LB2 Kit van FVD – ervaringen?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 LB2 Kit van FVD – ervaringen?

  • Maker
    Discussie
  • Ben misschien van plan de LB2 kit van FVD te plaatsen.

    Iemand ervaring met deze kit?
    De pro en contra’s ?

14 reacties aan het bekijken - 31 tot 44 (van in totaal 44)
    • [quote=”PT”:1fir7zmd]Is deze kit enkel gemaakt voor de 964 of past hij op alle luchtgekoelde elfjes ?[/quote]

      964 en een ander type past op de 993 maar die is echt kompleet anders.

      PT

        Is deze kit enkel gemaakt voor de 964 of past hij op alle luchtgekoelde elfjes ?

          Zoals er reeds is verteld moet na de montage de wagen worden bijgesteld, Ik ga deze week er nog eentje doen en ik zal deze om jullie een plezier te doen eens op de testbank plaatsen er voor en er na. Tevens is FVD strafbaar als het maar 25 of 35 PK zou zijn dat het vermogen om hoog gaat.

            Ik heb net eens met de 964 van Stef gereden en die klinkt echt wel heel mooi!!

            Wat betreft vermogenwinst kan ik mij niet uitspreken, omdat ik geen ervaring had met een 964, maar het gaat zeker vlot vooruit.

            Geluid is echt wel de moeite. Nog eens bedankt voor de rit Stef!!

              Zeer juist Mich, de meeste gezonde 964’ers leveren ruim boven de 250.
              Meesta +/- 15 pk meer.
              De kit levert op de testbank een vermogen dat ligt tussen de 280 en 290.
              De reéle toenname is dus rond 25 a 30 pk extra.
              Op het Duitse P Forum hebben verschillende leden al echt gemeten en dit werdt vastgesteld.

                ik stel mij toch wel vragen bij die 50pk extra hoor.

                kitje kopen, auto op testbank….kitje monteren en terug op de bank…en dan +50pk?? Zomaar?? ik denk het niet.

                Monteer het kitje en laat het dan nog es specifiek finetunen op jouw motor…dan kan je wel aan 300pk geraken…maar zo out-of-the-box, ik denk het niet 😆

                => overigens heeft een 964 vaak al standaard 10pk meer dan de opgegeven 250…als we dat in beschouwing nemen, dan levert het kitje al maar 40pk extra meer 😉 …ik blijf erbij, meten is weten…en liefst voor en na

                  Air flow meter, Tuning-Chip, Air temperaturesensor, Sport-Airfilter dit zijn de zaken die worden vervangen. De air flow meter geeft iets andere en snellere metingen dan de normale en de lucht filter geeft snel de lucht door. Door de air flow en de chip samen gaat alles een stuk sneller en beter.

                  Luc

                    [quote=”RSR”:1fqdseoy][quote=”Dominique”:1fqdseoy][quote=”stefx911″:1fqdseoy]Ben misschien van plan de LB2 kit van FVD te plaatsen.

                    Iemand ervaring met deze kit?
                    De pro en contra’s ?[/quote]

                    Kan iemand wat meer uitleg geven over een LB2 kit van FVD? Wat is het precies, kostprijs, effect op de levensduur van de motor…? Ik ben zeer tevreden met het vermogen van de 964, maar dat went zo rap hé 😉 … dus wat vermogenswinst is altijd welkom, al mag het niet ten koste gaan van de betrouwbaarheid.

                    Grtz,

                    Dominique[/quote]

                    Kit kost 1512.5 euro btw in en geeft je 50 PK meer, nu wij hebben deze week er 2 gemonteerd en ze werken heel goed. De levensduur van de motor blijf hetzelfde dan normaal maar de PK’s en het koppel zijn echt heel hoog en goed.
                    Momenteel kost de plaatsing van deze set bij ons 100 euro alles inbegrepen.

                    Luc[/quote]

                    Bedankt voor de info Luc. 50 pk meer is een heel pak (zeker voor een atmosferische motor), enig idee op welke manier deze vermogenswinst gerealiseerd wordt, ik veronderstel dat het niet is door enkel een nieuwe motorsturing?

                      [quote=”Dominique”:3d5821uu][quote=”stefx911″:3d5821uu]Ben misschien van plan de LB2 kit van FVD te plaatsen.

                      Iemand ervaring met deze kit?
                      De pro en contra’s ?[/quote]

                      Kan iemand wat meer uitleg geven over een LB2 kit van FVD? Wat is het precies, kostprijs, effect op de levensduur van de motor…? Ik ben zeer tevreden met het vermogen van de 964, maar dat went zo rap hé 😉 … dus wat vermogenswinst is altijd welkom, al mag het niet ten koste gaan van de betrouwbaarheid.

                      Grtz,

                      Dominique[/quote]

                      Kit kost 1512.5 euro btw in en geeft je 50 PK meer, nu wij hebben deze week er 2 gemonteerd en ze werken heel goed. De levensduur van de motor blijf hetzelfde dan normaal maar de PK’s en het koppel zijn echt heel hoog en goed.
                      Momenteel kost de plaatsing van deze set bij ons 100 euro alles inbegrepen.

                      Luc

                        [quote=”stefx911″:2oeghswc]Ben misschien van plan de LB2 kit van FVD te plaatsen.

                        Iemand ervaring met deze kit?
                        De pro en contra’s ?[/quote]

                        Kan iemand wat meer uitleg geven over een LB2 kit van FVD? Wat is het precies, kostprijs, effect op de levensduur van de motor…? Ik ben zeer tevreden met het vermogen van de 964, maar dat went zo rap hé 😉 … dus wat vermogenswinst is altijd welkom, al mag het niet ten koste gaan van de betrouwbaarheid.

                        Grtz,

                        Dominique

                          Proficiat Stef…nice to hear…zo’n kitje heeft wel degelijk potentieel hoor…momenteel zit ik met mijne aan 307pk en 367Nm…het heeft wel effe geduurd om ‘m goed afgeregeld te krijgen maar het resultaat is er naar 😉

                            Sinds maandag zit de kit er bij mij ook op.

                            Idd Mich, prachtige sound als je hem op zijn staart trapt!
                            De vermogenwinst is toch wel heel duidelijk merkbaar.

                            Is wel nerveuzer op het gas wat het vertrekken idd scherper maakt en terug even een aanpassing vergt.

                            Ben er in ieder geval heel tevreden mee.

                            Nu nog eens benieuwd naar het verbruik…

                              MRD…klopt!

                              moeilijk af te stellen…de mijne heeft soms rare kuren…stilvallen bij heet weer zonder reden…moeilijk te doseren gaspedaal bij vertrekken.

                              enfin, ligt het allemaal de LMM met hittedraad, of is het deels ook te wijten aan het RS-vliegwiel…kan een combinatie van beide zijn.

                              De RS is momenteel op onderhoud en heb gevraagd om het na te kijken…indien er niks fout mee is, chip op maat bestellen in de US die het probleem stilvallen kan wegwerken

                              => Stef, dit systeem geeft een zeer toffe sound in de range van 5000-6000 rpm.

                                Stef, als ik met niet vergis heeft Mich zo’n systeem op zijn RS.

                              14 reacties aan het bekijken - 31 tot 44 (van in totaal 44)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.