Midlife crisis?

Home Forum Stel jezelf even voor ! Midlife crisis?

• Maker
    Discussie
  • Mag ik mij even voorstellen? Ik ben nieuw op dit forum en tot nog toe heb ik enkel de discussies wat gevolgd. Mijn naam is Eric, ik word volgend jaar 50, de kinderen zijn grotendeels het huis uit, steeds hard gewerkt, … Het is tijd om mijzelf eens te verwennen en daarom speel ik met het idee om een Porsche aan te schaffen. Niet om mee te scheuren, maar voor gebruik als ik niet op de fiets of motorfiets zit en gewoon om te genieten van een stuk prachtige techniek en een mooi motorgeluid. Als ik erover nadenk wil ik eigenlijk gewoon vier wielen, een stuur, versnellingspook, een fijne motor en een mooie carrosserie. Porsche dus?
    Ik kijk wat rond op het internet, volg jullie discussies, lees in het boek van Peter Morgan en geraak er eigenlijk niet uit. Liefst had ik een oldtimer 911, maar ik heb geen garage, ken niets van autotechniek en heb eigenlijk weinig vrije tijd, dus ik vermoed dat dit niet de beste optie is. Een klassieker (jaren 80?) lijkt dan een beter alternatief of kijk ik best naar een recenter model?
    Ten laatste, waar koop ik dit best? Ik kan het internet wel afschuimen, maar eigenlijk heb ik te weinig tijd om elk weekend auto’s te gaan bekijken. Geduld heb ik gelukkig wel. Ik woon in Boechout (buurt van Antwerpen) en zoek dus eigenlijk betrouwbare adresjes in de buurt. Ik heb volgende week een afspraak in Holsbeek (oldtimers Gilis) om eens te gaan babbelen en dacht om bij gelegenheid ook eens in Hasselt te gaan kijken (Dekens) .
    Ik weet dat over smaken niet te discussiëren valt, maar hoop op wat bruikbare tips.

5 reacties aan het bekijken - 31 tot 35 (van in totaal 35)
    • Welkom Eric,

ben van Borsbeek en ben eigenlijk hier ook met mijn zoektocht begonnen. Tips, voorstellen, veel gelezen en geleerd.
      Geduld hebben en eerst kijken welk model je wil en dan kan het zoeken beginnen.
      Zeker ook zo leuk om de geschikte wagen voor jezelf te zoeken.

Succes. :respect2:

Anoniem

Als je u de hoge(re) rijtaks niet ontziet denk ik dat het nu de moment is om een propere 993 aan te schaffen. Rijdt stukken beter dan de oudere elfjes ( zoals bijv. Mijn 3,2 van ’88), zal zeker zijn waarde beter behouden dan een 996, luchtgekoeld dus iets meer charme van de oudjes.
        Wel best iets meer betalen en bij een garage kopen waar je wat garantie krijgt, zeker als je zelf niet kan sleutelen.
        Succes met de zoektocht !

Welkom :respect2:

Alles van voor ’80 moet je binnen zetten en koesteren … alles daarna (tot en met ’97) eigenlijk ook :sarcastisch

Goedkoopste 911 op dit moment is de 996 – maar die moet je dan wel kunnen waarderen.

De vraag is – wat ben je gewend en wat wil je ❓

Kijken, Rijden .. en dan zoeken naar wat je wilt, Keuren en Beslissen 😉

Succes

Dag Eric.

Midlive= flauwe grap die een aantal jaren blijft duren. Er eens goed om lachen en vooral max uitbuiten 😉

Om antwoorden op al uw andere vragen te kunnen krijgen raad ik u aan hier met verschillenden een consultatiegesprek aan te vragen.

En een garage te zoeken om die Porsche te herbergen!

welkom op het forum!!!
              Keuzes zijn altijd moeilijk te maken ivm een bepaald model!
              Elke serie heeft zowat zijn eigen aanhang maar zoals je reeds zelf zei: geen garage, geen kennis van autotechniek etc zou ik eerder naar een recenter model gaan….
              Er zijn al verschillende overgeschakeld van een oldie naar een recenter type omdat de oldie nu eenmaal tja, iets onderhouds/probleem gevoeliger ligt. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat een jonger exemplaar zonder probjes zou zijn maar toch wel veel alledaagsbruikbaar!

5 reacties aan het bekijken - 31 tot 35 (van in totaal 35)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.