Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › Lage emissiezones Vlaanderen
- Dit onderwerp bevat 320 reacties, 56 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 jaren, 7 maanden geleden door Hellraiser.
-
MakerDiscussie
-
3 november 2016 om 22:16
De stad Antwerpen voert op 1 februari in ongeveer heel de Antwerpse binnenstad en op Linkeroever de lage-emissiezone in.
Voertuigen die veel roet en fijn stof uitstoten, mogen de zone niet meer in rijden.
Sommige auto’s mogen de zone pas in nadat ze geregistreerd zijn.Mag ik Antwerpen nog binnen ???? Klik
-
MakerDiscussie
-
Vanaf 2020 wil de stad Hasselt vervuilende auto’s bannen uit het centrum. Het onderzoek naar die invoering is gestart. “We zitten in de eerste fase”, zegt schepen van Milieu Joost Venken (Groen). “We onderzoeken nu waar we de zone willen invoeren. Enkel voor de kleine ring? Of binnen de grote ring?”
Toch enkele bedenkingen:
Artikel 2 van de Richtlijn 2015/413/EU geeft slechts toelating tot uitwisselingen van kentekengegevens van voertuigen uit de EU in een achttal welbepaalde gevallen. Hierbij is de toegangscontrole tot bepaalde zones niet inbegrepen. Buitenlanders hebben, indien men gebruik maakt van ANPR, vrije toegang terwijl auto’s die in België zijn ingeschreven dat niet hebben, want er is geen (wettelijke) uitwisseling van kentekengegevens toegelaten. Er zou wel eens een schending van artikel 7 van de universele verklaring van de rechten van de mens kunnen opgeworpen worden door titularissen van Belgische kentekens.
Verder treft de paranoia over DIESEL blijkbaar alleen auto’s! Vliegtuigen en schepen, zijn uitgesloten!
Uit gegevens van de maritieme industrie blijkt dat de 5 grootste vrachtschepen in de wereld zo veel vervuilen als de 760 miljoen auto’s op de planeet. Deze schepen maken deel uit van een vloot van 3.500, die moet worden toegevoegd aan de 17.500 tankers die deel uitmaken van alle 100.000 schepen op de zeeën.
Maar geen paniek, onze bewindvoerders en de groenen zullen zeker de planeet te redden door het plakken van een nieuwe belasting alleen op diesel voertuigen …. en zorgen voor een verdere verschuiving in de auto-industrie …
We moeten met elektrische auto’s rijden en vooral kopen ! Gaat de prijs van elektriciteit aanzienlijk dalen en is het elektriciteitsnet hierop wel voorzien?
NB.: Antwerpen heeft al meer dan 400.000 € boetes geïnd op enkele maanden tijd sinds de invoering van de Lage-emissiezone (LEZ).
maar de luchtvervuiling is nog gestegen en de zakken zijn goed gevuld !Heb in december per ongeluk met mijn oldie 200m in de stad gereden en ik had prijs!!
onder het motto de vervuiler betaalt ::
Wie in de stad Antwerpen een loodgieter, schrijnwerker of glazenier zoekt, moet daar alsmaar meer voor betalen. Dat zegt de Confederatie Bouw. Steeds meer kleine aannemers vermijden de stad, omwille van de files en de lage emissiezone. Wie bouwt of verbouwt in Antwerpen, moet vaak een meerkost gaan betalen om de werken uitgevoerd te krijgen.
[size=2]
bron GVA[/size]Geel is al in gebruik, en blauwe punten zijn ze aan het aanleggen, en zijn alle toegangswegen die de stad in gaan.
Dus in de stad kun je ook geflitst worden.
En als ze je dan met valse platen aanhouden bij controle……België kennende. :sleep:Net wat de Koen zegt…. je mag er de stad niet meer mee binnen, maar als je ”binnen bent…., kan je dan gewoon blijven rondtuffen?
Oldtimers ouder dan 30jaar, op O platen mogen de Emissie zone van Brussel binnen…
Ook in Antwerpen kennen ze het trucje om binnen de Zone met de cameras te blijven ( singel) , of om bij het buitenrijden even de nummerplaat af te plakken of te vervangen door 1 van een jonger voertuig
Bij mijn laatste passage door Brussel reed het daar vol oude sleuren, benieuwd hoe ze daar mee om gaan? :think:
Dat was al een paar maand geleden nieuws!
Maar onze “nieuwe” 968 is probleemloos umgeschlusselt naar Euro 2! Dus nog 7 jaar Brussel en aangelanden onveilig maken!
Enne, de rekening van BIV en verkeersbelasting is binnen: 44+36 euro! Feesten maar! :happy: :happy:
Jongens toch, wat voor een apenland zijn wij toch. :first:
Lap, de volgende met die onzin :bounce:
Benzinewagens krijgen hier nog wat respijt :think:[quote=”Algemeen Dagblad” post=257550]Oude benzineauto’s mogen milieuzone Rotterdam weer in (11-10-2017)
Voor de tweede keer is de gemeente door de rechters op de vingers getikt over het verbod. Voor de zomer was er al een eerste uitspraak van de rechtbank in Rotterdam, waarin werd gesteld dat benzineauto’s van voor 1 juli 1992 niet geweerd mochten worden in de binnenstad. Na de verloren rechtszaak kwam wethouder Pex Langenberg (verkeer, D66) met een nieuw verkeersbesluit, tot boosheid van de tegenstanders van de milieuzone. De wethouder dacht de rechter te kunnen overtuigen met een nieuw rekenvoorbeeld dat het jongste verkeersbesluit beter moet onderbouwen.
