simpel als je denk hoor. Trouwens 💡 kan ik met een cursus kippen slachten jou produkten maken ? denk het niet hé vriend 🙄 .

                          Luc[/quote]

                          Appels en peren.

                          Slachten is iets totaal anders dan vleeswaren maken.

                          Iemand die het principe van remmenontluchten en de handeling kent, zal dit met het nodige gereedschap, en na eventjes goed gekeken te hebben, dit bij alle wagens kunnen. OF dat nu een Skoda of een Porsche is. IMHO

                            [quote=”ppp 356″:3qgm7fi2][quote=”RSR”:3qgm7fi2][quote=”ppp 356″:3qgm7fi2][quote=”RSR”:3qgm7fi2]En daarom hebben wij 7 jaar school gelopen en alle curs. van Porsche gekocht om er toch van op de hoogte te blijven. En zoals ze hier vertellen moet je toch opletten bij veel zaken.[/quote]

                            Voor remmen te ontluchten, had je niet echt de cursussen van Porsche moeten kopen hoor. Kan je met de cursus van Skoda ook 😉 😆 [/quote]

                            Denk je ? dan mag je eens met een cursus van een skoda een 993 proberen ontluchten en een 996. Paul het is niet zo simpel als je denk hoor. Trouwens 💡 kan ik met een cursus kippen slachten jou produkten maken ? denk het niet hé vriend 🙄 .

                            Luc[/quote]

                            Appels en peren.

                            Slachten is iets totaal anders dan vleeswaren maken.

                            Iemand die het principe van remmenontluchten en de handeling kent, zal dit met het nodige gereedschap, en na eventjes goed gekeken te hebben, dit bij alle wagens kunnen. OF dat nu een Skoda of een Porsche is. IMHO[/quote]

                            Paul ik vrees van niet, trouwens een tijdje geleden hebben wij bij een OFFICIEEL grote Volkswagen – Audi dealer een interventie moeten gaan uitvoeren op een 993. Ze waren van het zelfde principe dan u en dachten dat alles het zelfde was, maar ze waren wel vergeten dat het niet zo was . Effen een korte uitleg Paul een 993 heeft een ABS zitten en heeft vooraan in de koffer bak een extra tankje zitten en als alles er af is geweest zodat alles droog heeft gestaan zit er in deze tank lucht en olie en die gaat er niet zo simpel uit als je denkt. Zelf de meest weten hier zelf niets van af dat het daar steekt en waarvoor het dient. Dan beginnen ze te ontluchten en ze zien geen lucht meer zitten bij de remolie en denken dan ok alles is klaar. Tot ze met de wagen gaan rijden en dan hebben ze plots meer remmen meer, en dan denken ze ‘nog ne keer ontluchten ‘maar dit blijkt dan ook niet te gaan. Het zelfde probleem bij de Boxster, er was hier een klant die zijn remmen zelf begonnen af te remmen tijdens het rijden en hij was hiervoor al naar meerdere garage’s geweest en die hadden al een nieuwe ABS pomp en sturing gestoken maar het probleem bleef maar, nu Paul ik heb het opgelost omdat ik de werking ken. Dus ik zeg altijd ‘ schoenmaker hou u bij u leest ‘ ik kan morgen ook vleeswaren beginnen maken maar zijn ze dan ook zo goed als die van u Paul ? ik denk het niet he en dat is juist hetzelfde als wat gij hier verteld van de cursus Skoda. Zelf Mercedes heeft voor het moment een nieuw systeem en als je denk van zelf de remblokken te vervangen dan heb je het mis. Daar gaan ze zelf een stap verder als je de blokken van tussen uit haalt sluiten de pompen zich automatiek en staan de remcilinders tegen je remschijf en deze krijg je niet zo makkelijk meer open of zelf niet. En ik vrees dat je met je cursus van Skoda hier niet veel zult kunnen doen, trouwens Paul jij als echte Porsche liefhebben zou je moeten schamen om een Porsche met een Skoda te vergelijken.

                            Luc

                              Luc,

                              wat je hier schrijft kan ik alleen maar bijtreden. “schoenmaker, blijf bij je leest” is tegenwoordig ZEKER met de laatste technieken nog meer van toepassing.
                              Soms denkt men goed te doen, maar de resultaten kunnen achteraf op nog grotere kosten uitdraaien… Vooraleer aan iets te beginnen, ga eerst te rade bij specialisten.

                              8)

                                [quote=”RS-R”:1hhp1ama] trouwens Paul jij als echte Porsche liefhebben zou je moeten schamen om een Porsche met een Skoda te vergelijken. [/quote]

                                1 Ik MOET niets, behalve sterven.
                                2 Nergens heb ik geschreven dat je een Skoda met een Porsche kunt vergelijken.

                                Het gaat hier nog steeds om het ontluchten van de remmen.
                                Maar blijkbaar willen jullie het niet snappen.

                                Ik schrijf dus nergens niet, dat ik of een bakker of stratenmaker, remmen moet gaan ontluchten.. Wat ik schrijf is, dat iemand met de nodige opleiding, en gereedschap, en inzicht, echt wel remmen van eender welke wagen kan ontluchten.

                                Het is zoals je aangeeft, even alles weten staan en zitten, en in sommige gevallen, en daar zit meestal het grootste probleem, het juiste gereedschap.

                                Dat is ook de reden waarom autofabrikanten, steeds meer en meer speciale gereedsschappen, en computersystemen beginnen in te bouwen, omdat mensen die zonder al die cursussen en al die speciale greedschappen niet meer aan die wagens kunnen werken.

                                En dan kan je natuurlijk zeggen, ze kunnen het niet. Maar ligt dit dan aan de mensen of aan het gereedschap.

                                WB

                                  Erger me ook dikwijls aan de antwoorden die je hier krijgt. Als we allemaal proffess. automech. zouden zijn zou dit forum allicht niet hoeven te bestaan, maar ik veronderstel dat we voor het overgrote merendeel toch liefhebbers zijn die lang niet alles weten. Ik ben op mijn 40 ook nog vijf jaar avondschool automechanica gaan doen en ik verzeker je dat ik ik genoemd probleem ook wel oplos. Ik las nergens dat het om een 993 of 996 zou gaan.
                                  Ik zou zeggen reik oplossingen aan, maar laat overige commentaar achterwege, we kiezen onze vrienden wel zelf….

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.