- Dit onderwerp bevat 28 reacties, 24 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 8 maanden geleden door .
-
Discussie
-
31 mei 2015 om 23:02
Hallo,
Ik zal me zelf even voorstellen. Ik ben Pascal en woonachtig in regio Gent.
Sinds een paar maanden ben ik in het bezit van mijn eerste Porsche. Het is een 911 SC van 1980.
De Porsche is oorspronkelijk ingeschreven in Zwitserland, vervolgens ingevoerd in Nederland en nu dus op belgisch grondgebied. Het invoeren in Belgie is vrij vlot verlopen, op uitzondering van een herkeuring. Mijn Porsche was niet voorzien van een achtermistlicht en dat is blijkbaar verplicht, zelfs als oldtimer.Hierbij wat meer info over mijn SC:
– Exterieurkleur: Indisch rood
– Interieur: donkerbruin leder met pascha stoffen middenstukken.
– Zwarte 16″ Fuchs velgen
– huidgige kilometerstand +/- 213.000 kmVoor ik tot aankoop overging heb ik een aankoopkeuring laten doen, welke dus overwegend positief. Er zijn een paar puntjes die nog aangepakt moeten worden, maar daar straks meer over.
Ondertussen al een paar ritjes met de wagen gemaakt. Wat een zalig en speciaal gevoel heeft dit zeg. Dit is terug werken, geen servo, geen abs, zware versnellingen. Alles nog lekker puur.
Je kan er lekker mee cruisen en ook eens stevig mee doortrekken. Boven de 4000 toeren krijgen deze blokjes echt een ander karakter. Echt zalig.Nu even nog over een paar zaken die ik binnenkort wil aanpakken:
– Uitlijning. De Porsche trekt een beetje naar rechts tijdens het rijden. Is uitlijning hier voldoende of is uitwegen ook aan te raden.
– Accumulator vervangen. Bij warme motor is het soms moeilijk starten. Was bij de aankoopkeuring vermeld en de oorzaak zou de accumulator zijn.
Nu is mijn vraag waar ik dit het best kan laten doen? Liefst regio Gent. Aangzien ik nieuw ben in de Porsche wereld is het een beetje zoeken naar de goede adresjes.
Tot slot nog wat foto’s van mijn speeltje.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.