Le Mans Bugatti

Home Forum Porscheforum On Track Trackday Circuit Talk Le Mans Bugatti

• Maker
    Discussie

• 123

Het zal een druk jaar worden, net bij PCF aangesloten, gaan ze op 10 maart al naar Le Mans.
      Sold.

Het is wel het kleinere Bugatti circuit, maar het gaat toch mooi over de Start/Finish door de grote grand stands
      Dan door de Dunlop Curves !..

Afgezien van en grote winst op de Lotto is dat denk ik as good as it gets..

En dit is ook interessant
      https://www.assurancepiste.com

Franse trackday insurance, is daar verplicht
      maar de dag prijs valt goed mee

dekt ook Spa of de Ring als je da wil

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
    • 123

Goh, ik heb diverse dingen geprobeerd op diverse bochten, vroege apex , late apex.
        zeker op de in en out laps wat meer geexperimenteerd maar die zie je hier niet.

beste lap 1e video was 2m30
        dan 2m16
        dan 2m13
        dan 2m12

Tegen de laatste set was ik heel consequent en wat je niet al te goed zit op de video is dat ik bv bij die chicane na het middelste lang stuk in drift in stuur.
        dat mijn achterste schuift zie je niet in een video waar ik al in een bocht zit en dus draai.

De piloot van de GT4 is mee gegaan met mij, en hoorde ik achteraf van PCF secretaris dat hij bofte over mijn rijstijl..

Ik denk dat ik misschien nog 1 a 2 seconden eraf krijg met huidige setup
        En een pro misschien nog 2 er extra af daarbovenop?

Meer lijkt me lastig puur omdat er smalle 17 inch banden op liggen en ik gewoon overal op de limieten van mijn grip kwam.
        en uiteindelijk blijft het een 2.7 ik heb geen 400 pk on board

Ondanks dat was ik in de meeste van die links rechts combinaties even vlot als de meeste andere rond mij..
        Veel van die zware jongens remden vroeger dan ik en gingen niet noodzakelijk rapper dan mij door de bochten..
        Ik denk dat ik veel meer potentieel van mijn auto echt benutte…
        Paar uitzonderingen, zoals die 944Turbo

Enige plek waar ik inhield was het lange snelle rechts naar Dunlop toe want op smalle banden was dat een dodgy bocht aan 180+

Ik ga rustig aan eens kijken of ik een set Cayman S wielen voor redelijke prijs kan vinden zodat ik 235/265 rubber en iets minder sidewall heb..
        Puur voor track days want voor openbare weg vind ik de 17’s gewoon allround beter op ruwe Belgische wegen.

Ik heb de indruk dat je heel zuivere lijnen volgt. Zelf zou ik wellicht wat wilder insturen… Maar zelf nog nooit circuit gedaan dus.

123

Alle rondjes staan hier boven met telemetrie
            alsook de eerste met in cockpit video

123

[quote=”Yellow Submarine” post=275328]Super!

PS ik kan je eerste filmpje niet bekijken?[/quote]
              die is er af , de juiste me telemetrie staat ervoor in de plaats

ben nu eentje aan ‘t uploaden met de beste 3 laps namekaar, laatste sessie, met telemetrie op alle 3

Super!

PS ik kan je eerste filmpje niet bekijken?

123

die volledige sessie

1e rondjes

2e set
                  veel verkeer en volk dat niks doet in de bochten, ook een 944T op steroids, die wel vooruit ging in de bochten.

3e set laps

4e set (met beste ronde van de dag)

Very nice :driver:

Thanks for sharing :up:

Toffe circuittrip, thx for sharing!

Gepassioneerd ben je en dat is enorm leuk om te horen.
                        Van je technische kennis kan ik alleen maar dromen.

123

Ben ook 3 rondjes meegegaan met de GT4 van Classic 6, die hierboven naast de mijne geparkeerd staat. Wat een beest.

295 banden achter,voor niet gekeken maar zal ook wel iets van een 245-255 geweest zijn.
                          oneindig veel koppel en grip op dat ding.. niet normaal

Het was eigenlijk de ganse dag open pitlane, met een limiet van 30 wagens op het circuit. beetje aanschuiven dus voor je kon vertrekken maar viel goed mee.
                          een RS kloon met motorpech gezien, en eentje met een wiel dat nogal krom stond, geen idee wat de oorzaak was, maar ik denk breuk opgelopen zonder ongeval.

Ben gisterenavond laat nog naar huis gereden na omweg langs Normandie, veel te snel
                          zal weer spannende maand brievenbus in t oog houden worden.
                          Maar goed in Coyote we trust en de hele hesjes waren bezig in Rouen dus plietsie hopelijk onderbemand 😀

:up: :up: :up:

123

Beste ronde , met racechrono overlay (eindelijk gelukt ,wat een gedoe)

links telemetrie van bovenstaand rondje, rechts van GT4 lap waar ik pax in was ( uiteraard niet vol attackmode, en beetje verkeer , maar wel doorrijden), beste rondje GT4 was hoorde ik 1m58

123

ben op 2m12 gestrand, kan niet meer eruithalen met mijn 2.7 en 17 inch smalle bandjes.
                                morgen smijt ik wat video online.. nu een whiskey imme nek en dutje doen

123

geweldig circuit
                                  de dunlop curves zijn epic

eerste sessie 2m30
                                  2e 2m16

moet wat druk uit banden lossen.

123

goed aangekomen
                                    zit in Brithotel in Arnage
                                    parking vol P hardware

Pcf is met trailer en gt4. goe volk
                                    paar pinten imme nek.
                                    da een Hamburger maison
                                    nog een whiskey imme nek en nog een soak in de badkuip (slechte rug lange rit).

morgen vroeg op voor briefing.
                                    die van pcf is instructeur Porsche experience geweest en gaat morgen es paar rondjes mee met me om me wegwijs te maken.

ben ook eens op Mulsanne en indianapolis. esses en al gedaan.
                                    beetje risico genomen en eens doorgetrokken when in Rome zeggen ze dan.

nu nap time

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.