Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › Boxster › luchtfilter
- Dit onderwerp bevat 23 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren, 8 maanden geleden door knoet.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
ik heb er nog niet kunnen naar kijken, zal er in de paasvakantie wel werk van maken 🙂 )
langs onder zag ik de bak zitten waar de filter zou moeten inkomen, maar bovenaan hebben we dan ook wat zitten kijken, ik ga aan de hand van jou beschrijving maandag nog eens zoeken 😉
thx
Hey, Knoet,
Die zit achteraan hoor!!!! Eerst cabriodakje (half) opendoen, achterste klep naar boven tillen,binnenbekleding van achter je hoofdsteunen weghalen (twee ronde schijven losdraaien die je kan vinden in de ruimte achter de rits) enz..
De juiste beschrijving staat wel in de handleiding van je boxster, want je moet ook nog twee verbindingen aan de zijkanten van je kap (achteraan)losmaken.
Dan zit de luchtfilter links in je motorruimte zoals hierboven ergens beschreven.
Het is echt niet moeilijk en wijst zichzelf uit hoor! neem de eerste keer rustig wat tijd.
greez en als jet het niet meer weet meil je me of bel je me maar!
gr
Wimgisteren even aan het zoeken geweest naar de luchtfilter … maar… niet gevonden 😳
onder de klep vooraan links ben ik wel de pollenfilter tegen gekomen 😕
heeft er iemand een fototje ofzo van de exacte plaats waar ik die filter kan vinden?
Lees dan de site van K&N maar eens en laat u overtuigen.
Heb nog nergens anders een stuk gelezen dat hen tegenspreekt
of die aantoont dat er met een sportluchtfilter meer LMM om zeep geholpen worden. Ik denk trouwens dat veel eigenaars gewoon niet weten dat die LMM om de ……km (90.000 voor de boxster) zowiezo moet vervangen worden….. 💡Het grote nadeel van die K&N luchtfilters is dat ze best wat meer partikels, verontreinigde deeltjes zoals zand en ander fijn stof doorlaten dan de standaard filters van schuim of papier.
Mochten ze echt enkel voordeel bieden, dan installeerde elke autoconstructeur ze op haar sportieve modellen. Voor zover ik weet is er niet één constructeur die dat doet. De verhalen over luchtmassameters die de vernieling in werden gejaagd zijn ook niet verzonnen.
Maar het voordeel is wel een mooi aanzuiggeluid en een marginale PK winst. Just my 2 cents.kunt ge beter k&n nemen
iets duurder, maar nooit meer vervangen (enkel uitwassen in spuiten met olie van k&n)
levenslange garantie op
voor de prijs van 2 originele luchtfilters hebt ge al ne k&n
voor 60 euro kan ik ze leveren
bij mijn Boxster zit er een MAHLE KNECHT LX566/1 onderdeelnumer 996.110.131.04 in +- € 32
[quote=”WB”:3dn9ye72]
@Knoet: bedoel je een originele porsche-sportluchtfilter???? Bestaat dat? zal ook wel van een ander merk komen zeker?
ps (heb je al eens kunnen kijken naar de ET-waarde van jouw velgen?)
gr
Wim[/quote]hey wim,
met originele bedoel ik dus geen k&n ofzo 🙂 ) geen idee van welk met die eigenlijk is…
die ET waarde rats vergeten, ik noteer het even op een post it 8)
Op de site van K&N kan je al de informatie opvragen.
Je hebt er ook een tool om de tekst in het Nederlands op te vragen en eentje om de leveranciers in Belgiê te kennen.
Op de site wordt Car plus in Antwerpen opgegeven en Bike design in Dendermonde (beiden voor mij onbekend).
Bij mij heeft mijn garagist Van Beurden uit Retie die voor mij besteld.
€ 70 zou kunnen, kan zo dadelijk het factuur niet meer vinden. Je hoeft deze dan ook niet meer te vervangen (onderhoud val LF blijft wel nodig uiteraard).
Waarschijnlijk kan je die zelf ook wel bestellen, anders kan iedere beetje garagist het wel voor je doen.
@Knoet: bedoel je een originele porsche-sportluchtfilter???? Bestaat dat? zal ook wel van een ander merk komen zeker?
ps (heb je al eens kunnen kijken naar de ET-waarde van jouw velgen?)
gr
Wimik heb een origineel exemplaar besteld via mijn bandencentrale
zijn die k&n zoveel beter?
Kan er mij iemand een K&N luchtfilter leveren voor een Cayman 987 2.7 ? 😉
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.