Mijn 911 SC van 1978

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche algemene Foto’s Mijn 911 SC van 1978

• Maker
    Discussie

• Geert Silverans
    Deelnemer

Graag stel ik mijn 911 SC aan jullie voor, laat maar weten wat jullie er van vinden 😀

Wagen is volledig opgelast geweest ( nieuwe dorpels, slotplaat etc ) en daarna volledig herlakt in de originele kleur.
      Alle rubbers rondom de wagen zijn vervangen.
      Motorblok afgesteld, nieuwe benzinepomp, nieuwe kettingspanners en nieuwe koppeling.
      Nieuwe inox uitlaatlijn van Dansk
      Interieur volleig herdaan; elektriciteit was knoeiboel en heb ik zelf volledig herdaan, speedo gereviseerd, nieuw tapijt geplaatst met 2 elektrische stoeltjes in Porsche nappa leder.
      Intussen nog veranderd; Originele fuchs velgen in 6 en 7×16 en auto beetje meer verlaagd.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
      • Yep, that’s it man 8). Zo hoort het voor mij voor een wagen van die periode. Prachtig, en veel plezier ermee.

Anoniem

vele beter maar dat wist je wel al natuurlijk 😉

Zeer mooi 8)

PT

Mooi !

Nog 2 fotokes van de wagen op de fuchsen. Origneel fuchs in 6 en 7 x 16″ staan idd beter dan de cupvelgen !
                Na alle werk eindelijk in orde; vandaag +- 200km gereden en er dubbel en dik van genoten 8)

Tramont TY2 in 14″ ! 🙂

Congrats met de kar, velgen zullen wel in orde komen 😉

Project BBS RS gaat niet door dus moet er weer gezocht worden naar alternatieve velgen…

Heb hier nog een set opgemaakte coockie cutters liggen in 7 x 15, ofwel een set 7 en 8 x 16″ replica fuchsen kopen…..

Bij mijn weten stonden er op dit model origineel coockies, maar die 7 vind ik wat te smal en die 15″ wat te klein 😕

Ik weet dat smaak persoonlijk is, maar wat zouden jullie doen ?

Geert.

Anoniem

Geef mij wat EURo’s, veel vrije tijd, een stukje garage en vooral de kennis van de technische mannen hier (waarop ik jaloers ben)zodat ik ook een projectje kan starten 😉 = mijn pensioenvertier [IMG]http://i54.tinypic.com/rt2a2a.gif[/IMG]

Ik zou ook voor Fuchs gaan! Let wel de gepolierde rand haat nattigheid ed…heb er jaren gepoetst 😕

PT

Mooi Gette !! Persoonlijk zou ik voor de fuchsen gaan. Gepolierde rand en zwart hart. (My old time favourite)

mooie wagen. heb je de naam van het kleur? ik heb jaren met een 3.2 targa gereden en was zelfde kleur denk ik. was quartsgraumetallic

kleinekastenteufel schrijft:

Toch ook leuk om al direct weer 911-lover uit zijn kot te zien springen.

😆 👿 😆

Dat uit mij kot springen 🙄

Helemaal niet hoor . Als een mening geven al uit een kot springen is 😳

Je wilt me niet meemaken als ik echt uit mijn kot spring 😈 😉 😈

Ik kan mij de reactie voorstellen als je het zo op deze manier post.
                              Had er dan een ander icoontje bijgeplaatst. 😉 en niet 3x 👿

Wist na al die tijd niet dat het er hier zo “teder” aan toeging.

😳 😳 😳

‘t Was al wat laat, en … de aard van het beest.

Toch ook leuk om al direct weer 911-lover uit zijn kot te zien springen.

😆 👿 😆

Ook dat was mijn gedacht Wim .
                                Vandaar mijn reactie .

Anoniem

@ gette

als je op kapaza gaat kijken kan je snel enkele mooie ATS velgen (cookie cutters) vinden.
                                  Fuchsen zal inderdaad iets duurder worden of je moet voor replica’s gaan.
                                  FVD.de heeft ze in 15′ en 16′

kleinekastenteufel schrijft:

Aan GETTE,en enkel ter informatie:

SC 1978 K-serie, vanaf augustus L-serie.

Deze SC’s werden standaard geleverd met de nog goed verkrijgbare en relatief betaalbare ATS-wielen en Dunlop SP Super-banden (6Jx15 185/70 VR voor, 7Jx15 215/60 VR achter).
                                    De sportmodellen geleverd met zeldzamere en duurdere 16 inch lichtmetalen FUCHS-wielen met Pirelli P7-banden (6J 205/55 VR voor, 7J 225/50 VR achter). De FUCHSen van modeljaar 1982 zwartgelakt met hoog gepolijste velgen.

Voor als U het goed hebt bevonden.

😳 😈 😳

Bedankt voor de info !

Die wielen stonden er op toen ik hem gekocht heb, maar ben vollop op zoek naar een WAARDIG alternatief. Ben bezig met een set BBS RS opknappers in 7 en 8x 16 of anders de originele fuchsen in 16″ maar die 6 en 7J zijn wat smallekes…

Ik heb nog een setje originele cookie cutters liggen, maar 15″ vind ik te klein 🙄

Bedankt voor de positieve commentaar !

Geert.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.