krukas positie bapalen en riemen vervangen?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 krukas positie bapalen en riemen vervangen?

• Maker
    Discussie
  • hey, ik heb 2 gaten gevonden in boite waar ik normaal vliegwiel zou kunne zien, -onder wagen zie ik goe het vliegwiel zitten, maar in het gat boven op boite zie ik het vliegwiel niet zelfs niet mogelijk er in te kijken.
    Heeft iemand tips hiervoor?
    Zou gewoon krukas in juiste positie willen staan hebben voor ik riemen los begin te halen voor onderhoud te geven?
    Heb ik hier iets speciaal voor nodig?
    En hoe moet ik spanning bepalen van de riemen?

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • Plaatje er rond moet er af

heb startmotor er af gehaald en daar heb ik gaatje gevondne in vliegwiel, en krukas polie is er nu af.

Maar nu voor die pakking (burage) van de krukas er af te krijgen moet ik daarvoor iets uit elkaar vijzen of niet?
        (bedoel van carter of die plaat die er rond zit ofzo?

[quote=”wekki”:q1ch52s9]krukas bout is toch rechtse draad he (gewone).?

rechtse= met wijzers mee vast zetten
          linkse = tegen de wijzers in vast zetten (engelse wordt ook gezegd).[/quote]

rechts

krukas bout is toch rechtse draad he (gewone).?

rechtse= met wijzers mee vast zetten
            linkse = tegen de wijzers in vast zetten (engelse wordt ook gezegd).

[quote=”RSR”:2rv2mi81][quote=”wekki”:2rv2mi81]hey, ik heb 2 gaten gevonden in boite waar ik normaal vliegwiel zou kunne zien, -onder wagen zie ik goe het vliegwiel zitten, maar in het gat boven op boite zie ik het vliegwiel niet zelfs niet mogelijk er in te kijken.
              Zou gewoon krukas in juiste positie willen staan hebben voor ik riemen los begin te halen voor onderhoud te geven?
              En hoe moet ik spanning bepalen van de riemen?[/quote]

Je moet een stukje hebben om je vliegwiel te blokeren, een meter om de spanning op de riemen te meten.

Luc[/quote]

mischien foto van zo’n stukje en waar moet je dat steken, dan kan ik dat mischien namaken?

[quote=”wekki”:mqi4x8pc]hey, ik heb 2 gaten gevonden in boite waar ik normaal vliegwiel zou kunne zien, -onder wagen zie ik goe het vliegwiel zitten, maar in het gat boven op boite zie ik het vliegwiel niet zelfs niet mogelijk er in te kijken.
                En hoe moet ik spanning bepalen van de riemen?[/quote]

Je moet een stukje hebben om je vliegwiel te blokeren, een meter om de spanning op de riemen te meten.

Luc

al gefixt krijg alleen den bout van men krukas niet los 🙁

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.