kostprijs per kilometer

Home Forum Zeverhoekje kostprijs per kilometer

• Maker
    Discussie
  • Hello,

Volgend vraagstuk vindt maar geen oplossing.

Vriend van me vertrekt voor 1 jaar naar de VS en wil zijn auto (om verschillende redenen) niet verkopen voor dat jaar.

Het gaat om een Golf TDI van 3 of 4 jaar oud en is intussen volledig afbetaald en afgeschreven.

Zelf ben ik op zoek naar een tweede wagen voor ook 1 jaar. De vraag is nu hoe regelen we onderling het best de vergoeding die ik hem zou betalen voor zijn auto.

Hierbij een aantal denkpistes die we zelf al bewandeld hebben:

ik betaal uiteraard
    – verzekering (omnium) voor 1 jaar;
    – noodzakelijk onderhoud;
    – brandstof;
    -…

Vervolgens dachten we aan een prijs per kilometer die redelijk is. Enige suggestie?

Thanks!

S.

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • Eén gouden raad: goede afspraken maken (blijven) goede vrienden.

Mocht het mijn auto zijn, ik zou geen kilometertarief aanrekenen indien jij alle andere vaste kosten doet. Alleen zou ik jou het franchise bedrag van de omniumverzekering laten storten op een geblokkeerde rekening zoals dat met de waarborg van een huurhuis gebeurt.
      Je zal zien dat als je het goed doet, alle voorbereidingen voor niks zijn geweest.

Wim

Als je de vaste lasten betaald, is er hier bij ons een omzet tabel voor.

Kom dan voor de Golf TDi op 0,05 cent de gereden km.

Dus bij een kilometrage van 20000 per jaar kom je dan op €1000, tel daar dan de kosten van je bovengenoemde zaken op, en denk dat je daar zelf geen auto voor kan kopen. 💡

ALs je al de verzelering , wegentaks , onderhoud (regelmatig ondehoud , banden , remblokken etc) en brandstof zelf betaald is dat volgens mij de zwaarste kost van een wagen .
          Dan zou ik eerder een vast bedrag bedenken ipv een kilometervergoeding .
          Bvb 100€ per maand .
          Komt het hoger uit kan je beter zelf iets aanschaffen imho

Hangt er van af hoeveel kilometers je van plan bent te doen,

mijn voorstel is als het aantal beperkt blijft,
            geen vergoeding, auto is beter rijdend dan stilstaand!

je kan er mss nog geld voor vragen 🙂

maar hey, that’s just me

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.