Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 964 › LB2 Kit van FVD – ervaringen?
- Dit onderwerp bevat 44 reacties, 14 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren, 2 maanden geleden door RSR Motors.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Dat is inderdaad een goed bijvoegsel van mijn bovenstaande uitleg.
wat meerverbruik betreft, we hebben het hier ooit al eerder gesteld dat er meestal ook wel een kleine wijziging in rijstijl optreedt, al was het maar om van het prachtige geluid te genieten, en dat dit ook zijn invloed heeft op de rijstijl: men geniet gewoon meer van hogere toeren te draaien. Verklaart uiteraard niet alles, maar maakt toch een klein verschil! 8)
[quote=”Setakira”:2fy94811]Is er een invloed op het verbruik, uitstoot enzo na deze modificaties?[/quote]
Dit is een heel goede vraag die je stelt, en ja het verbruik zal een stijging vertonen wat dan ook vrij normaal is. In tegenstelling met een power box of chip die ze op een diesel plaatsen gaat het verbruik van deze TDI wagen omlaag omdat ze een andere Turbo druk krijgen enzo. Nu zit het hem wel zo dat de LB kit een andere lucht weger krijgt waardoor de aangezogen lucht makelijker te meten is en de inspuiting fijner zal worden. Als je hierbij nog eens de uitlaat vervangt zullen de uitlaat gassen makelijker naar buiten kunnen vloeien. De chip zal dan zorgen dat de inspuiten iets zal gewijzigd worden en de toerental begrenzer iets hoger zal komen. Als je dit alles op een rijtje zet zal je ook wel best verstaan dat de uitstoot ook gewijzigd zal worden maar dan weer groten deels weer zal terug worden gebracht door de meting van de lambda sonde.
Ik hoop dat dit antwoord voldoende is voor u.Mvg,
Luc
Is er een invloed op het verbruik, uitstoot enzo na deze modificaties?
Een vermogensbank meet wel degelijk het vermogen aan de krukas ook hoor…niet enkel aan de wielen…na de vermogensrun op de bank, moet je de auto laten “uitbollen” waarmee de verliezen in de aandrijflijn worden gemeten…de uiteindelijke grafiek duidt dan 2 lijnen aan => eentje van vermogen aan motor en eentje van vermogen aan wielen…vaak wordt deze laatste gewist alvorens af te printen omdat het voor jan-modaal niks zegt.
MRD: de RS heeft met de setup die jij aangaf (hittedraad, cat bypass en cuo rohr) 307pk nu en 367Nm….en dat is vergelijkbaar met andere 964’s die deze modificaties hebben ondergaan. De hittedraad zat er jammer genoeg al op toen ik’m kocht dus ik kan niet zeggen hoeveel pk ik standaard had…jammer.
[quote=”MRD-Porsche”:1c4ep8lg][quote=”993S”:1c4ep8lg]Luc, je meet dus op een bepaalde wagen een meervermogen van 45pk , je vertrekt natuurlijk van de standaard 250 pk.
MAAR de meeste 964’s (zoniet allemaal) hebben ruim over de 250 pk.
Pak gerust 260 a 270. [/quote]
Hoeveel heeft de 964 RS er dan, op papier 260 als ik me niet vergis, in werkelijkheid ?Ik weet dat michael met andere uitlaat en lb2 kit net iets over de 300pk zit nu als ik me niet vergis (Mich, don’t shoot 😉 )[/quote]
Een 964 heeft dus ong. 250 pk (motor)vermogen op papier aan de krukas.
Nu vraag ik me af HOE het vermogen wordt gemeten (en/of berekend) NA installatie van zo’n kit. Ik veronderstel dat ze het vermogen meten op een vermogensbank aan de wielen. Dit kan dan toch nooit een exacte vergelijking Voor/Na opleveren ??Maw het theoretische vermogen (250pk) mag men hier toch niet als basis nemen ?
Dus wederom : enkel een vermogenbanktest voor de installatie en één erna kan een exact beeld geven van de vermogenswinst.
Wel op die twee dat wij hebben gedaan hebben we ook een sport uitlaat gemonteerd, in de kit LB1 zit altijd een chip bij voor de mensen die het nog niet zouden weten.
Luc
Alleen al met een goede chip zou je 20pk extra kunnen bekomen.
