Lek Krukas Bourage…

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Cayman Lek Krukas Bourage…

  • Maker
    Discussie
  • Hallo,

    Ik ben sinds enkele weken nieuw hier op het forum.
    Van kinds af heb ik altijd al gedroomd om ooit een Porsche te hebben…
    Enkele maanden geleden of 35 jaar later ben ik dan eindelijk op zoek gegaan naar een 2dehands Cayman, en er 1 gevonden die in aanmerking komt voor aankoop.

    Zoals aanbevolen op vele discussies op het forum hier heb ik toch de wagen laten keuren in een Porsche center. De wagen is komt goed door de test maar er staat bij de opmerkingen “olielekkage krukas bourage”

    Volgens de verkoper (professionele)waar ik de wagen zou kopen is het slechts “zweten van de bourage”. Volgens hem is het niet nodig dat er een herstelling gedaan moet worden aangezien dat probleem zich zal oplossen van zodra er meer met de wagen gereden zal worden. De wagen staat namelijk al enkele weken/maanden stil en dat zou de oorzaak zijn.

    Nu weet ik ondertussen dat er met die krukas oliekeerringen al heel wat te doen is geweest bij Porsche motoren !!

    Daarmee mijn vraag: Is er iemand die al ervaren heeft dat de bourage gaat lekken indien de wagen een tijd stil gestaan heeft ? En, is het mogelijk dat dit probleem opgelost wordt doordat de wagen terug meer gaat rijden ?

    Ik moet er wel bij zeggen dat de verkoper ook de herstelling eerst nog wil laten uitvoeren mocht ik daar echt op staan !

    Alvast bedankt,

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
    • Dat is dus wat ik dacht.
      ‘k Wou gewoon zeker zijn.

        je haalt de twee door mekaar. lek aan de dichting van de krukas (groen) is iets anders dan lek aan de dichting van de tussenas (geel) waar de bewuste IMS lagers op zitten.

          Is dit het gekende IMS bearing probleem?
          http://www.atxautosport.com/porsche-intermediate-shaft-ims-bearing.html
          Maar de IMS is dus de as onder de krukas, dus topicstarter heeft het over een ander lager dan dat v/d IMS of is het gewoon slecht verwoord na keuring in OPC?

          Attachments:
          • IntermediateShaftIMSbearingfailure.jpg

            181,5 euro ( 114 punten controle )

              Flippen schrijft:

              Zoals aanbevolen op vele discussies op het forum hier heb ik toch de wagen laten keuren in een Porsche center.

              Hoeveel kost dit eigenlijk? Is dat een vaste prijs bij alle OPC’s of verschilt dit van garage tot garage?

                Hebben ze bij Porsche ook gezegd ! Maar toch was er geen drup meer op…

                Waarschijnlijk over het hoofd gezien tijdens het testen zekers !

                Wim

                  Gefeliciteerd met de aankoop, en veel rijgenot met de Porsche.

                  Maar dat testen van de airco compressor is een 😆 rtje.
                  Slaat inderdaad niet aan zonder koelmiddel.

                  gd1

                    Airco compressor draait niet als er geen R134 meer inzit….. 🙄

                      Wel….. ik heb de Cayman dan gekocht met vermelding op factuur dat de bourage moest vervangen worden van zodra de lekkage toeneemt.

                      De mensen van het Porsche Center waar ik de wagen laten testen heb waren ook geen voorstander om de bourage nu al te vervangen omdat het echt minimaal was.
                      We zijn nu 3 maanden verder en ik moet zeggen dat er nog geen drupje olie te bespeuren is in mijn garage. 😀

                      De eerst week na de aankoop heb ik wel moeten vaststellen dat de airco totaal niet werkte !! Dan maar contact opgenomen met de handelaar > airco laten testen > diagnose > geen drup vloeistof meer in het systeem > een fit aan 1 of andere koppeling. Is dan onmiddellijk hersteld (garantie) en werkt nu perfect.

                      Ik heb dan ook meteen contact opgenomen met het Porsche Center met de vraag hoe het mogelijk is dat ze dit mankement niet opgemerkt hebben tijdens de test!!
                      De uitleg bij Porsche was dat ze enkel maar kijken of de airco compressor meedraait.
                      Vreemd….. meedraaien moet hij doen, koelen niet.

                      Alé, als bij al nog geen minuut spijt gehad van mijn aankoop. Het plezier om er mee te rijden maakt alles goed hé.

                      Wim

                        En flippen, wat is er uit gekomen, want we vernemen niks meer. 😉

                        @File001, dat is ook snel, niet bevallen of zo. 🙄

                          Sorry voor late antwoord. heb er 1 keer halve liter olie bijgekapt. Wagen is nu verkocht naar handelaar.

                            Lekken zal er niet beter op worden. Werd langzaam meer en meer.

                            Mijn boxster dan laten herstellen vorig jaar. Is inderdaad serieuze ingreep. Als nodig kan de koppeling tegelijk bekeken/vervangen worden.

                            Zou zelf kiezen voor laten herstellen.

                            Wim

                              Flippen schrijft:

                              Volgens de verkoper (professionele)waar ik de wagen zou kopen is het slechts “zweten van de bourage”. Volgens hem is het niet nodig dat er een herstelling gedaan moet worden aangezien dat probleem zich zal oplossen van zodra er meer met de wagen gereden zal worden. De wagen staat namelijk al enkele weken/maanden stil en dat zou de oorzaak zijn.

                              Als het van korte tijd staan is kan het kloppen.

                              Flippen schrijft:

                              Daarmee mijn vraag: Is er iemand die al ervaren heeft dat de bourage gaat lekken indien de wagen een tijd stil gestaan heeft ? En, is het mogelijk dat dit probleem opgelost wordt doordat de wagen terug meer gaat rijden ?

                              Ja, dat kan ook.

                              Flippen schrijft:

                              Ik moet er wel bij zeggen dat de verkoper ook de herstelling eerst nog wil laten uitvoeren mocht ik daar echt op staan !

                              Dan zou voor mij de keuze niet moeilijk zijn als het niet meer kost.
                              Maar let op het eerdere wat ik geschreven heb. 💡

                              rjf

                                File, moet jij tussentijds bijvullen ?

                                  Heb net een Boxster (986 2.7 , bouwjaar 2000 en 195.000km) Deze had ook op een paar dagen enkele lekken op de plaats waar deze stond.
                                  Bij de garage laten nakijken en was ook dit probleem. Prijs zou me rond de 1.000-1.500 euro kosten om het te laten maken.
                                  Er is ook een product dat je bij je olie kan doen zodat lekken zouden stoppen , maar garage raadde dit af.
                                  Als de verkoper het op zijn kosten wil laten maken zou ik dit zeker laten doen door hem.

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.