Mijn 78er 911SC interieur restauratie

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Mijn 78er 911SC interieur restauratie

• Maker
    Discussie
  • De voorbije weken ben ik bezig geweest met de restauratie van het interieur van mijn SC. Hierbij heb ik geprobeerd om zoveel mogelijk zelf te doen, wat tot nu toe goed gelukt is. Enkel het stikken werd gedaan door een bedrijf dat het materiaal daarvoor heeft. Hieronder enkele fotokes van de door mij uitgevoerde werken 😉

Het interieur was origineel bekleed met skai in de kleur Camel beige. Dit was echter door de jaren heen totaal afgebleekt en beschadigd. Om te herbekleden gebruikte ik 12m² origineel Porsche nappaleder in Savannabeige.

De stoelen waren totaal op, in de plaats 2 elektrische exemplaren op de kop kunnen tikken.

Overtrokken in Porsche nappaleder Savannabeige

Ook het tapijt was te smerig geworden en stonk naar tabac, dus heb ik alles vervangen.

Verder werden de stijlen en achterpannelen stuk voor stuk nagemaakt en overtrokken in leder of zwarte skai voor de deurstijlen.

De hoedenplank was geheel krom getrokken en werd opnieuw gemaakt

De deurplaten waren totaal verrot, deze werden opnieuw gemaakt en bekleed met een isolerende folie. Er komt ook een nieuwe plastic tegen het deurframe om vocht buiten te houden.

Op dit ogenblik ben ik bezig de elektriciteit te herkableren voor de ruiten.
    Deze keer bediend door de originele Porsche schakelaars en motoren ipv. die aftermarket prullen.
    Als dit klaar is gaan de deurpannelen er in….

De rest volgt 😀

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
    • @Gette,ge hebt toch de goude handen van vroeger ni verloren eh pee :-p

0

:applaus: :applaus: :applaus:

0

[quote=”bladerunner” post=89567]Knap werk Geert. :first:

Mag ik vragen waar je de nieuwe vloerbekleding gekocht hebt?[/quote]

De set heb ik gekocht bij Lakewell.
          Hebben een heel gamma produkten voor oa. Porsche n ben zeer tevreden van hun producten en service, ben dat ter plaatse gaan afhalen.
          Ze hebben een prachtige hangar vol magnifieke wagens die ze aan het restaureren zijn, de moeite om eens rond te neuzen :lekker:

0

Mooi geworden :respekt:

0
            Anoniem

Mooi mooi :respekt:
              Maakt een auto helemaal af vind ik, een net interieur.

0

schoon kleur da bruin, welke code is dat?

0

mooi!! Hoedje af om je er zelf aan te durven wagen! :respekt:

0

Knap werk Geert. :first:

Mag ik vragen waar je de nieuwe vloerbekleding gekocht hebt?

0
                    Anoniem

Top!

0

Wat een werkje .
                        Doet me denken aan toen we (een goede vriend destijds en ik) de binnenkant van mijn Corsa volledig gedaan hadden (ook met lederen voleelctronische Porschezetels als basis)

0
                        Wim

Ziet er perfect uit, en zeker zo leuk om het zelf te doen. :applaus:

0

Knap stukje huisvlijt :respekt:

0

Bart, zal u een stukje zwart leder bezorgen, als we zoiets uit het snijverlies hebben.
                              zal morgen eens kijken

0

:respekt: Mooi werk hoor. Benieuwd naar het totaalplaatje.

0

Die deurpanelen bring back memories van indertijd met mijn SC…
                                  Voor de rest: ‘t Gaat prachtig worden! :first:
                                  Moest je een stukje zwart leder kunnen missen van 5cm op 20 eens je gedaan hebt…

0
                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.