M030 optie op 964

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 M030 optie op 964

• Maker
    Discussie
  • Weet er iemand toevallig wat ik mij daar moet bij voorstellen bij de M030 optie op een 964, zou sportpakket (SPORTFAHRWERK)moeten zijn, maar uit wat bestaat dit :hail: :hail: :hail:

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • :respekt: :respekt: :respekt:

Beste Luc,

Waarschijnlijk al wat laat, maar optie M030 wordt in detail omschreven in het (fantastische) boek van Adrian Streather “Porsche 911 enthusiast – 964”.

– enkel vanaf 31/10/1990 en later, enkel voor narrow body
        – 22 mm stabilisator vooraan (+ 2 mm)
        – BOGE voordempers die wat stijve zijn dan de originele
        – idem achteraan
        – nieuwe kortere voor- en achterveren. Voorveren identiek rating als standaard, achteraan 40% stijver en progressiever
        – de stabilisator achteraan werd niet gewijzigd
        – zoals steeds was er een ROW en een USA versie (ik vermoed dat de BOGE in de USA versie waren opgenomen, gezien Wim spreekt van Bilstein)
        – de 964 RS America was standaard met deze M030 optie uitgerust
        – de verfcode (een ‘vlek’ op de veren), was zowel voor als achter groen (standaard op C2 was blauw vooraan en blauw of oranje achteraan)

Succes met de 964!

Mvg
        Steve

Wim

Vond dit op Google

MO30 optie pakket 964

De set omvat : 4 Bilstein B6 XT schokdempers met extra schroefdraad en nieuwe drop links achter.

Originele Porsche onderdelen : M030 veren, voorste en achterste M030 stabilisatoren met 2×2 rubber bussen, voorste M030 drop links (enkel C2/C2S).

Grotere remklauwen is ook nog verkrijgbaar als extra optie.

Thanks Wim :respect2: :respect2: :respect2:

Wim

Als ik het goed heb andere veren met schokdemper, zwaardere stabi’s en remmen.

Kan zijn dat ik nog wat vergeten ben, maar dit zal het voornaamste zijn.

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.