Mijn zoektocht naar een 997

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Mijn zoektocht naar een 997

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
    • In de winter mag de mijne weg,maar moet niet..

      Attachments:
      • image-9.jpg
      • image-10.jpg
      • image-11.jpg
      PSC

        De 997 MKI 3.6 geeft minder motor problemen dan de 3.8, maar het veiligst is natuurlijk doorsparen voor een MKII.

        Echter, ondanks de bangmakerij heb ik de MKI zelf ook niet laten staan. Inmiddels is de Porsche al 2 jaar in bezit en ik blijf het een fantastische wagen vinden. Vorige maand heb in Nederland bij Auto Resto voor nog geen 1000 euro een modificatie (op meerdere onderdelen) laten plaatsen. Is het een bezwaar wanneer ik hier een link naar een topic over het koelsysteem op het Nederlandse forum plaats? Dat topic geeft een prima inzicht in de koelproblemen en geeft weer 11 pagina’s leesplezier 😉

          [quote=”bzguy” post=205960]Wat doet die Sport Chrono precies ?

          En anders behoorlijk ‘mak’, wat bedoel je daarmee ? Weinig koppel in het laag, of wat moet ik me erbij voorstellen ?

          Mijn broer heeft een 997 C4 MKI, en ik vind dta toch best wel een snelle wagen ;)[/quote]

          Sport chrono: hierboven aangegeven. Totaal andere wagen, nog es ‘ een must have!!!’
          mak: ok ik heb het graag wat harder, circuit gerichter, smaken verschillen. Passagieren idd wat minder leuk dan.
          Heb alles wat stijver gemaakt, ECU aangepast GT3 achtig met de mogelijkheid naar comfort stand.

            Die ims kan je makkelijk upgraden (1000€) in het budget voorzien. Best zou die zelfs elke 80tkm vervangen worden afhankelijk de rijstijl, gebruik, korte of lange afstanden etc….
            Een Porsche is en blijft een sportwagen enkelen denken dat ie onderhoud nodig heeft zoals een ‘gewone’ auto.
            Op een Spaans zusterforum hebben en proberen dit ballonnetje te doorprikken van het ims lager….. Prve tien vervangen en klaar, geen kabouterplof meer.

            997 met 200tkm, nt alleen motor maar alle bewegende delen hebben dit meegereden dus in de komende tijd zou je best wat bijkomende onderhoudskosten kunnen krijgen mocht dit niet al gebeurt zijn…..

              @sensa: die ster hangt idd al heeel hoog in de kerstboom met nog 7 mnd te gaan ;-/

              mbt de 997 gen I of II zijn er die zweren bij een motorblok van 2006 of laat 2005 ivm groot IMS lager en niet de enkelrij IMS-lagers die in de latere modellen zitten.

                Voila, vervang in de bijdrage van Yellow Submarine Cayman door 997 en je hebt het antwoord op je vraag! (alhoewel dat ik geen PDK heb)

                ‘t is eigenlijk zoals een vrouw moet zijn :

                aan tafel en op straat : druk geen knopjes in
                in de slaapkamer : sportchrono/sportplus knopjes indrukken (en voor de liefhebbers zonder nabije buren : klappenauspuff)

                Voila : ik denk dat ik de prijs voor de meest vrouwonvriendelijke bijdrage van het jaar 2015 nu wel verdiend heb!

                  Het hangt er allemaal vanaf welk je referentiekader is. Ik vind mijn basis Cayman met PDK en de Sportchrono/sportplus ruimschoots voldoende.

                  Als je het bewuste knopje indrukt, gaan in mijn auto de dempers op een hardere stand, de gas-respons is agressiever, de bak houdt de motor in versnelling tot aan de begrenzer… Het is alsof de hel losbreekt vergeleken met de normale stand, die bij rustig gas geven al bij 70 km/u naar 7de schakelt!

                  Ik gebruik het zelden, maar gisteren een collega haar 9 jarig zoontje even verrast met een ritje. Uiteraard hoorde daar ook de demo met sportstand bij. Het manneke was onder de indruk!

