- Dit onderwerp bevat 16 reacties, 14 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren geleden door .
-
Discussie
-
25 januari 2012 om 23:36
De voorbije weken ben ik bezig geweest met de restauratie van het interieur van mijn SC. Hierbij heb ik geprobeerd om zoveel mogelijk zelf te doen, wat tot nu toe goed gelukt is. Enkel het stikken werd gedaan door een bedrijf dat het materiaal daarvoor heeft. Hieronder enkele fotokes van de door mij uitgevoerde werken 😉
Het interieur was origineel bekleed met skai in de kleur Camel beige. Dit was echter door de jaren heen totaal afgebleekt en beschadigd. Om te herbekleden gebruikte ik 12m² origineel Porsche nappaleder in Savannabeige.
De stoelen waren totaal op, in de plaats 2 elektrische exemplaren op de kop kunnen tikken.
Overtrokken in Porsche nappaleder SavannabeigeOok het tapijt was te smerig geworden en stonk naar tabac, dus heb ik alles vervangen.
Verder werden de stijlen en achterpannelen stuk voor stuk nagemaakt en overtrokken in leder of zwarte skai voor de deurstijlen.
De hoedenplank was geheel krom getrokken en werd opnieuw gemaakt
De deurplaten waren totaal verrot, deze werden opnieuw gemaakt en bekleed met een isolerende folie. Er komt ook een nieuwe plastic tegen het deurframe om vocht buiten te houden.
Op dit ogenblik ben ik bezig de elektriciteit te herkableren voor de ruiten.
Deze keer bediend door de originele Porsche schakelaars en motoren ipv. die aftermarket prullen.
Als dit klaar is gaan de deurpannelen er in….De rest volgt 😀
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.