Mijn oud lief komt naar huis! -> backdaten?

Home Forum Porsche Talk Mijn oud lief komt naar huis! -> backdaten?

  • Maker
    Discussie
  • Na 6 jaar weggeweest te zijn komt mijn oud-lief terug op mijn oprit te staan naast de rest! 🙂
    Daar is de Porsche-madness voor me begonnen. Ik had de man al een paar jaar geleden terug gebeld dat’k hem terugwou eventueel als hij verkocht wegens emotionele waarde (mijn overleden moeder had daar nog mee aan gewerkt toen ik jonger was om hem terug mooi te krijgen binnen), maar toen verkocht hij hem niet. Vorige week kwam ik hem ineens tegen op het net. Heb de man dadelijk gebeld et voila.. we zijn er uit gekomen! Mijn beestje komt terug! :driver:

    Het is een 911SC Targa van 79 met een 964-ombouw (jammer genoeg). Heb er ook geen flauw idee van dat hij nog matching is of niet, maar dat ga ik me allemaal uitzoeken. Origineel was het goud-bruine met bruin interieur. voorlopig ga ik er deze zomer nog zo mee uit rijden, maar dan gaat hij uit mekaar.

    Zelf zie ik er weinig in om hem terug origineel te zetten, daar hij al 286.000km heeft staan en geen onderhoudsboekjes meer heeft.
    Eventueel speelde ik met het idee om hem te backdaten naar iets als volgende:

    Weten jullie goedkope kits of ideeën om dit te doen? Alle tips zijn welkom, want ik heb er nog geen research naar gedaan.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 29)
    • Vroeger had je al eens een zelfstandige die zo’n autootje kocht. Nu niet meer. Dankzij Di Rupo.
      ‘t Gaat niet zo zeer over BIV en tax, ‘t gaat over de VAA dat zo’n hok moet kosten.

        Dan nog.. Elio of niet. Ik heb hem 2 jaar geleden ingeschreven en +/- 1500 euro BIV betaald, daarbovenop de 1400 euro rijtaks.

        Doe je hetzelfde de dag van vandaag is het 1900 euro BIV en dezelfde rijtaks. Nu kan je me niet wijsmaken dat mensen die een 911 kopen van die jaartallen, niet de extra 400 euro er voor over hebben om die op straat te gooien. :think:

        De 996 4S, lijkt dan wel nog van de hand te gaan als’k het opvolg, maar die hebben dan niet de betrouwbare motor die in de turbo ligt…. Dus.. WTF 🙄

          [quote=”T-911″ post=180612]Maar m’n turbo blijft me parten spelen. Heb die en nog een auto van me te koop staan en er komt maar bitter weinig reactie op. Snap niet wat de turbo zo non-popular maakt dezer dagen.[/quote]

          “Graag gedaan!”

            Ik heb er terug een 1000km mee opzitten, maar ik kan me niet meer vervoegen met de “oudjes” hun rijstijl.
            Dat komt er dan van als je je waagt aan de snellere, recentere, .. modellen.
            En roest heeft ze niet. Staat er ondertussen al terug strak bij.

            Ben op zoek gegaan naar een andere ex: 993 cabrio. Die reed wel zalig en heb ik al even spijt van dat’k die weggedaan heb. Het nog ergere is, dat ze om de hoek hier verkocht is en’k ze nog vaak zie rijden :'(

            Maar m’n turbo blijft me parten spelen. Heb die en nog een auto van me te koop staan en er komt maar bitter weinig reactie op. Snap niet wat de turbo zo non-popular maakt dezer dagen.

              “Oude liefde roest niet” mag je niet al te letterlijk nemen ! :sleep:

                Misschien herinnerde hij pas opnieuw waarom het een ex was geworden :happy:

                  Oei… Oud lief staat niet meer zo strak als in de herinnering 😉

                      en onderschrift aangepast 😉

                        veel plezier bij het fixen ❗ en niet vergeten hier je onderschrift even aan te passen 😉

                          Zijn Strossek-spiegels.. ik heb ze nooit storend gevonden op m’n 964 ombouw.
                          Is nog steeds een knappe verschijning.. maar eerst de mechaniek onder handen nemen, want ik hoor ergens een gat in de uitlaat, of kopbout over.. draait maar op 5 poten meer en de lek van in de tijd is ook groter geworden dunkt me.

                          Het tweekleurig interieur is verf en spuitwerk van één van de vorige eigenaren.. 😕

                            Hola! Los over gekeken :bounce: 8)
                            Idd funky spiegelkes en niet origineel 😕

                              Mush, volgens mij heeft Glenn het over de spiegeleisen op de Dropbox-foto’s ipv eerste voorbeeldfoto… Inderdaad rare mix tussen een 993 spiegel en een cup spiegel…

                                [quote=”-Glenn-” post=176597]

                                Maar die spiegels? Dat zijn toch geen cupspiegels? Of is de foto uit een rare hoek genomen?

                                [/quote]
                                TS spreekt over zijn “oud lief”, zijnde een impactbumper omgebouwd naar 964. Hij vraagt zich dan af of hij hem niet zou backdaten naar een pré-impact en laat daarvan een foto zien die hij ergens op ‘t net gevonden heeft :coolness:
                                And might I add: een heel knappe foto…

                                De spiegels die je ziet zijn dus de correcte spiegels voor een pré-impact :up:

                                  Dit is ook een bekende qua stukken. Waar je exact moet zijn voor de beste pasvorm, daar kan ik je ook niet echt mee helpen…

                                  http://www.tremotorsports.com/page.cfm?Node=10268

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 29)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.