legaal updaten vermogen

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 924 legaal updaten vermogen

• Maker
    Discussie
  • Er zijn hier heel wat interessante projectjes waarbij de motor getuned wordt, er andere uitlaten, velgen of meer ingrijpende zaken worden gedaan.

Ik ben mij aan het bezinnen over een 924 project.
    Als basis een 924 turbo die ik stap voor stap wil opbouwen naar 924 gts cs(eventueel “Komfort”) specificaties.
    Gebruik makend van lichtgewicht onderdelen en het originele motorkarakter zoals bij de gts behouden.(+-245 of 280pk
    Heb ik op dit moment een 924 carrera gt en zou graag het snellere broertje hebben.
    Echter is 280000 euro net iets te veel voor een 924 dus wil ik een kwalitatieve replica gaan bouwen.
    Het gewicht moet zo laag mogelijk worden en het vermogen het origineel benaderen.
    Optisch geeft een ombouw niet onmiddellijk problemen.
    Motorisch zou het misschien wel door een oldtimerkeuring geraken maar legaal is het niet.
    Als eerste stap ga ik het optische aanpakken en als ik zeker weet dat het legaal te krijgen is zou ik motorisch/technisch wat zaken gaan aanpassen.

Laten keuren als een rally voertuig kan maar dan mag er maar enkel naar wedstrijden mee gereden worden en die ambitie heb ik niet.

Ik lees dat de mogelijkheid via keuring in Engeland niet meer zou lukken?

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het correct op de baan krijgen van extra motorvermogen?
    Of zijn er mensen met bvb een replica 911 RS die zo ook ingeschreven is(vermogen dan)?

Het is niet zo moeilijk om op een standaard 924 turbo motor een megasquirt te plaatsen, carrera gt intercooler en nog wat dingen en dan kom je snel richting de 200pk maar als ik het geheel naar de 280pk wil brengen dan moet er meer gebeuren en dan moet het wel legaal gebeuren.

6 reacties aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
    • Motorische tuning is expliciet verboden, ook chiptuning en dergelijke. Het hoogst haalbare is correct verzekerd zijn, waarna de verzekering zich volgens mij in sommige gevallen nog kan terugtrekkenin geval van ongeval omdat je niet in regel bent. €280000 is redelijk wat, zelfs voor een Carrera GTS. Voor €200000 moet je zeker een originele vinden.

Het gaat hier wel over een 924 carrera GTS he mannen

PB

Is elke € aan een 924 er geen teveel?

Meningen verschillen.
            Maar ik vind € 280.000 euro niet veel voor een 924!!!!!!
            Je niet bedenken snel kopen.

J

Opvoeren van het motorvermogen is niet legaal. Maak je geen illusies.
              Tenzij je aan strenge regels wilt onderworpen worden…
              Verzekering, wetgever zullen je geen toestemming geven.
              Wat niet wil zeggen dat je je moet inhouden. Gaan met die banaan.

Kostelijk plaatje zal het zeker worden.

6 reacties aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.