Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 964 › LB2 Kit van FVD – ervaringen?
- Dit onderwerp bevat 44 reacties, 14 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren, 2 maanden geleden door RSR Motors.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
[quote=”RSR”:1llmf5ub]
Aan dit project hebben we ver al 7 maand gewerkt en hij is tot ieders verbazing nog niet klaar, Mvg Luc[/quote]Neen hoor , toch niet 😈
Bij de volgende neem ik er een kopie van dan zet ik het hier neer. Ik sta er van versteld dat de meeste het niet kunnen geloven, vraag anders eens aan stefx911 om op een bank te gaan staan. Als ik je nu vertel dat ik op een bepaalde wagen 188 pk winst gemaakt heb en een pak koppel dan zal je me ook niet geloven zeker. Wel dan heb ik slecht nieuws want het is de waarheid en het kost wel wat meer als de LB1 kit, voor een bedrag van 15700 euro gaat het dus wel duidelijk. Ik ga trouwens het kompleet verslag binnen dit en 1 maand hier neer zetten met foto’s en al er bij. We speken hier dan wel enkel over de motor en de koppeling en niet van de andere aanpassingen aan dit bepaalt voertuig. Het juiste koppel van deze wagen kan ik enkel juist laten meten als de motor weer in zijn koetswerk zit.
Aan dit project hebben we ver al 7 maand gewerkt en hij is tot ieders verbazing nog niet klaar, maar je eigen dingen stel je meestal uit tot er tijd voor is.Mvg Luc
Laat eens wat grafieken zien van wagens die op de bank geweest zijn, iedereen kan er een aantal pk’s bij doen 😉
Koppel weet ik echter niet, zal het bij de volgende eens noteren, maar alles heeft wel te maken met de staat van de motor en de compres die de motor heeft. Ook de juistheid van de afstellingen hebben er veel met te maken.
ik wil hier eens flowcharts zien van mensen die het hebben steken. Voor en na run. Cijferkes zeggen niets 😉
blijft toch een spectaculair mooie winst, de prijs in acht genomen!!! 😯
dat is veel!
van hoeveel standaard pk’s vertrek je dan? hoeveel koppel was erbij gekomen?
45 pk zit er op, maar gisteren heb ik er eentje die maar 41 PK had. Normaal zou dit kunnen beteren als de kleppen enzo worden geregeld.
Luc
ben ook benieuwd naar voor – na…maar twijfel eraan of het verschil tussen de 2 runs werkelijk 50pk zal zijn…ik gok eerder op 35. Maar meten is weten…afwachten dus 😉
[quote=”stefx911″:10mfwhv9][quote=”PT”:10mfwhv9]Is deze kit enkel gemaakt voor de 964 of past hij op alle luchtgekoelde elfjes ?[/quote]
Ze hebben wel de LB1 kit voor de 3.2 maar daar win je maximum 20pk mee[/quote]
Dat is waar maar bij deze gaat het kopel niet veel hoger enkel de PK’s.
[quote=”PT”:2olzorfk]Is deze kit enkel gemaakt voor de 964 of past hij op alle luchtgekoelde elfjes ?[/quote]
Ze hebben wel de LB1 kit voor de 3.2 maar daar win je maximum 20pk mee
ik veronderstel dat je bij dit gehele gebeuren toch wat meer zal verbruiken,
iemand daar een zicht op?
Mja maar ze mogen 10% verschil hebben, en ik denk nu toch wel dat FVD die zoveel kits verkoopt er toch vrij zeker van zal moeten zijn dat het juist is omdat de chip binnen huis van FVD word geregeld. Tevens word de luchtklep vervangen door een luchtmeter zoals in de 996,997,boxster enz … hierdoor kan je zeker veel vermogen bij trekken.
Luc
[quote=”RSR”:3dt81wdb] Tevens is FVD strafbaar als het maar 25 of 35 PK zou zijn dat het vermogen om hoog gaat.[/quote]
Dat is niet alleen bij FVD zo, bij andere tuners die een gelijkaardig pakket leveren is dat net hetzelfde.
En waarom zouden die dan wel strafbaar zijn ?Als Porsche 250 aangeeft en zij komen in de buurt van de 300 (tolerantie wordt altijd aanvaard en aangenomen) dan is er toch niets aan de hand.
Je zou als fabrikant van zo een kit gek zijn om niet van die “kado” (het minder aangeven van het echte orig. vermogen) gebruik te maken.Ben benieuwd naar uw resultaten.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.