matching numbers vs. originele motor

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 matching numbers vs. originele motor

  • Maker
    Discussie

  • Casaer steven
    Deelnemer

      mooi oudejaarscadeautje vandaag :happydance:

      heb bij OPC een “gebeoortecertificaat” van de RSA aangevraagd, en vandaag gekregen. Zo ken ik de originele opties, kleuren etc.. van mijn RSA’tje, en wat blijkt: het originele blok zit er nog altijd in :relaxman:

      dat maakt dus dat het een matching numbers auto is, en naar ik hier versta op het forum is dat alleen maar beter voor de waarde :salut:

      nu is mijn vraag echter: is zo een ding enkel matching numbers als de originele motor bij de originele kas zit, of is het al goed dat het blok van hetzelfde type en jaar is? Dat meen ik immers uit een paar onderwerpen hier verstaan te hebben.

      voor de mijne maakt het dus niet uit, ik ga er zo wel enen op :drink:

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 37)
      • [quote=”RSA” post=191615]zo is het dus: ik heb een “certificate of authenticity” aangevraagd (enfin, gekocht 🙂 ) bij porsche, en daar staan inderdaad de nummers van de motor en de boite op die bij mijn chassisnummer oorspronkelijk geleverd werden.

        [/quote]

        Even inpikken met een vraag.
        Tijdens mijn zoektocht naar een 964 heb ik via de Porsche garage een print gekregen met alle gegevens van de auto en alle opties die ik op het oog heb.

        Mag ik er van uitgaan als dat blad klopt met de nummers van de auto dat ik later ook met zekerheid een geboortecertificaat kan aanvragen zonder bedrogen uit te komen op gebied van matching numbers?

          geen idee, maar het is in elk geval wel handig!! :happydance:

            Dat peertje om de lendensteunen aan te passen heb ik nog nooit gezien.

            Wel tof!

            Zat dit ook in de RS versiees?

              Toffe wagen!!!

                *luv :up:

                XXX

                  Eindelijk, de foto’s 😀
                  Ziet er een prachtexemplaar uit, top :up:

                    Toppie :up:

                      origineel derde achterlichtje

                      image_2015-01-07-9.jpg
                      zetels zijn origineel qua vorm (turbo) maar in de rsa hadden ze blijkbaar gedeeltelijk stof.

                      image_2015-01-07-10.jpg
                      peertje om lendensteun aan te passen

                      image_2015-01-07-11.jpg

                      de auto is “dans son jus” zoals de fransen zeggen, binnen en buiten (lees: hier en daar blaasje en scheurtje, maar vooral patina)

                      image_2015-01-07-12.jpg
                      originele wielen, herspoten

                      image_2015-01-07-13.jpg

                        :up: inspiratie voor mijn RS projectje

                          [quote=”Aikinoodle007″ post=192018]Dat schreeuwt om foto’s! Onder het motto ‘zien is geloven’.[/quote]

                          hier gaan we dan, weliswaar zonder de specifieke rsa vleugel

                          de kont
                          image_2015-01-07.jpg

                          origineel airbagstuur

                          image_2015-01-07-4.jpg

                          er staat al wel een kilometerke op (teller is natuurlijk niet origineel, want in km…)

                          image_2015-01-07-5.jpg

                          nieuwe old school radio ingezet met amberkleurig scherm
                          image_2015-01-07-6.jpg
                          rsa, dus paneeldeurtjes en geen plaatsen achterin

                          image_2015-01-07-7.jpg

                          image_2015-01-07-8.jpg

                          Attachments:
                          • image_2015-01-07-3.jpg

                            Ik denk dat ik nog nooit een RS America in het echt gezien heb !
                            Kijk er naar uit.

                              Dat schreeuwt om foto’s! Onder het motto ‘zien is geloven’.

                                volgens mij gaan jullie allemaal houden van mijn rsamerica en zijn patina

                                Wim

                                  Ik volg jullie ook, maar dit kan soms helemaal anders lopen als je snapt wat ik bedoel, en dan blijft er weinig keuze over. 💡

                                    Sorry voor het off-topic maar ik volg je volledig Rufie. Een zekere patina moet kunnen, steenslag idem, niet perfecte velgen zijn voor mij ook prima. Maar het zover drijven dat het roestbakken worden (die door verwaarlozing dan plots richting oud ijzer of wat dan ook gedaan worden)…

                                    Vooral het leder met de correcte patina vind ik fantastisch!

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 37)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.