Rotterdammer Nico Meininger spande hierop een kort geding aan. Er werden zolang dit besluit onder de rechter lag, geen bekeuringen uitgedeeld. Uit de uitspraak van de rechter blijkt nu dat Langenberg ten onrechte meende de oude bezineauto’s toch te kunnen weren. De uitspraak gaat overigens alleen over benzineauto’s en niet over dieselauto’s.
Het oordeel is dat het gemeentebestuur onjuist heeft gehandeld door opnieuw ‘een besluit met dezelfde strekking te nemen’. Het gemeentebestuur is aan het eerdere oordeel van de rechtbank gevonden. ,,Omdat het bovendien gaat om een ingrijpende maatregel voor inwoners van Rotterdam die in de milieuzone wonen en met hun oude benzineauto hun woning niet meer kunnen bereiken, heeft de voorzieningenrechter van de Afdeling bestuursrechtspraak het nieuwe besluit van het gemeentebestuur geschorst’’, aldus een verklaring. Tot er een definitieve uitspraak ligt, mogen benzineauto’s van 15 jaar en ouder dus de de milieuzone in.[/quote]
Ik vind dat het al erg veel is wat er uit België bij ons net over de grens komt wonen.
Alleen al in de straat bij ons zijn er sinds 2 jaar 5 Belgische gezinnen komen wonen.
Dan in zijn er stukken grond die door Belgen gekocht zijn, en worden serieuze woningen op geplaatst.Ik denk dat je een beetje achter loopt. 😉
Nederlandse huizen in trek bij Belgen
ECONOMIE door correspondent Joris van Poppel, in Brussel
Steeds meer Belgen kopen een huis in het Nederlandse Zeeuws-Vlaanderen. Vorig jaar kwamen er ruim 600 nieuwe Belgen wonen, een verdubbeling in vergelijking met een jaar eerder. Makelaars in het gebied zeggen dat ze sinds enkele maanden meer huizen aan Belgen verkopen dan aan Nederlanders.
Een van de oorzaken is de stijgende huizenprijzen in België. Vorig jaar werden woningen er gemiddeld zo’n 4,5 procent duurder. In Nederland daalden de woningprijzen.
Met name in Zeeuws-Vlaanderen is het verschil groot, omdat de woningen daar ook voor Nederlandse begrippen erg goedkoop zijn.
De streek Gent-Brugge-Knokke, net onder Zeeuws-Vlaanderen, is veel duurder. Belgen betalen er voor vergelijkbare eengezinswoningen al gauw 40.000 euro minder dan in eigen land, bevestigen makelaars aan beide kanten van de grens.
Starters
Vooral voor jonge Belgische starters is de grens oversteken voordelig. De huizen in Nederland zijn vaak ook beter onderhouden. Bovendien hebben ze ook recht op hypotheekrenteaftrek.
Een Vlaams stel uit Brugge is net in Sluis komen wonen: “We waren in België al heel lang op zoek naar een huis, maar konden binnen ons budget niets vinden wat voldeed aan onze eisen. In Sluis kwamen we dit huis tegen en was het binnen een dag bekeken”.
Volgens de starters is het in Sluis “minder duur, rustiger en vriendelijker en de Hollanders zijn blij met onze komst, want er is minder leegstand”.
Voorzichtiger
De makelaar die het huis verkocht aan de twee merkt dat er steeds meer Belgen de grens overtrekken. “De afgelopen maand hebben we meer huizen verkocht aan Belgen dan aan Nederlanders”.
“De Nederlandse woningkopers zijn voorzichtiger geworden en kunnen maar moeilijk hun eigen huis verkopen. In Vlaanderen speelt dat probleem niet”, zegt de makelaar.
Campagne
De makelaars in Zeeuws-Vlaanderen starten binnenkort een campagne om nog meer Belgen naar Nederland te lokken.
Belgische makelaars vinden dat hun klanten moeten oppassen. De huizenprijzen zijn in Zeeuws-Vlaanderen lager, maar sommige belastingen in Nederland is hoger.Bovendien komt er veel administratieve rompslomp kijken bij een verhuizing naar Nederland. De meeste Belgen die in Zeeuws-Vlaanderen komen wonen, blijven werken in België.
In andere grensregio’s hebben Nederlandse makelaars nog niet gemerkt dat Belgen er vaker een huis kopen. Wel kopen steeds minder Nederlanders een huis in België.
Belasting is dus nu ook achterhaald.
Nu niet overdrijven he Wim, daar is meer voor nodige zenne 🙄
We weten toch dat we geplukt worden. :happy: :happy:
Maar als ik kan doen wat ik wil is het toch goed. 😉
En nieuw kabinet wilt belasting met 5 ,miljard verlagen.
Dus het tarief in de eerste belastingschijf (68K) bedraagt 37 procent. Wie meer dan 68.000 euro verdient komt in de tweede schijf, met een belastingtarief van 49,5 procent.Dus uittocht van België naar Nederland kan beginnen.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.