Mini-hefbrug

• Maker
    Discussie
  • Heeft iemand ervaring met een mini-hefbrug zoals in bijlage? Is het met zo’n ding mogelijk de motor ver genoeg te laten zakken dat hij ervan onder kan? Bovendien gaat het in mijn geval om een Targa, waarvan het minder aangewezen is (denk ik) om hem enkel in het midden (ook al gaat het over een lengte van een meter) te ondersteunen.
    Wie heeft verder ervaring om als doe-het-zelver motor-bak te demonteren?

Alvast dank voor elke reactie.

minibrug1.jpg

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • PB

Buikschuiver Check heb ik. 😉

0
      Wim

@Patric, deze neemt geen plaats in beslag want als die plat ligt kun je er met elke auto overheen rijden in de garage.
        Of je moet een buikschuiver hebben, dan gaat het niet. 😉

0
        XXX

Yes indeed Wim, prima zulk een brug, wil ik ook wel eens aankopen.
          Wie weet is de Sint me goed gezind, ben toch vrij braaf geweest dit jaar 😳

0
          PB

Wim, niet vergeten dat niet iedereen de ruimte heeft om zo’n 300+kg wegende schaarliftje in zijn garage te plaatsen. 😉

0
            Wim

Ieder zijn keuze, maar ik werk toch liever met iets degelijks en veiliger. 💡

Plus zoals je kunt zien op ideale hoogte als je eens aan de remmen moet werken, en is traploos in te stellen.

0
              PB

De kever eigenaar heeft op flat4free diverse foto’s gepost van de kever
                met de hefbrug in kwestie op diverse standen geplaatst. Hij is er uiterst tevreden van. :coolness:
                >> Link naar flat4free <<
                Maar dan moet je wel even registreren.

0
                XXX

BTW – ik ken dat keverke precies van de ‘Cars & Coffee’ in Kapellen… :engeltje:

0
                  XXX

Wel, ik heb 2 winters terug gans de ‘santeboutiek’ eruit gesmeten, zonder brug.
                    Je demonteert de verwarming, de luchtfilter met bijhorende rommel en de achterbumper. Dan haal je de eindpot eraf en krik je de wagen op steunen.
                    Je laat de motor en versnellingsbak samen zakken op een garagekrik, dan heb je net 2cm over om het geheel vanonder te rijden…
                    Hier een foto van de lege motorruimte…

[URL=http://s1227.photobucket.com/user/Peter_Targa_84/media/Porsche%20reinigen%20motorruimte/P1010141_zpsa7d8ec9c.jpg.html][IMG]http://i1227.photobucket.com/albums/ee433/Peter_Targa_84/Porsche%20reinigen%20motorruimte/P1010141_zpsa7d8ec9c.jpg[/IMG][/URL]

0
                    Wim

Bij Hertog handelsonderneming ‘sGravendeel.

http://www.ldenhartog-toolstore.nl

0

‘k Vind het niet onmiddellijk terug, ik kan de link niet lezen op de foto. Heb het ook niet gevonden bij vocor. Waar staat dit te koop ?

0
                        Wim

Als je dan iets koopt koop dan deze, heb je gelijk iets veiligs en goed. 💡

0

Niet echt een antwoord op je vraag, maar ik zit met hetzelfde probleem: moet ook mijn motor uit mijn targa demonteren en had ook al naar die mini-brug gekeken, maar nog niet gekocht omwille van zelfde reden. Bovendien denk ik dat de 911 op zo’n brug ook zoals op de kever op de foto, naar achter zal leunen wegens het hoge gewicht van de motor achteraan. Dus niet ideaal om motor te demonteren en veel gepruts (en onveilig?) om hem dan toch naar voor te doen kantelen met dat systeem.
                            Wat ik nu doe is onder de wielen vooraan betontegels leggen zodat hij vooraan een 40 cm hoog staat, en dan achteraan de wielen op een hoogte van ongeveer 60 cm zetten door er een oprijbrug van dit (https://www.gereedschapland.nl/product/2852/baby-brug,-oprijbrug) type onder te zetten (dat op zijn beurt verhoogd is met betontegels). Achterbumper er ook al afgehaald zodat de vrije hoogte (van vloer tot onderkant plaats waar bumper zat) een goeie 85 cm is. Daar zou de motor wel van onder moeten kunnen volgens mijn meting.
                            Wat gepruts, maar wel veilig en (denk ik) minder schadelijk voor de targa.
                            Ik zoek nu nog iets om onder de motor te schuiven met wieltjes onder, om hem op te laten zakken en er dan van onder te halen. Mag max. 10 cm hoog zijn. Iemand ideeen ?

0
                          12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.