Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › Lage emissiezones Vlaanderen
- Dit onderwerp bevat 320 reacties, 56 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 jaren, 5 maanden geleden door Hellraiser.
-
MakerDiscussie
-
3 november 2016 om 22:16
De stad Antwerpen voert op 1 februari in ongeveer heel de Antwerpse binnenstad en op Linkeroever de lage-emissiezone in.
Voertuigen die veel roet en fijn stof uitstoten, mogen de zone niet meer in rijden.
Sommige auto’s mogen de zone pas in nadat ze geregistreerd zijn.Mag ik Antwerpen nog binnen ???? Klik
-
MakerDiscussie
-
Mijn katten lopen in huis rond, de katten van onder mijn 1984 11je zijn er onderuit gemaaid toen er een Dansk / SSI combo onder kwam. Dus Mike, een 11je van ’84 kon al katjes hebben.
Ben al blij dat ik dit verhaal niet verteld heb met het woordje poes…. :happydance:Ook voor 924S en 944 was modeljaar 1988 standaard met katalysator. Je kon wel optie “Ohne Kat” kiezen … scheelde een drietal pk volgens briefwisseling tussen OPC en eerste eigenaar destijds …
Mijne is van ’88 en ik denk dat je de kat al kan zien zitten als je via het achterwiel (aan de bestuurderszijde) in de motorruimte kijkt.
Sinds wanneer zit er een kat onder een 911? Ik heb een 911 van eind oktober 1986 met G50 maw een model 1987.
Heeft deze een kat want dan is het wel de moeite om de vraag te stellen in een PC.Ik heb sowieso een hekel aan rijden in een stad dus zal wel met mijne S2 in de landelijke gemeenten en de ardennen wat rommel gaan uitstoten. :salut:
‘t Is verraderlijk Deepee, “EU 2” bijvoorbeeld is volgens de huidige norm maar EURO 1.
Ik versta eruit dat je EURO 2 hebt, eens er een kataysator met juiste sonde (1x lambda?) is én ook een koudstart(bij)regeling of gewoon een versnelde opwarming.
zo eenduidig blijkt het niet te zijn. als je alle occasie 944 bekijkt van 1991 op mobile.de, dan staat er daar zowel met euro 1 als euro 2 norm geadverteerd.
Ok Hendrik. Bedankt voor de info. Nuttig voor een leek als mezelf :engeltje:
Zoals ik de Duitse autoscout lees, heb je EURO 1. Wagen van voor 2005, “Schlüsselnr. 1” bovenaan op de “Fahrzeugbrief” is 01.
Ik dacht dat mijn 944 S2 met katalysator van 1991 Euronorm 2 heeft. Klopt dit?
Fahrzeugbrief in bijlage.
Als dit klopt zal ik ook eens langs dealer langsgaan.Attachments:Eerste maand geen boete voor foutrijders in lage-emissiezone
[quote=”deepee” post=246204]mss kan marc noack die info wel officieus voorafgaand meedelen?[/quote]
Die meneer Marc Noack is er mee gestopt, dus geen info meer mogelijk via deze meneer.
men kan nu enkel en rechtstreeks bij Porsche Duitsland tegen betaling deze info bekomen.Kan mij daar wel iets bij voorstellen, want had (kon) deze Marc nog wel een normaal leven leiden als er zoveel mensen info opvragen. :think:
Ghost,
ben het grotendeels met je eens, maar je snijdt wel een beetje veel bocht af.
:sarcastischDe huisverwarming is wel degelijk vervuiler nr. 1 en de scheikundige nijverheid in Antwerpen (wereldwijd petrochemisch knooppunt nr. 2 na Houston in Texas!) is een voorbeeld voor de hele wereld. Veel valt daar niet meer te rapen, denk ik, afval is grondstof en elke verspilde Joule of kCalorie is verspilde winst, weetjewel. Toch?
