Luchtfilterdeksel

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Luchtfilterdeksel

  • Maker
    Discussie
  • Heeft iemand van jullie een gebruikt/nieuw luchtfilterdeksel voor een 993. Ik bedoel dan een op de zijkant geperforeerd deksel met inox ( ❓ ) inlaat ❓
    De code zou zijn : 993.110.030.56
    Thx, Eric

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
    • Is dit werkelijk een groot verschil kwa sound enkel en alleen met een sportluchtfilter? 8) 8) 8)

        Bedankt voor de gedetailleerde uitleg.

        Om de Pk’s is het helemaal niet te doen. Wel om de diepere ‘sound’ te verkrijgen zonder dat er ergenis van komt.
        Als ik het goed begrepen heb kan ik beter starten met de sportluchtfilter in de originele (gesloten) box. En dan eventueel de optionele (geperforeerde) box aanschaffen.


        @Ronvos
        : bedankt voor het adres in Engeland. Tel je de btw + portkosten erbij is het even veel als in België.
        Toch bedankt. 😉

        Eric

          Die pk’s die je met een filter alleen zou krijgen zijn enkel verkoopspraatjes van fabrikanten en winstnajagende winkels .
          Een sport filter heeft 2 voordelen
          ➡ Nooit meer vervanging , enkel reiniging (sorry voor de garages dewelke deze dan ook niet graag zien . Ik ken er die die eruit smijten bij een onderhoud met de foefjes dat er zo stof in het systeem komt . En de Ralleywagens dan ❓ ❓ ❓ )
          ➡ Het tweede is dat er een betere kuchttoevoer is waardoor de wagen beter aanpakt.

          De PK verhalen zijn bull shit . Diegene die dat beweren mogen de wagen met een normale en sportfilter op de testbank zetten .
          Elk PK verschil dat minder is dan ze beweren betalen ze me 50€ + de testbankkosten . Behalen ze het vooropgestelde verschil betaal ik de testbankkosten .
          Kijken of ze nog zo zeker zijn .

            10 pk is belachelijk veel met een luchtaanpassing volges mij …

            Ik heb menig euro gespendeerd aan filtertjes en toestanden.

            Volgende zaken heb ik persoonlijk uitgetest

            Origineel (uiteraard)
            K & N filter in originele box
            K & N filter met doorboorde box
            Open airintake (zonder box uiteraard)
            En een boel meetingen uitgevoerd met de digi temperatuurmeter om de luchtingangstemperatuur op de verschillende plaatsen te meten.
            Want die is echt wel van belang … hoe kouder hoe beter uiteraard.

            Mijn gevoelsmatige bevindingen

            Open luchtfilter … gewoon vergeten vermogenverlies aanzuiglucht is veel warmer dan met de airbox.
            Geluid is wel SUPER …

            K & N met doorboorde box … te veel resonantie in combinatie met een cupuitlaat … wel erug gave sound …

            Origineel … heel beschaafd (naar mijn normen)

            rest nog … K&N filtertje in de originele gesloten box … volgens mijn gevoel de meest intressante oplossing. Je blijft de lucht zo koud mogelijk aanzuigen. Je voelt wel degelijk een verschil … auto reageert sneller op het gas … het geluid is iets heftiger maar resonanties blijven uit.

            Wel bijvertellen dat ik hier geen cijfers kan opplakken uiteraard. Enkel getest zuiver op “hoe de auto aanvoelt” … maar verschil voel je … das heeeel zeker(en horen vooral). Maar in peekaa’s doe ik hierover geen uitspraak.

            Mss ben je er wat mee

              http://www.porscheshop.co.uk

              komen wel nog port kosten bij!

              De beste resultaten haal je met enkel de filter. de box verslechtert de resultaten blijkbaar….
              er is een draadje op forum.nl

              Mvg
              Ron Vos