Mart dus …

Home Forum Stel jezelf even voor ! Mart dus …

  • Maker
    Discussie
  • 911 genootschap, ook ik zal me even voorstellen. Mart dus, sinds 2002 behorende tot het bevoorrechte gilde der 911 rijders. Toen auto rijden in een grote diesel te saai voor woorden ging worden, ben ik overgestapt naar de sportievere auto’s. Een bmw compaq 323 ti, 6 cilinder 2.5 lt, voor het dagelijks gebruik, met daarnaast voor de hobby een heuse 911 WTL uit 1993, een van de circa 750 stuks die van deze serie gemaakt zijn.

    Een handgeschakelde carrera 2, originele WTL met RS-onderstel en cup-uitlaat, zover ik begrepen heb. Een pure rijders auto, waarmee we mooie reizen hebben gemaakt. De auto staat circa 5 maanden per jaar belastingvrij in de garage, alwaar ik regelmatig de 911 geur ga snuffelen en even over de kap of bolle koplampen wrijf. Maar de 7 ‘zomerse’ maanden wordt er met enige regelmaat mee gereden, vroeger vaker, op het moment net wat te weinig naar mijn idee.

    Heb er prachtige reizen meegemaakt naar onder meer Belgie, Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk, Zwitserland, Italie en Spanje. Een ideale wagen om zowel robuust te sturen, als heerlijk rustig cabrio te cruisen. Geen corrigerende truckendozen (boodschappen wagens), maar gewoon volle power die via de 18 inch speedliners aan de weg wordt geplakt. Het spare mechanisme maakt met name lange bochten op hoge snelheid tot een ware belevenis.

    Ik ben wel eenzijdig op 911 gebied. Mijn voorliefde zit hem in de smalle luchtgekoelde 964 qua type met 100% staande koplampen enzo, wat mij betreft technisch gezien de top of the bill na 30 jaar 911 historie. Met de Works turbo look 965 dikbil variant als ultieme wagen. Eigenlijk de enige 911 die ik wil rijden. Tuurlijk kijk ik naar elke 911, maar als ik een klassieke dikbil zie, gebeurt niet vaak, dan slaat het hart op hol.

    Ik ben niet zo handig met fora en chats, heb in de jaren wel op zijn tijd notitie genomen van porsche fora, maar nooit zelf actief deelgenomen. Ben er ook achter gekomen dat ik nauwelijks foto’s heb liggen van m’n 911. Hij wordt wel vaak gefotografeerd door liefhebbers die een praatje komen maken of hun enthousiasme in het voorbij gaan tonen. Ben zelf blijkbaar meer bezig met sturen dan fotograferen, hahaha. In maart gaan we hem even serieus op de gevoelige plaat zetten, ben in februari zelf erg druk, ik zal kijken of ik hem hier eerder zichtbaar kan maken. Moet er toch nog wel ergens wat actiefoto’s van hebben, zal aanstonds es op zoek gaan.

    Ik heb ook ergens hier op het forum een bericht geplaatst, als reactie op een chat tussen wtl/jubi liefhebbers. Weet alleen niet of ie in de juiste categorie terecht is gekomen. Hoop dat ik dat nog terug kan vinden om daar wat mee te chatten en/of info te bieden over m’n relaxte scheurijzer en 911 sentimenten.

    Misschien dat mensen me hier in de nabije toekomst nog es uit kunnen leggen hoe je weer van het 911-virus afkomt, zijn daar pillen voor? Heb geloof ik last van verlatingsangst … :mrgreen:

7 reacties aan het bekijken - 31 tot 37 (van in totaal 37)
    • [quote=”cabrio wim” post=119139]
      Dat is eigen aan de Hollanders, die hebben daar altijd een corrigerende vinger. ;)[/quote] Breek me de bek er niet open :mrgreen:

        .. te meer TS (Mart) in een ander (en eerder) topic op dit forum z’n 964 WTL Cabrio te koop aan biedt 😉

        FACTS :popcorn:

        Wim

          [quote=”bladerunner” post=119123]

          Ik wil op niemands tenen trappen, maar begint dit hier niet meer en meer op een Hollands forum te lijken? :respect2: :respect2:[/quote]

          Dat is eigen aan de Hollanders, die hebben daar altijd een corrigerende vinger. 😉

          Wim

            Welkom Mart, en zeer mooie intro met bijbehorende auto’s. 8)

              Welkom hier. :salut:

              Ik wil op niemands tenen trappen maar begint dit hier niet meer en meer op een Hollands forum te lijken? :respect2: :respect2:

                Welkom Mart :driver:

                [quote=”Mart” post=119117] een heuse 911 WTL uit 1993, een van de circa 750 stuks die van deze serie gemaakt zijn.[/quote]

                Laat ik je even uit de droom helpen ..

                In 1993 zijn er ROW 296 stuks van deze WTL Carrera 2 Cabrio gebouwd …

                Totaal zijn er meer gebouwd dan 750 stuks (anders zou je een zeldzamer exemplaar hebben dan een 964 Speedster – of 964 Jubilee).

                In 1992 heeft men er 791 voor ROW gebouwd.
                In 1993 heeft men er 296 voor ROW gebouwd.

                Totaal 1087 voor ROW

                In 1992 heeft men er 270 voor de USA gebouwd.
                In 1993 heeft men er 52 voor de USA gebouwd.
                In 1994 heeft men er 4 voor de USA gebouwd.

                Totaal 326 voor de USA

                In 1992 heeft men 84 RHD’s gebouwd.
                In 1993 heeft men 35 RHD’s gebouwd.

                Totaal 119 RHD’s

                :respect2:

                  [quote=”Mart” post=119117]

                  welkom Mart :first: we wachten ongeduldig op de fotos van je beest :happydance:

                  Misschien dat mensen me hier in de nabije toekomst nog es uit kunnen leggen hoe je weer van het 911-virus afkomt, zijn daar pillen voor? Heb geloof ik last van verlatingsangst … :mrgreen:[/quote] yep, geen probleem, kom af met men sexboekje en je bent zo van die WTL af, doe ik met plezier voor je :mrgreen: :mrgreen:

                  mooie voorstelling trouwens :first:

                7 reacties aan het bekijken - 31 tot 37 (van in totaal 37)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.