:coolness:Nu goed, dat iemand anders ook vervuilt is idd helemaal geen argument om het zelf te blijven doen. Eerst wordt blijkbaar het wagenpark aangepakt en dan zullen onvermijdelijk ook ooit de gezinnen volgen. Maar zolang die nog steeds verkeerdelijk denken dat “de anderen” de grootste vervuilers zijn, krijgen we dit. Staan roepen om andere vervuilers te laten betalen en zelf stoken met een laagrendementsverwarming in een slecht geïsoleerd huis; 40% van de energie gaat verloren in de vuurhaard en de rest wordt met een beetje vertraging het heelal ingeblazen. Maar het zal wel moeten doordringen ooit. In het uiterste geval wanneer de automobilisten en de nijverheid niet meer verder kunnen verminderen, omdat ze op uitstoot (Alberto Contador) nul zitten. Aan de uitlaatpijp heeft een EURO 6 vrachtwagen nu al nix geen fijn stof, enkel CO2 en H2O en verder enkel fijn stof van de banden. Laten we de banden niet vergeten … Volledig hetzelfde als een elektrisch voertuig dus, alleen staat de uitlaattip in Tihange of Doel.
Besluit, van mij mag het die LEZ, ik leef er al mee in Duitsland. En mijn witte blijft zoals geleverd in december 1987 en ingeschreven in januari 1988. 😉 Maar wie de zijne met de juiste kit zou uitrusten, heeft ook nog een originele, imo.
:respekt:Beste Wensen voor 1987 euh 2017!
:drink: (met mate of met eega … )
:driver: :driver:de emissiezone in antwerpen schiet z’n doel voorbij nog voor deze van start gaat.
de ring doorkruist de LEZ maar valt er buiten. en ook na de overkapping van de ring zullen de uitlaatgassen via een afzuigsysteem toch ergens de lucht in geblazen moeten worden …
de CEO en de havenschepen komen vandaag met veel trots de 3% groei van de haventrafiek bekendmaken. jaren na elkaar worden dokken vergroot en sluizen bijgelegd, terwijl het wegennet om al die containers landinwaarts af te voeren jaar na jaar verwaarloosd wordt en met geen meter uitgebreid.
zware dure (diesel)hybrides worden fiscaal bevoordeeld terwijl ze meer vervuilen dan een oud stadswagentje.
roetfilters op diesel(vracht)wagens laten nog zeer kleine roetpartikels en stofdeeltjes door; zo klein dat ze niet blijven kleven op het slijmvlies maar restreeks de bloedbaan in kunnen. het aantal gevallen met longkanker is in Belgie hoger dan waar ook. en toch blijft diesel in Belgie goedkoper dan benzine.
het gek*k op houtkachels valt niet te snappen. zijn we al vergeten dat een half jaar geleden de vlaamse regering nog miljoenen vuil belastinggeld wilde steken in twee vuile biomassacentrales in Genk en Gent (gestookt met houtafval aangevoerd van honderden kilometers ver weg met zwaar vervuilende zeeschepen)
de kilometerheffing voor vrachtwagens op onze snelwegen vermindert de filekilometers niet. ze zorgt voor extra files op gewestwegen … en niet de vergeten: meer inkomsten die ze in Brussel kunnen verbrassen.
U-place in Vilvoorde zou er dan toch gaan komen ipv de lokale economie in de dorpskernen te stimuleren, pesten alle (centrum)steden de auto weg uit de stad en dan wijzen lokale schepenen met de vinger naar de e-commerce (die nota bene ook met bestelwagens aan huis afgeleverd moet worden en met evenveel plezier retour gestuurd wordt omdat het kleurtje, maatje, … niet bevalt)als je dan gebruik makend van hun eigen regeltjes de middenvinger kunt opsteken naar het vlaams milieubeleid, dan doe ik dat met veel plezier.
voor mij is het bovenal een :ass: statement. ik zal bewust en met veel plezier met de 928 van de parking naar de stad rijden terwijl de veel zuinigere 986 onder z’n dekentje in de garage blijft staan. er is een mentaliteitswijziging nodig waar logica en gezond boerenverstand achter steekt en geen verdoken belasting, waar iedereen aan bijdraagt en niet afgekocht kan worden.Als ik dit allemaal lees krijg ik nogmaals de bevestiging dat iedereen zijn eigen belang boven alles stelt :happy:
Als hun auto niet meer in de stad mag dan ligt het aan de houtkachels :happy:
Diegenen die altijd maar liggen roepen over het MOET origineel blijven gaan nu zitten foefelen met documenten om toegang te krijgen op basis van een katalysator die al lang gedemonteerd is :happy: :happy:
Waar zitten die oldtimer liefhebbers nu die al jaren het belang van jaarlijkse keuring aanbidden :happy: :happy:
Wat een grap. Ik blijf er gewoon weg zoals ik al jaren doe.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.