Kraken en piepen

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Kraken en piepen

• Maker
    Discussie
  • Tijdens dit weekend al rijdend met de 911, plots af en toe een piepend geluid “precies of er zitten kuikens in de auto”, na een 100km verder is het af en toe in een constant piepend krakend geluid bij elke bult/put.
    Na intensief zoeken binnenin, naar iets dat lost hangt of ergens tegen aan schuurt niets te vinden.
    Op het geluid afgaand komt het van rechts vooraan, wagen aan de kant gezet en even de schokdemper test gedaan en wat blijkt dat bij het induwen rechts vooraan de wagen begint te kraken/te piepen. Indien we dit links doen het zelfde effect maar minder en je hoort dat het van de andere kant komt.
    Dus conclusie rechtsvooraan is er iets mis….
    Iemand enig idee wat dit kan zijn en hoe ik dit verder kan uitzoeken?
    Schokdempers, torsie, …
    En anders zal het wachten zijn tot 12/08 tot 911 Rescue uit vakantie is…
    😕

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
    • Heb alle rubbers zowel vooraan als achteraan ingespoten met kruipolie, maar na een tijdje rijden komt het piepen en kraken terug.

Zo heb ik ook een piep tussen 40 en 80 km/u en dit enkel na een langere rit.
      Is hiervoor al 2 maal in de garage geweest en vinden het niet, en natuurlijk als je naar de garage gaat dan doet hij het niet,
      Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Ik word dus gek van zoiets te horen en ni te weten waarvan het komt.

Heb hetzelfde gehad en de rubbers van ophanging en scharnierpunten schokbrekers ingespoten doch hij bleef piepen.
        Uiteindelijk bleek het de ophanging van de stabilisatorstang te zijn.
        Nadat de ophangrubbers hiervan ingespoten waren was het geluid verdwenen, heerlijk!

Wim

Alee de mussen zijn bovenwater. 😉

Alles even in sprayen van voor ophanging met smeermiddel, en als het dan over is zal je waarschijnlijk met verdroogde rubbers zitten in de triangel.

Ook even de bovenkant van schokbrekers in sprayen, kan zijn dat het die rubbers ook zijn.

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.