…met de 964RS het circuit op

Home Forum Zeverhoekje …met de 964RS het circuit op

• Maker
    Discussie
  • ik post het effe hier aangezien het niet echt een Porsche event is.

Maandag aanstaande 12/05 heeft het Britse Mitsubishi Lancer Registry (MLR) Spa gereserveerd. Aangezien ze zelf te weinig auto’s hebben om het vol te krijgen sturen ze ook wat uitnodiginge naar aanverwante clubs. Zo zullen er ook een aantal BMW’s, Porsches, Lotus, Subaru,… op Spa te vinden zijn.

Een maatje van ons kent de organisatie vrij goed en op die manier hebben we met een paar copins kunnen inschrijven!

Als alles goed gaat, neem ik voor de eerste keer de 964RS mee op circuit. Ben er wel wat zenuwachtig voor maar langs de andere kant kijk ik er wel naar uit. Het belooft mooi weer te worden dus op dat gebied heb ik al geen excuus 😆

Afgelopen dinsdag zijn we al es gaan rijden op Spa, maar toen was ik er met de Alpina…het was zeer warm en de schijven zijn helemaal krom gereden, de blokken verpulverd…vandaar ook dat de RS roept om uitgelaten te worden.

We zullen zien wat het wordt…ik deel een box met een collega 964-rijder…ik post volgende week wel een leuk verslagje…hoop dat alles heel blijft! 😳

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • Shit , te laat gelezen .
      En straks de kleine terugbrengen .
      Het zal dus niets worden

de Alpina heeft de standaard remmen en gewone remolie…met het warme weer hebben de remmen verschrikkelijk afgezien…daarbij hebben ze al 70.000km en al meerdere Nordschleife trips en trackdays meegemaakt…ze waren al lichtjes krom…maar zijn ze gesmolten al chocola.

De RS heeft blauwe Pagids en race remolie…ik verwacht op dat gebied minder problemen 😉

Ja Mich, hoe zit dat feitelijk met die remmen?
          Las op PF.nl ook al dat je zei dat die krom waren getrokken??

Dus na’t circuitdagje ook de schijven vervangen bij de wagen? 😯

jammer…jij had me kunnen tonen hoe het moet! 😆 😉

Ah spijtig, kan er niet bij zijn met mijn 964 Cup, ik heb er afgelopen woensdag nog mee gereden maar ik wil eerst de versnellingsbak even demonteren om na te kijken voor ik er terug het circuit mee op ga, ik denk dat er een lager is die begint te verslijten…

combinatie van beide eigenlijk…ik had echt zin om de 964RS toch es buiten te halen op spa…en ze voorspellen schitterend weer!! Rede temeer ook omdat ik dinsdag er al met de Alpina gereden heb en de remmen zijn er helemaal door…ik zit ook aan m’n limiet met die auto daar…tijd voor een nieuwe challenge 😉

Ondanks de schrik toch het circuit op Mich ?

Kwestie van grenzen wat te verleggen hé, houd de RS heel! 😉

Kan jammer genoeg niet komen kijken (zit aan de andere kant van het land dan) maar have fun Mich. En voorzichtig zijn hé 🙂

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.