Mijn eerste… a dream come true

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Mijn eerste… a dream come true

• Maker
    Discussie

• Christophe
    Deelnemer

Hallo

In de komende weken ga ik een paar Porsches bekijken.
      Mijn voorkeur gaat uit naar een 911 Carrera 2 en gezien een eerste aankoop ook de 996.
      Blijkt dat de 996 op weinig positieve bijval kan rekenen op vlak van motor??
      Wat is jullie mening omtrent de 996?
      De Carrera 2 bj 79 blijft wel mijn voorkeur..
      Bedankt voor jullie reacties!

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 176)
      • [quote=”stefx911″ post=141494]Als ze afkomen met geleverd met groot onderhoud dan vraag ik de prijs zonder dat onderhoud ;-)[/quote]

Goed idee. :up:

Als ik een wagen occasie koop laat ik steeds een groot onderhoud doen bij mijn garage, bij iemand die ik vertrouw of ik doe het zelf. Tenzij je van een garage koopt waar je een vertrouwensrelatie mee hebt…
          Ook al zweren ze dat ze een groot onderhoud gegeven hebben. Voor de meeste verkopers is dat dan olie bijvullen.
          Waarom zouden ze er nog tijd en geld insteken?

Als ze afkomen met geleverd met groot onderhoud dan vraag ik de prijs zonder dat onderhoud 😉

Toen ik destijds de mijne ging afhalen net hetzelfde. Heb nog twee dagen gepoetst alvorens het was zoals ik verwacht had. Elke minuut is een kost voor een garage. Eens verkocht doen ze enkel het hoogstnodige aan de wagen. Dat “groot” onderhoud dat vele garage’s beloven voor levering: vergeet dat maar, niets van geloven. Hoogstens een oliewissel. En hou je maar al vast als er een defect opduikt. Dan zal je ze in bochten zien wringen om toch maar geen garantie te moeten geven. Ofwel een week laten staan en zeggen dat ze niets gevonden hebben. Natuurlijk zijn er goede garage’s die wel beloftes nakomen. De “iets oudere” Porsches duiken steeds meer op bij handelaars die het niet zo nauw nemen. Laten opleggen voor 1 jaar garantie, verkopen (zogezegd) in opdracht klant enz….

Eindelijk , eindelijk.. gisteren de nummerplaten niet ontvangen, zal voor vandaag zijn. Maar ben er toch maar om geweest. Kleine domper op de feestvreugde; wagen totaal niet opgepoetst zoals beloofd, geen clay-behandeling, geen dieptereiniging..Velgen wel perfect gelakt in een mooi anthraciet, motor onderhoud gehad, dus het poetswerk is een lichte blaam 🙁

Maar :bounce: :bounce: bij aankomst bij mijn ouders gisterenavond, merkte mijn stiefpa volgend euvel op (zie foto). Een grote domper tov het poetswerk. Ik neem deze voormiddag nog contact met de garage om dit op te lossen en hopelijk wordt een passende oplossing geboden.. Ik werk zelf in de automobiel en dit moet je toch zien als je wagen verkoopt???

Los van dit alles,beste liefhebbers en Porschisten.. een mega motor, een mega gevoel!

Attachments:
              • spoiler.JPG

[quote=”etieke” post=141362]kameraad heeft laatst 6 weken op zn plaat gewacht , achterstand zeggen ze .( dat is nu twee weken geleden)[/quote]
                Hier onlangs ook de volle 6 weken moeten wachten maar dat was dan wel op O-platen ,ik heb de indruk dat dat altijd wat langer duurt .
                Bij de laatste gewone inschrijving had ik men platen de dag erop .

Ik heb de mijne de dag erna gekregen (aanvraag en afleveringsadres: verzekeringskantoor). :salut:

kameraad heeft laatst 6 weken op zn plaat gewacht , achterstand zeggen ze .( dat is nu twee weken geleden)

Ik heb de nummerplaat laten opsturen naar mijn werk. Normaal komt ze rond 08h30-9h.
                      Ondertussen bijna 12h en nog niemand gezien ..

normaal kan je hiervoor rekenen op de post dat ze tijdig zijn.

Vanavond mag ik eindelijk mijn Porsche afhalen.. :driver:
                          Gezien ik hem in perfecte staat wou afgeleverd zien zoals oa herspoten velgen én, dankzij jullie tips, ook de ruimte achter de radiatoren heb laten reinigen bleef het wat duren eer ze afleveringsklaar was.
                          Gisteren de aanvraag tot inschrijving ontvangen, onmiddellijk doorgestuurd.
                          Nu nagelbijtend afwachten tot de post langskomt, hopelijk is het morgen niet!! 👿 #postoptijd?

ken

proficiat met je aankoop!!
                            veel leuke en veilige km’s, vooral die leuke km’s is natuurlijk geen enkel probleem bij een Porsche :relaxman:

S2

Kijk even in mijn topic, dan zie je waaraan je je kan verwachten 🙂

Zie HIER

Veel succes!

[quote=”bully” post=139417]klikhierop[/quote]

+1

Na 40k km gedaan op m’n Boxster, en bijna niet te geloven wat er van vuil tussenkomt!!

Dus zeker asap te doen! Goede koeling is héééééél belangrijk!!

proficiat, veel plezier en vele veilige km’s

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 176)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.