Mijn eerste Porsche!

Home Forum Stel jezelf even voor ! Mijn eerste Porsche!

• Maker
    Discussie

• Pascal
    Deelnemer

Hallo,

Ik zal me zelf even voorstellen. Ik ben Pascal en woonachtig in regio Gent.
      Sinds een paar maanden ben ik in het bezit van mijn eerste Porsche. Het is een 911 SC van 1980.
      De Porsche is oorspronkelijk ingeschreven in Zwitserland, vervolgens ingevoerd in Nederland en nu dus op belgisch grondgebied. Het invoeren in Belgie is vrij vlot verlopen, op uitzondering van een herkeuring. Mijn Porsche was niet voorzien van een achtermistlicht en dat is blijkbaar verplicht, zelfs als oldtimer.

Hierbij wat meer info over mijn SC:

– Exterieurkleur: Indisch rood
      – Interieur: donkerbruin leder met pascha stoffen middenstukken.
      – Zwarte 16″ Fuchs velgen
      – huidgige kilometerstand +/- 213.000 km

Voor ik tot aankoop overging heb ik een aankoopkeuring laten doen, welke dus overwegend positief. Er zijn een paar puntjes die nog aangepakt moeten worden, maar daar straks meer over.

Ondertussen al een paar ritjes met de wagen gemaakt. Wat een zalig en speciaal gevoel heeft dit zeg. Dit is terug werken, geen servo, geen abs, zware versnellingen. Alles nog lekker puur.
      Je kan er lekker mee cruisen en ook eens stevig mee doortrekken. Boven de 4000 toeren krijgen deze blokjes echt een ander karakter. Echt zalig.

Nu even nog over een paar zaken die ik binnenkort wil aanpakken:

– Uitlijning. De Porsche trekt een beetje naar rechts tijdens het rijden. Is uitlijning hier voldoende of is uitwegen ook aan te raden.

– Accumulator vervangen. Bij warme motor is het soms moeilijk starten. Was bij de aankoopkeuring vermeld en de oorzaak zou de accumulator zijn.

Nu is mijn vraag waar ik dit het best kan laten doen? Liefst regio Gent. Aangzien ik nieuw ben in de Porsche wereld is het een beetje zoeken naar de goede adresjes.

Tot slot nog wat foto’s van mijn speeltje.

DSCI0360.jpg

DSCI0359.jpg

DSCI0364.jpg

DSCI0357.jpg

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 28)
      • Evoluzione motors in Berlare is :up: :up:
        En zeker niet duur. :first:

gelukwensen met Je fijne Machine.
          ik ga al sinds lang naar Evoluzione in Berlare aan de brug van Schoonaarde.

De verkoper heeft voor mij exportplaten geregeld op mijn naam. Deze zijn 2 weken geldig en zo kon ik met de Porsche naar Belgie rijden.
            In Belgie ben ik dan met de exportpapieren, bewijs uitschrijving in Nederland, kentekenbewijs naar de douane gegaan voor mijn roze formulier en stempel.
            Daarna naar de keuring op exportplaten.
            Na keuring heeft mijn verzekeringsagent dan de inschrijving met de DIV geregeld.

Het lijkt ingewikkeld, maar valt goed mee hoor.

PM

[hide]Ik heb een vraagje voor jou; hoe heb je de inschrijving in België aangepakt. Ik las dat je wagen Nederlandse papieren had?[/hide]

Lukkie en Stoffels70, bedankt voor de tips.

Heb mailtje gestuurd naar zowel Fg porsche als Willems voor de accumulator en uitlijning. Ben benieuwd wat er uit de bus komt.

Hele mooie combinatie intern-extern! Een classic waardig!
                  Proficiat!

PM

Dikke proficiat en veel veilige km toegewenst!!!

Proficiat met je aankoop, veel plezier ermee!

Hallo Pago,

Schitterende SC !

Ik ben ook van de regio Gent (noorden, Assenede om precies te zijn). Ik ga mijn nieuwste aanwinst, een 964 Targa, bij Garage Willems in Zulte laten onderhouden. Dit blijkt ook een vertrouwd adres te zijn.

Geniet ervan !

Grtz, Luc

Welkom en mooie car!

Prachtige classic! Proficiat met de aankoop!

Proficiat, knappe auto.
                              Ik zie graag rood en dat interieur vind ik helemaal top.
                              Ik vind zelfs, hoe langer hoe mooier.

Goed gekozen, is ook helemaal mijn ding , veel plezier ermee 🙂

welkom op het forum! Vele km’s toegewenst met die heerlijke flat 6 in je rug!
                                  Genieten!

Bedankt voor de positieve reacties op mijn SC. Toen ik deze Porsche voor de eerste keer zag, was ik er meteen weg van. De looks klopten volledige voor mij. Het pascha interieur en de fuchs velgen geven hem een leuke retrolook. Bovendien heb ik al gemerkt dat de rood/ bruine combinatie ook niet veel voorkomt.

Ik ben dus een zeer tevreden man!

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 28)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.