Let wel: voor die 50PK stelt FVD wel dat je ook een Cup pipe EN een catbypass moet plaatsen.
Daarbij vervang je nog de LMM van 20 jaar oude technologie door een nieuw systeem.Misschien dat ik de mijne wel eens op de vermogenbank laat zetten maar dat zijn dan weer gegevens NA tuning.
Wie weet, als ik ooit eens tijd teveel heb dat ik hem terug origineel zet en nog eens op de bank laat meten
Hoeveel PK ik er nu bij heb weet ik niet, het is in ieder geval merkbaar 😉 )
Nu zou 50PK extra wel heel leuk zij maar ben wel nuchter genoeg om al blij te zijn met 35 extra.
Ook niet vergeten dat er toch ook merkbare toename van koppel wordt verkregen.Wat ik wel weet is dat vorig jaar met de vroemdag er een 964 van POCA mee reed met zo een kit. Die hield ik echt niet bij. Een duidelijk verschil
Ik verstaan je wel hoor maar het probleem is dat ik niet graag met een klant zijn auto van hier naar daar moet rijden. Maar de volgende zal ik zeker eens laten meten voor we er aan beginnen dat beloof ik jullie.
[quote=”993S”:32gd4tp1]Luc, je meet dus op een bepaalde wagen een meervermogen van 45pk , je vertrekt natuurlijk van de standaard 250 pk.
MAAR de meeste 964’s (zoniet allemaal) hebben ruim over de 250 pk.
Pak gerust 260 a 270. [/quote]
Hoeveel heeft de 964 RS er dan, op papier 260 als ik me niet vergis, in werkelijkheid ?Ik weet dat michael met andere uitlaat en lb2 kit net iets over de 300pk zit nu als ik me niet vergis (Mich, don’t shoot 😉 )
[quote=”MichM3″:420uiulb]ik begrijp u volkomen…jij mij niet. jammer.[/quote]
pff , wat een moeilijke discussie zeg.
Idd jammer dat we hier precies zoals in de politiek totaal naast mekaar praten.Luc, je meet dus op een bepaalde wagen een meervermogen van 45pk , je vertrekt natuurlijk van de standaard 250 pk.
MAAR de meeste 964’s (zoniet allemaal) hebben ruim over de 250 pk.
Pak gerust 260 a 270.
Als die wagen waar jij zogezegd 45 pk winst boekt VOORDIEN al 260/270 pk had (wat zeer goed kan) dan is je WERKELIJKE winst niet 45 pk extra maar 35 a 25PK.
En dat is wat sommige anderen en ik al van het begin zeggen.
We willen jouw kunde niet in vraag stellen. Alleen een chip, luchtmeter en luchtfilter en 50 pk erbij op een atmo is zeer onwaarschijnlijk.En nogmaals: de tuners zouden zot zijn om niet van die gratis cadeau van Porsche gebruik te maken. Want nu kunnen ze uitpakken met een vermogen van rond de 300pk en dat klopt ook. Dus 50pk vertrekkende van 250pk. Ze weten goed genoeg dat nagenoeg niemand zijn wagen gaat op de rollen zetten VOOR de tuning.
En na de tuning staat er dan netjes een getal op de papieren dat 50pk extra geeft tov de orig standaard waarde.[quote=”RSR”:2j52z10g] Maar voor de kit weten we toch al hoeveel ongeveer hij heeft volgens zijn gegevens.
Luc[/quote]Vergeet maar dat elke auto rond die data zit.
Hebben ooit 15 dezelfde autos op de bank gezet op 1 dag en er was een verschil van 20pk tussen laagste en hoogste, allemaal standaard autos.
Dus meten is weten en gissen is missen!!!!!Er vanuit gaan dat ze ongeveer de pks hebben is totaal verkeerd om dan cijfers op tafel te gooien.
just my 2 cents.
Probleem is dat ik zelf geen bank heb staan en dat ik dan met een klant zijn wagen op en af moet rijden naar aalst. Maar voor de kit weten we toch al hoeveel ongeveer hij heeft volgens zijn gegevens. Voor mij gaat het om na de plaatsing het te weten.
Je kan ook anders eens gaan met je RS 😈 en dan monteer je een kit en ga dan nog eens 😆
Alle kom je verstaat me wel hé hoop ik toch.Luc
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.