Losse moer gevonden onder GT3

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Losse moer gevonden onder GT3

• Maker
    Discussie
  • Zoals de titel zegt, ik heb een losse moer gevonden op de plaats waar mijn P geparkeerd staat.
    Is deze van mijn wagen of puur toeval dat die daar is terecht gekomen.
    Het betreft een M10 moer met zeskant kop van 16 mm.
    Heeft iemand van jullie een idee waar deze kan vandaan komen?
    [URL=http://s762.photobucket.com/user/vawilliam2003/media/20130618_153422_zpsaa7470d2.jpg.html][IMG]http://i762.photobucket.com/albums/xx265/vawilliam2003/20130618_153422_zpsaa7470d2.jpg[/IMG][/URL]

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
    • zo, weer wat bijgeleerd ivm 16 mm aan de P.
      ik heb bij het laatste sleutelwerk aan m’n uitlaat één bout afgebroken en één moeten doorslijpen terwijl ze er hier zo vanonder vallen …

You’re welcome :salut:

[quote=”RODONDO” post=134481]Kijk eens onderaan je uitlaattips. De boutjes waar deze mee bevestigd zijn aan de (smalle) pijp durven ook al eens spontaan vallen.[/quote]

We have a winner :respect2: :applaus:

De moer komt dus inderdaad van mijn rechter uitlaattip :up:

Bedankt RODONDO, toch handig dit forum :relaxman:

William, P garage binnen stappen. Die zullen het boutje wel thuiswijzen.

Kijk eens onderaan je uitlaattips. De boutjes waar deze mee bevestigd zijn aan de (smalle) pijp durven ook al eens spontaan vallen.

Check eerst eens of ge ze nog alle 5 op een rij hebt? 😉
                Moest het dat niet zijn, zou ik ook de uitlaat eens controleren. :mrgreen:

Uitlaat is ook mijn eerste gedacht, William !
                  Het brugje ff op en dan weet je wel meer veronderstel ik.

Aan de kleur te zien denk ik ook van de uitlaat hij is roo bruin van de hitte ❓

‘t is van een Duitsche tank van 14-18, ben het zeker.

😈 :sleep: 😈

ben ook benieuwd. ik kan ze niet thuis wijzen maar weet wel dat aan de uitlaat veel M8 gebruikt wordt aan de moffen en klemmen. sleutelmaat 16 is ook niet courant bij 996 porsche.

weet je zeker dat niemand (als flauwe grap) die moer onder je auto geschopt heeft? ken ook zo’n verhaal van iemand die zich een aap zoekt terwijl een collega een plasje olie gegoten had onder zijn geparkeerde auto

@ Porsche de binnen draad is nog blinkend.

@ python ik ben van hetzelfde gedacht maar zie op het eerste zicht niets.
                          Ga proberen morgen de auto eens op de brug te zetten, dan zie ik hopelijk meer.

Aan de kleur en vorm te zien zou ik aan een uitlaat denken :think:

Kijk best eerst eens naar de schroefdraad langs binnen, is deze nog zuiver of even roestig als de rest ?

Een roestige schroef trilt ook zomaar niet los volgens mij.

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.