krakend geluid

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 krakend geluid

• Maker
    Discussie

• proost
    Deelnemer

Beste forummers,

De laatste week stel ik een krakend geluid vast telkens ik over een vluchtheuvel of oneffenheid in de weg rijdt, ergens vooraan de auto. Dit geluid is vergelijkbaar met harde plastic dat even over de weg schuurt. Mijn wielen raken de kast ‘niet’ en ik rijd ook steeds zeer voorzichtig over drempels zonder dat de neus de grond raakt.
      Nu komt mijn vraag : zijn dit de schokbrekers die aan vervanging toe zijn ? Rubbers die speling krijgen, of totaal iets anders ?
      Graag jullie meningen en/of ervaringen hierover.

Gr,

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
      • [quote=”proost”:32bf9qmq]Raar !! [/quote]

Hello,

Bwa, ik weet het niet of het raar is. Als jouw wagen uit een garage van 21 graden komt, en alles is lekker warm, dan duurt het toch even vooraleer alles afkoelt tot de omgevings temperatuur? Lijkt me eerder logisch dan raar.

Betreffende vermijden van het geluid: je kan je rubbers behandelen maar omdat er zo veel zout op de weg ligt kunnen ze gewoon droog zijn en kunnen ze ook een beetje krimpen door de kou.
        Het oude belgische truukje van “de radio wat luider zetten” is wellicht de beste oplossing totdat de omgevingstemperatuur hoger wordt en je jouw wagen kunt laten afstomen om alle pekel te verwijderen.

Groeten,

Bert

Kan ik deze op een of andere manier smeren ? Ik moet er wel bij zeggen dat, wanneer ik uit de garage rijdt, (die verwarming heeft 21 ° c), het de eerste 5 minuten geen probleem geeft. Echter na deze 5 à 10 min begint het weer. Raar !! Bedankt voor je info, toch al een beetje gerustgesteld.

Gr,

Niets aan de hand. Rubber suspension bushes zijn hard (en wellicht ook droog) door de koude temperatuur en het zout.

😉

Bert

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.