                  En ja, als je dan terug naar “normaal” gaat, lijkt dat héél mak. Maar de weg is geen circuit. In een Porsche heb je nog meer verantwoordelijkheidszin aan de dag te leggen dan in een andere auto vind ik. Beheersing, daar komt het allemaal op aan!

                    Wat doet die Sport Chrono precies ?

                    En anders behoorlijk ‘mak’, wat bedoel je daarmee ? Weinig koppel in het laag, of wat moet ik me erbij voorstellen ?

                    Mijn broer heeft een 997 C4 MKI, en ik vind dta toch best wel een snelle wagen 😉

                      997 gen I/II
                      motoren zijn ok, gewoon goed behandelen, bobijnen gaan wel rap stuk verder zoals hier boven meegegeven
                      S, desnoods 4S nemen MET sportchrono, anders maar een makke auto
                      gen II nemen = toch een stukje beter dan de I
                      Om ietwat beleving (lees hardcore) van die wagens te kunnen krijgen moet je er toch behoorlijk wat aan veranderen, en geloof mij kost een pak geld(uit ervaring….)
                      Tuurlijk afhankelijk wat je van zo’n auto verwacht.

                      Prijzen zijn momenteel bedroevend laag, alhoewel je krijgt maar waar voor je geld… tekeningetje erbij hoeft hier niet!

                        AanKoopKeuring (term wordt heel vaak in NL gebruikt)

                        vb bij Porsche laten checken (x aantal punten) vooraleer de wagen te kopen ; als een AKK tegenvalt beter van wegblijven of de prijs ernaar bepalen.

                          Mischien een stomme vraag maar wat is een AKK??
                          Autokeuring denk ik dan dat zou ik zowiso doen mijn vriendin werkt daar dus zit aan de bron :p

                            Heb even wat rondgekeken op Facebook adhv de naam van de adverteerder, en stuitte op volgende foto :

                            [URL=http://s470.photobucket.com/user/hansdegeytere/media/Various/Elias_zpssbsr2uuv.jpg.html][IMG]http://i470.photobucket.com/albums/rr65/hansdegeytere/Various/Elias_zpssbsr2uuv.jpg[/IMG][/URL]

                            Herkennen jullie het huis op de achtegrond op beide foto’s ? Is wlelicht een wagen van zijn vader of zo 😉

                              [quote=”KOENCARRERA4″ post=205944]Een targa is het idd niet! Maar dit is een probleempje bij Kapaza . Een 997 eerste generatie zou ik niet kopen … Te veel motoren die stuk gaan … Goede raad … Probeer uw budget wat op te krikken en koop een 997 345 of 385pk met minder km …[/quote]

                              Dat van die ‘veel’ motoren die stuk gaan is toch ook wel overoepen hoor 😉

                              En bijzonder vaak is het gewoon de schuld van de chauffeur : met koude motor beginnen scheuren (“ahja, want het is een Porsche”), niet op de tellertjes letten (temperatuur, olie, etc)

                              Mits degelijk onderhoud en fatsoenlijk gebruik zijn dergelijke motoren haast onverslijtbaar !

                              Een hoge kilometerstand schrikt mij op zich niet af, een erg lage daarentegen wel.

                              Het kan goed zijn dat het vooral autosnelweg-kilomters zijn, en daar ziet een motor bijzonder weinig van af ; rondjes rond de kerktoren is dan veeeeeel slechter 😉

                              Ziet er inderdaad een buitenlandse wagen uit, iemand enig idee vanwaar ?

                              Een AKK laten doen, en/of met Durametric de ECU uitlezen : draaiuren (en daaruit kun je de km-stand herleiden), over-rev’s, etc

                              En uiteraard eens varegn naar onderhoudshistoriek : hoeft niet per se een netjes afgestempeld boekje te zijn, een hoop facturen telt ook 🙂

                                Aan de Nrplaat te zien is het een buitenlandse wagen. Dus weinig controle van echtheid van km’s

                                  Inderdaad

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.