- Dit onderwerp bevat 37 reacties, 24 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 8 maanden geleden door .
-
Discussie
-
1 februari 2013 om 12:31
911 genootschap, ook ik zal me even voorstellen. Mart dus, sinds 2002 behorende tot het bevoorrechte gilde der 911 rijders. Toen auto rijden in een grote diesel te saai voor woorden ging worden, ben ik overgestapt naar de sportievere auto’s. Een bmw compaq 323 ti, 6 cilinder 2.5 lt, voor het dagelijks gebruik, met daarnaast voor de hobby een heuse 911 WTL uit 1993, een van de circa 750 stuks die van deze serie gemaakt zijn.
Een handgeschakelde carrera 2, originele WTL met RS-onderstel en cup-uitlaat, zover ik begrepen heb. Een pure rijders auto, waarmee we mooie reizen hebben gemaakt. De auto staat circa 5 maanden per jaar belastingvrij in de garage, alwaar ik regelmatig de 911 geur ga snuffelen en even over de kap of bolle koplampen wrijf. Maar de 7 ‘zomerse’ maanden wordt er met enige regelmaat mee gereden, vroeger vaker, op het moment net wat te weinig naar mijn idee.
Heb er prachtige reizen meegemaakt naar onder meer Belgie, Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk, Zwitserland, Italie en Spanje. Een ideale wagen om zowel robuust te sturen, als heerlijk rustig cabrio te cruisen. Geen corrigerende truckendozen (boodschappen wagens), maar gewoon volle power die via de 18 inch speedliners aan de weg wordt geplakt. Het spare mechanisme maakt met name lange bochten op hoge snelheid tot een ware belevenis.
Ik ben wel eenzijdig op 911 gebied. Mijn voorliefde zit hem in de smalle luchtgekoelde 964 qua type met 100% staande koplampen enzo, wat mij betreft technisch gezien de top of the bill na 30 jaar 911 historie. Met de Works turbo look 965 dikbil variant als ultieme wagen. Eigenlijk de enige 911 die ik wil rijden. Tuurlijk kijk ik naar elke 911, maar als ik een klassieke dikbil zie, gebeurt niet vaak, dan slaat het hart op hol.
Ik ben niet zo handig met fora en chats, heb in de jaren wel op zijn tijd notitie genomen van porsche fora, maar nooit zelf actief deelgenomen. Ben er ook achter gekomen dat ik nauwelijks foto’s heb liggen van m’n 911. Hij wordt wel vaak gefotografeerd door liefhebbers die een praatje komen maken of hun enthousiasme in het voorbij gaan tonen. Ben zelf blijkbaar meer bezig met sturen dan fotograferen, hahaha. In maart gaan we hem even serieus op de gevoelige plaat zetten, ben in februari zelf erg druk, ik zal kijken of ik hem hier eerder zichtbaar kan maken. Moet er toch nog wel ergens wat actiefoto’s van hebben, zal aanstonds es op zoek gaan.
Ik heb ook ergens hier op het forum een bericht geplaatst, als reactie op een chat tussen wtl/jubi liefhebbers. Weet alleen niet of ie in de juiste categorie terecht is gekomen. Hoop dat ik dat nog terug kan vinden om daar wat mee te chatten en/of info te bieden over m’n relaxte scheurijzer en 911 sentimenten.
Misschien dat mensen me hier in de nabije toekomst nog es uit kunnen leggen hoe je weer van het 911-virus afkomt, zijn daar pillen voor? Heb geloof ik last van verlatingsangst …
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.